وزیر کشور از پیشنهاد دولت عراق به جمهوری اسلامی ایران برای کمک در احداث و ساخت خطوط ریلی نجف تا کربلا خبر داد و گفت: این پیشنهاد در حال بررسی است تا با ایجاد بستر‌مناسب عملیاتی شود.
کد خبر: ۷۵۳۶۷۸
پیشنهاد عراق به ایران برای احداث خطوط ریلی نجف تا کربلا

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در نشست روند خدمات‌رسانی زائران اربعین حسینی با تاکید بر این‌که مبادی ورودی به کربلا را برای اعزام زائران اربعین حسینی هموار خواهیم کرد، افزود: دولت همچنین درصدد است برای تسهیل رفت و آمد زائران اربعین حسینی به کربلا؛ پل اروند را احداث کند.

وزیر کشور همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان این که دبیرخانه دائم برای رسیدگی به امور زائران حسینی تشکیل می‌شود، گفت: این دبیرخانه در سه حوزه حمل و نقل، خدمات‌رسانی و فرهنگی، برنامه ریزی دقیقی برای زائران حسینی خواهد داشت تا در سال آینده بتوانیم این مراسم معنوی را به شکل مطلوبی اجرا کنیم

دادستان: جرم «مهدیه گلرو» امنیتی است

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضع پرونده مهدیه گلرو ـ که رسانه‌های خارجی با حساسیت پرونده او را پیگیری می‌کنند ـ گفت: جرم وی امنیتی است و در این باره اظهارنظر نمی‌کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او درباره پرونده اسیدپاشی اصفهان هم گفت: عاملان حوادث اسیدپاشی بجز اصفهان دستگیر و اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شده است.

حمایت رسمی منافقین از داعش

ایرنا به نقل از پایگاه خبری العرب خبر داد که گروهک تروریستی منافقین در بیانیه‌ای در حمایت آشکار از داعش نوشته است: اقدام علیه داعش نقض آشکار موافقت‌نامه‌های شورای امنیت است. این گروهک بدون اشاره به مشارکت گسترده قبایل اهل سنت و قشرهای مختلف قومی و اعتقادی عراق با هماهنگی ارتش این کشور برای مبارزه با تروریست‌های تکفیری، ادعا کرده است که «همکاری تهران و بغداد در مبارزه با داعش، اهدافی ضد سنی دارد.»

نظر غرضی درباره روابط تهران و ریاض

سیدمحمد غرضی، وزیر پیشین نفت و نامزد انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به نقش ریاض در بحران قیمت نفت گفت: بر خلاف برخی سیاستمداران که فکر می‌کنند اگر با عربستان، کویت و امارات همکاری کنند به‌نفع کشور است، ما جزو کسانی هستیم که اعتقاد داریم همکاری با عربستان به ضرر ایران است.

او با ارائه تحلیلی از وضع بازار نفت و معادلات داخلی آمریکا بیان کرد: تولیدکنندگان نفت در آمریکا راستگرا هستند، این بار اوباما با ذکاوت هم نفت ارزان را به آمریکا می‌دهد و هم علیه طیف راست آمریکا عمل می‌کند بنابر این معادلات سیاسی و اقتصادی با هم گره خورده است، اوباما و دموکرات‌ها به طیف راست آمریکا نزدیک نیستند و رقابت دارند.

اذعان واشنگتن‌پست به دفاع ایران از عراق

روزنامه واشنگتن‌پست با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ ایران در عراق به نقل از سفیر سابق آمریکا در این کشور نوشت: ایران تنها کشوری بود که به یاری عراقی‌ها آمد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته حضور ایران در عراق به‌طور چشمگیری افزایش یافته و تهران کمک‌های مورد نیاز بغداد را برای جنگ با تروریست‌ها تامین می‌کند.

براساس این گزارش، ‌جیمز جفری، سفیر سابق آمریکا در عراق کوتاهی دولت اوباما در حملات هوایی محدود بر ضد مواضع داعش را پس از پیشروی‌های اولیه این گروهک، اشتباه خواند و گفت: مردم عراق بشدت ناامید شده بودند و ایران تنها کشوری بود که به یاری آنها آمد. عراقی‌ها این مساله را فراموش نخواهند کرد.

بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق از سوی رژیم بحرین

رژیم منامه، شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق را که به منظور بازجویی احضار کرده بود، بازداشت کرده و از وکلای مدافعش خواست مقر تحقیقات جنایی را ترک کنند.

به گزارش فارس، جمعیت اسلامگرای الوفاق بحرین، این خبر را در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرد.

براساس این گزارش، عبدالله الشملاوی، وکیل مدافع جمعیت الوفاق، عصر دیروز اعلام کرد که بازجویی از شیخ علی سلمان به پایان رسیده و به دادستانی کل منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها