سازمان جاسوسی روسیه افشا کرد ۱۵ سال در پلیس مخفی استونی جاسوس داشته است.
کد خبر: ۷۵۰۴۶۱

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در مستندی که عصر یکشنبه با عنوان «مامور ما در تالین» در شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه پخش شد «اونو پوسپ» اعتراف کرد بین سال‌های 1996 تا 2011 میلادی از بخش شنود تلفنی پلیس مخفی استونی، اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار روسیه قرار داده است.

استونی بسرعت این مستند را پر از دروغ و واقعیت‌های نصفه و نیمه توصیف و اعلام کرده است در این باره تحقیق خواهد کرد.

پخش این اعترافات در بحبوحه افزایش تنش میان روسیه وغرب درباره اوکراین منجر به این شده که ناظران به گمانه‌زنی درباره این مساله بپردازند که روسیه در تلاش است میان آمریکا و جمهوری‌های شوروی سابق در منطقه بالتیک که به ناتو پیوسته‌اند، فاصله بیندازد. در این مستند آمده است به لطف فعالیت‌های پوسپ، روسیه به طور نظام‌مند گزارش‌هایی درباره مناسبات پلیس مخفی استونی با آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا و نیز نهادهای جاسوسی انگلیس، کانادا، فنلاند و دیگر کشورهای منطقه بالتیک به دست آورده است.‌/‌ واحد مرکزی خبر

نمایندگان پارلمان اردن در آستانه استعفای جمعی

منابع آگاه گزارش دادند که نمایندگان پارلمان اردن طرح استعفای جمعی را در صورت توافق با قرارداد واردات گاز از اسرائیل، عملی خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری «القدس العربی»، 18 عضو برجسته پارلمان اردن از جمله عبدالهادی المجالی، رولا الحروب و هند الفایز به طرح مخالفت با قرارداد واردات گاز از رژیم صهیونیستی پیوسته‌اند.

خلیل عطیه، نماینده کهنه‌کار پارلمان اردن در صفحه فیسبوک خود نوشته بود استعفای جمعی یکی از گزینه‌های احتمالی نمایندگان خواهد بود. پیشتر دولت اردن اعلام کرده بود که طرح واردات گاز از اسرائیل را هنوز امضا نکرده است، اما نمایندگان پارلمان تهدید کرده‌اند در صورت امضای چنین قراردادی از دولت عبدالله نسور سلب اعتماد کرده و اقدام به استعفای گروهی خواهند کرد. خیابان‌های اردن نیز در پی مطرح شدن این طرح با اعتراضات مردمی و دانشجویی مواجه شده است. ‌/‌ فارس

تظاهرات سراسری در ترکیه علیه سرکوب رسانه‌ای

صدها هزار نفر از مردم ترکیه علیه سرکوب رسانه‌ای از سوی دولت آنکارا در سراسر این کشور دست به راهپیمایی زدند.

تظاهرکنندگان ترکیه‌ای در مقابل دادگاه‌های چند استان دست به تظاهرات زدند و اکثرا یک نسخه از روزنامه تودی زمان را در دست داشتند تا حمایت خود را از کارمندان بازداشتی این روزنامه و آزادی مطبوعات اعلام کنند. در استان شانلی اورفا، واقع در جنوب شرق ترکیه، معترضان در مقابل دادگاه تجمع کرده و بنر «بازگشت دموکراسی» و «رسانه آزاد نباید ساکت شود» در دست داشتند.

در کلیس، در جنوب شرق ترکیه معترضان بنرهایی را در دست داشته و شعارهایی علیه عملیات حمله و دستگیری اصحاب رسانه‌ سر می‌دادند و خواستار آزادی این خبرنگاران شدند.

در غازی‌آنتپ نیز معترضان در مقابل دادگاه این استان تجمع کرده و نسبت به سرکوب رسانه از سوی دولت آنکارا شعار سر دادند. در چوروم، یکی از شهرهای کوچک در آنکارا نیز معترضان در مقابل دادگاه این شهر تجمع کرده و عملیات پلیس را کودتا خواندند. یکی از خبرنگاران محلی نیز گفت: عملیات روز یکشنبه نه‌تنها کودتا علیه رسانه، بلکه تمام ملت ترکیه بود.‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها