یازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای، دیروز با دیدار دوجانبه نمایندگان ایران و آمریکا در سطح معاونان وزرای خارجه دو کشور در شهر ژنو سوئیس آغاز شد.
کد خبر: ۷۴۹۸۲۲
دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا

به گزارش ایرنا، قرار است امروز هم گفت‌وگوهای دوجانبه ادامه یابد و از فردا مذاکرات با معاونان وزرای خارجه 1+5 آغاز می‌شود.

در این دور از مذاکرات که نخستین دور مذاکرات در دوره تمدید هفت ماهه است و احتمالا آخرین دور مذاکرات در سال 2014 میلادی خواهد بود، ریاست هیات ایرانی را سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی، معاونان وزیر امور خارجه برعهده دارند. ریاست هیات آمریکایی را نیز «وندی شرمن» برعهده دارد.

دیدار روحانی با خانواده آیت‌الله مهدوی‌کنی

رییس‌جمهور عصر دیروز در دیداری صمیمی با خانواده مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی(ره)، شخصیت والا و جامع وی را به‌عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیم النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بسیار تاثیرگذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌ها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزش‌های نهضت اسلامی بود.

اظهارات فرهادی درباره لغو سخنرانی‌های 16آذر

محمد فرهادی، وزیر علوم دیروز درباره انتشار برخی اخبار درخصوص لغو برنامه‌های بعضی شخصیت‌ها در 16 آذر در جمع خبرنگاران گفت: هیات نظارت بر دانشگاه‌ها در لغو سخنرانی‌های 16 آذر دخالتی نداشته و حتی قرار شد سخنرانی‌هایی که لغو شده است، روز دیگری در همان مکان برگزار شود.

به گزارش نسیم، او همچنین گفته که با استعفای معاونانی که بر استعفا اصرار داشته‌اند، موافقت می‌کند. وی درباره دانشجویان بورسیه هم بیان کرده که کمیته اعتراض به نتایج بررسی‌های بورسیه‌ها در وزارت علوم تشکیل شده است.

روایت رویترز از انتقام‌گیری نفتی عربستان

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز نوشته است: عربستان سعودی با استفاده از سلاح نفت به دنبال انتقام از ایران و روسیه است.

به نوشته این رسانه غربی، عربستان با این جنگ نفتی دو هدف را دنبال می‌کند، اول مقابله با تولید نفت شل آمریکا که برای به صرفه بودن نیازمند قیمت بالای نفت است و دوم انتقام از دو رقیب؛ یعنی روسیه و ایران به دلیل حمایت از دولت بشار اسد در بحران سوریه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها