جیم کری ازجمله هنرمندانی است که در سریال لمونی اسنیکت هنرنمایی خواهد کرد

حضور جیم کری و دیگر ستارگان در یک سریال تلویزیونی

کتاب چندجلدی کلاسیک و پرخواننده «لمونی اسنیکت» به یک مجموعه تلویزیونی تبدیل می‌شود. این در حالی است که صنعت سینما قبل از این یکی از جلدهای این کتاب را به یک فیلم سینمایی موفق تبدیل کرده است، اما مجموعه تلویزیونی تازه‌ای که ساخته می‌شود، نسخه دوباره‌سازی شده این فیلم سینمایی نبوده و بیشتر وامدار کتابی است که فیلم براساس آن ساخته شد.
کد خبر: ۷۵۵۷۰۷
حضور جیم کری و دیگر ستارگان در یک سریال تلویزیونی

رسانه‌های گروهی در ارتباط با تولید مجموعه تلویزیونی لمونی اسنیکت می‌نویسند تماشاگران تلویزیونی باید در انتظار مصیبت‌ها و بدشانسی‌های تازه‌ای روی صفحه کوچک تلویزیون باشند و همراه کاراکترهای بخت برگشته این کتاب کلاسیک، یکسری ماجراجویی‌های بدشگون را تجربه کنند. واحد تلویزیونی کمپانی پارامونت از آغاز سال 2000 در فکر تولید مجموعه تلویزیونی لمونی اسنیکت بود و این در حالی بود که مسئولان کمپانی هم به صورت همزمان به این نکته فکر می‌کردند که این داستان را به یک مجموعه فیلم سینمایی تبدیل کنند. بحث‌ها در کمپانی به این نتیجه رسید که به جای تولید مجموعه تلویزیونی، یک فیلم سینمایی براساس قصه کتاب دانیل هندلر تولید شود و این فیلم در درازمدت به صورت یک مجموعه فیلم سینمایی درآید. باوجود بازی بازیگران مطرحی مثل جیم کری و مریل استریپ در فیلم (که با نام «مجموعه‌ای از حوادث ناگوار» روی پرده سینماها رفت)‌ بحث تولید قسمت‌های بعدی آن در دستور کار قرار نگرفت. از سال 2004 که این فیلم به نمایش عمومی درآمد، دیگر کسی اطلاعی از تولید قسمت‌های بعدی آن ندارد و ظاهرا موضوع ساخت آنها منتفی شد.

در طول سال‌های گذشته شرکت‌ هنری نت فلیکس در فکر تولید مجموعه‌ای تلویزیونی در این رابطه بوده است. این شرکت مدتی قبل امتیاز قانونی برگردان تلویزیونی قصه کتاب‌های دانیل هندلر را خریداری کرد و قصد دارد خیلی سریع، تولید آن را آغاز کند. این شرکت مجموعه خود را با همکاری واحد تلویزیونی کمپانی پارامونت تهیه می‌کند و به این ترتیب، تولیدکنندگان نسخه سینمایی هم با مجموعه تلویزیونی آن همکاری خواهند داشت. هنوز اطلاعات زیادی درباره جزئیات پروژه و عناصر اصلی آن در اختیار رسانه‌های گروهی قرار نگرفته است، اما تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی می‌گویند قصه آن به اصل ماجرا برمی‌گردد و ماجراهای کاراکترهای اصلی را از همان جلد اول کتاب، مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. این در حالی است که فیلمنامه نسخه سینمایی، تلفیقی از داستان سه جلد اول کتاب بود و بخش‌های مختلفی از آنها را در معرض دید تماشاگران قرار می‌داد، اما قصه مجموعه، به صورت دقیق و با ذکر جزئیات ماجراهای جلد اول کتاب و سه کودک و نوجوان یتیم آن و عمویشان کنت اولاف را به تصویر خواهد کشید.

