مدیرعامل سازمان انتقال خون خبر داد:

۱۴ نوع از خدمات انتقال خون تعرفه‌دار شد

جام جم سرا: مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران از اجرای طرح مدیریت مصرف خون در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۵۴۸۴۴
اجرای طرح مدیریت مصرف خون در کشور

دکتر علی اکبر پورفتح‌الله در همایش مدیریت مصرف خون در کشور با اشاره به مشکلات مصرف خون در چرخه بیمارستانی کشورمان، از اجرای طرح مدیریت مصرف خون در کشور در قالب طرح تحول سلامت خبر داد و گفت: با اجرای طرح مدیریت مصرف خون، ادبیات مصرف خون در کشور و نحوه استفاده از فرآورده‌‏‏های خون تغییر خواهد کرد.

وی گفت: علی رغم مشکل در مرحله مصرف خون، کشورمان در بحث انتقال خون و تولید فرآورده‎‎های خونی در حد کشورهای پیشرفته دنیاست به نحوی که پلاسمای تولیدی در کشورمان به کشورهای اروپایی صادر و تبدیل به محصول می‌‏‏‌شود.

پورفتح‎‎الله، انتقال خون را یک درمان حماتیی خواند و گفت: چرخه انتقال خون در سراسر دنیا، در مرحله بیمارستانی با مشکل مواجه است و در کشور ما نیز این مشکل وجود دارد. وقتی تخصص‌های مختلف درگیر طب انتقال خون هستند، هر یک مباحث تخصصی رشته خود را در نظر می‌گیرد و به صورت کامل در فرآیند درمان قرار نمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه به همین دلیل مطالعات طب بالینی به صورت محدود در سراسر دنیا انجام می‌شود، گفت: در دو سال گذشته، تلاش شده تا چرخه انتقال خون بیمارستانی تقویت و وارد عرصه‌های جدید شود.

مدیر عامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به مصرف متفاوت میزان آلبومین به عنوان یکی از فرآورده‌‏‏های خونی در بیماران کشورهای مختلف، اظهار کرد: نباید به فکر کمیت و افزایش تولید باشیم، بلکه باید با افزایش کیفیت و مدیریت مصرف در بیمارستان‏‏‌ها، زمینه بهتر شدن فعالیت‏‌ها را فراهم کنیم.

پورفتح‌الله در پایان از اعتبارات ویژه پژوهشی برای بازنگری در فعالیت‎‎‌ها خبر داد و ابراز امیدواری کرد که استان یزد پیشتاز این فعالیت‌ها باشد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها