اضافه کردن ردیف اعداد به بالای صفحه‌کلید در دستگاه‌های مجهز به اندروید

چیدمان صفحه‌کلید رایانه در اندروید

همان‌طور که می‌دانید گوگل چند هفته پیش اندروید 5 را با نام آبنبات چوبی یا Lollipop رونمایی کرد.
کد خبر: ۷۳۴۴۷۱
صفحه‌کلید آبنبات چوبی

همان‌طور که می‌دانید گوگل چند هفته پیش اندروید 5 را با نام آبنبات چوبی یا Lollipop رونمایی کرد.

نسخه‌ پیش‌نمایش اندروید آبنبات چوبی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت و چند هفته‌ای است توسعه‌دهندگان اندرویدی می‌توانند این نسخه را روی دستگاه‌هایی که از آن پشتیبانی می‌کند، نصب کنند و به استفاده و توسعه برنامه‌های مختص آن بپردازند.

در این میان امکانات جدیدی برای اندروید 5 طراحی شده که یکی از کاربردی‌ترین آنها صفحه‌کلید اندروید 5 با دو ظاهر جدید است. اگر بخواهید از این صفحه‌کلید روی دستگاه اندرویدی خود استفاده کنید باید صبر کنید تا اندروید 5 به‌طور رسمی منتشر شود؛ البته استفاده از آن نیز مشروط به پشتیبانی دستگاه شما از این نسخه سیستم‌عامل اندروید است.

دوست دارید پیش از انتشار رسمی آبنبات چوبی و بدون نگرانی از پشتیبانی کردن دستگاه از اندروید5، صفحه‌کلید جدید گوگل را روی دستگاه خود نصب کنید؟ یکی از کارهای جالبی که توسعه‌دهندگان پس از استفاده از اندروید آبنبات چوبی انجام داده‌اند، انتشار فایل‌های نصبی برای استفاده در دستگاه‌های اندرویدی است و یکی از این فایل‌های نصبی نیز صفحه‌کلید جدید گوگل را در اختیار شما قرار می‌دهد. صفحه‌کلید جدید اندروید بدون نیاز به روت، روی انواع تبلت‌ و تلفن همراه مجهز به اندروید4 و بالاتر قابل نصب است.

1 ـ به لینک زیر مراجعه کرده و پس از دانلود فایل نصبی نرم‌افزار، آن را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید: (لینک حساس به حروف کوچک و بزرگ)

http://goo.gl/Gv4r8r

2 ـ از فهرست برنامه‌ها به settings بروید و در بخش تنظیمات زبان و صفحه‌کلید (language and input) در قسمت default گزینه‌ Google keyboard-Lollipop را به‌عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض انتخاب کرده و با فشار گزینه‌ تنظیمات بیشتر، زبان‌های دلخواه خود از جمله فارسی را به آن اضافه کنید.

3 ـ با مراجعه به تنظیمات صفحه‌کلید گزینه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که یکی از آنها انتخاب پوسته‌های جدید آبنبات چوبی (Material Light، Material Dark) در بخش Themes Layout است.

مریم محمد بیکی‌فراهانی
ضمیمه کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
zzzzzzz
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
۰
۰
من رفتم ولی همچین لینكی وجود نداشت

نیازمندی ها