سیندی هولاند از مسئولان شرکت نت فلیکس در این رابطه می‌گوید: «قصه کتاب چند جلدی لمونی اسنیکت به مقدار زیادی از عنصر فانتزی بهره گرفته است که می‌تواند هم بچه‌ها و هم والدین آنها را جذب خود کند و به دلشان بنشیند. چند نسل این مجموعه کتاب را خوانده و از آن لذت برده‌اند. ما امیدواریم مجموعه‌مان مورد توجه تمام قشرهای سنی و نسل‌های مختلف قرار گیرد.»

این تهیه‌کننده عقیده دارد دنیایی که در دل این مجموعه کتاب خلق شده، یگانه و درعین حال سیاه است و براحتی می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. کار نگارش فیلمنامه فصل اول مجموعه تا یک ماه دیگر آغاز می‌شود و قرار است کلید فیلمبرداری آن اوایل فصل تابستان زده شود. تهیه‌کنندگان مجموعه هم‌ اکنون در حال مذاکره با مریل استریپ و جیم کری هستند تا رضایت آنها را برای حضور در آن جلب کنند. اهل فن می‌گویند در حالی که احتمال حضور جیم‌کری در مجموعه تلویزیونی هست، حضور و بازی مریل استریپ را در آن بعید می‌دانند. به گفته آنها، جیم‌کری در حال حاضر موقعیت خوب و بالای یکی دو دهه قبل خود در عالم سینما را ندارد و به همین دلیل، بازی در یکی از نقش‌های اصلی یک مجموعه پرسروصدای تلویزیونی به نفع اوست. بر همین اساس، آنها در این رابطه صحبت می‌کنند که مریل استریپ (هنوز و چند دهه پس از بازی در فیلم‌های مطرح) یک بازیگر درجه یک است که هر روز با پیشنهاد‌های خوب و قابل اعتنای سینمایی روبه‌روست و می‌تواند از بین آنها، بهترین‌ها را انتخاب کند. به همین دلیل، عموم منتقدان و تحلیلگران هنری بعید می‌دانند او در چنین شرایطی خود را درگیر مجموعه‌ای کند که 13 قسمت است و وقت زیادی از او می‌گیرد.

فصل اول مجموعه با هزینه‌ای 15 میلیون دلاری تهیه می‌شود و اپیزود اول آن یک فیلم سینمایی تلویزیونی90 دقیقه‌ای خواهد بود. سه بازیگر کودک و نوجوان تازه وارد برای بازی در نقش سه کاراکتر اصلی کوچولوی مجموعه انتخاب خواهند شد. آنها نقش ویولت، کلاوس و سانی بادلایر را بازی خواهند کرد. این سه نفر توسط یک آدم شرور پررمز و راز بزرگ شده‌اند. این مرد بد‌طینت قصد دارد ثروت به جامانده از والدین مرده بچه‌ها را تصاحب کند و برای همین، توطئه‌های مختلفی می‌چیند تا آنها را از بین ببرد. فصل‌های دوم و سوم مجموعه، جلدهای دوم و سوم کتاب دانیل هندلر را به تصویر خواهد کشید. نسخه سینمایی لمونی اسنیکت با هزینه‌ای 140 میلیون دلاری توسط براد سیلبرلینگ کارگردانی شد. از فروش کلی جهانی 210 میلیون دلاری آن، حدود 119 میلیون دلار متعلق به سینماهای آمریکای شمالی بود. تحلیلگران اقتصادی سینما می‌گویند تهیه‌کنندگان فیلم چشم انتظار فروش بسیار بیشتر و بالاتری برای آن بودند. به همین دلیل و با وجود اعلام چند قسمتی بودن فیلم، هیچ وقت تولید قسمت‌های بعدی آن را در دستور کار خود قرار ندادند. این در حالی است که همزمان با تولید نسخه سینمایی، عموم منتقدان تلویزیونی با نکوهش این اقدام آن را کاری غیرمنطقی ارزیابی کرده و گفتند قصه کتاب چندجلدی هندلر بیشتر شایستگی تبدیل شدن به یک مجموعه تلویزیونی را دارد تا یک فیلم سینمایی.

امپایر آنلاین/ مترجم: کیکاووس زیاری

قاب کوچک (ضمیمه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها