همان‌طور که می‌دانید نسخه جدید سیستم‌ عامل اندروید (اندروید 5 معروف به آب‌نبات چوبی) تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل داشته است.
کد خبر: ۷۵۳۶۳۳
آشنایی با ویژگی برنامه‌های اخیر در آب‌نبات چوبی

همان‌طور که می‌دانید نسخه جـــدید سیستـــم‌عامل انـدروید (اندروید 5 معروف به آب‌نبات چوبی) تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین این سیستم‌عامل داشته است.

یکی از این تغییرات قابل توجه نیز دکمه‌ دسترسی به فهرست برنامه‌هایی است که بتازگی اجرا شده‌اند و همچنین عملکرد این فهرست در نمایش برنامه‌های اخیر است.

برخلاف نسخه‌های پیشین اندروید، برای دسترسی به فهرست برنامه‌های اخیر در اندروید 5 آیکونی را که شبیه دو مستطیل در دل یکدیگر باشد، پیدا نخواهید کرد؛ زیرا این آیکون برای هماهنگی بیشتر با دیگر آیکون‌های جدید آب‌نبات چوبی (آیکون دایره برای نمایش صفحه اصلی و آیکون مثلث برای برگشت به عقب) به شکل یک مربع ساده طراحی شده است. با فشار روی آیکون مربع، فهرستی از برنامه‌های اخیر در اختیار شما قرار خواهد گرفت. البته این فهرست نیز دستخوش تغییراتی بوده و برنامه‌ها به‌صورت فهرستی روی هم قرار گرفته برای شما به‌نمایش در می‌آیند. شما می‌توانید با حرکت دادن فهرست بین برنامه‌ها حرکت کنید و با فشار روی هر برنامه آن را فراخوانی کنید.

برای حذف برنامه‌ها از فهرست اخیر در حافظه‌ اندروید نیز می‌توانید همچون گذشته از روش خارج کردن از صفحه و فشار روی آیکون بستن در بالا سمت راست کمک بگیرید.

تغییر دیگری که در این بخش مشاهده می‌شود نبود گزینه‌ clear all برای بستن همزمان تمام برنامه‌های فعال است.

یکی دیگر از تغییراتی که شاید در نگاه اول متوجه آن نشوید، مربوط به ری‌استارت شدن دستگاه شماست. در نسخه‌های پیشین اندروید با ری‌استارت شدن دستگاه، فهرست برنامه‌های اخیر پاک می‌شد، اما در آب‌نبات چوبی این فهرست حفظ می‌شود و پس از ری‌استارت کردن دستگاه نیز می‌توانید با مراجعه به برنامه‌های اخیر، نسبت به فراخوانی مجدد هریک از آنها اقدام کنید.

(ضمیمه کلیک روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
با سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۰
تازه این برنامه شده مثل fastlane موبایل نوكیا ایكس كه در هر صورت تمامی برنامه های پیشین را نشان می دهد و تا نخواهید از بین نمیرود حتی با خاموش و روشن شدن دستگاه.....
حدابحش.ترابی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
۰
۰
خیلی خوب است و یك خاوهشی از شما دارم. بنده را راهنمایی كنید برای بهتر كار كردن با لپ‌تاپ. من 55 سال دارم. با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها