با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه

در مذاکرات هسته‌ای نباید بیش از این چانه‌زنی کرد

خبرگزاری مشهور فرانسوی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش را به عنوان بارزترین شخصیت‌های سال 2014 معرفی کرد.
کد خبر: ۷۴۸۸۳۸
پوتین و البغدادی، خبرسازترین چهره ‌های 2014

به گزارش پایگاه خبری العالم، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال 2014 که در سالهای اخیر یکی از پر حادثه ترین و مصیبت بارترین سالها بود، خبرگزاری فرانسه در یک نظرسنجی، خبرسازترین چهره های سال را معرفی کرد.

از نظر مخاطبان فرانس پرس، ولادیمیر پوتین و ابوبکر بغدادی در رأس چهره های خبرساز سال 2014 قرار دارند. همچنین اقدامات خشونت امیز در خاورمیانه و افریقا به خصوص در نیجریه، ربایش دختران دانش آموز نیجریه به دست گروه تروریستی بوکوحرام؛ و اقدامات گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) از مهمترین اخبار سال بودند.

لیست مهمترین شخصیت های سال جاری که توسط 380 روزنامه نگار خبرگزاری فرانسه تهیه شده، شامل نام ده نفر است که نام ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در راس آن قرار دارد و آن به دلیل حضور موثری بود که وی در منازعات میان اوکراین و غرب ایفا کرد.

در این لیست بعد از پوتین به ترتیب اسامی زیر قابل مشاهده اند: ابوبکر بغدادی سرکرده داعش، دختران دانش آموز نیجریایی که توسط بوکوحرام ربوده شدند، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان، ملالا یوسفزای دخترپاکستانی که توسط القاعده مجروح وبرنده جایزه صلح نوبل شد، جوشوا وونگ فعال کره ای، دایان و جان فولی (پدر و مادر خبرنگار آمریکایی اعدام شده به دست داعش).

دایان و جان فولی بعد از آن که فرزندشان جیمز فولی اولین گروگان غربی داعشی ها به طرز وحشیانه ای اعدام شد، در سال جاری و در فضای مجازی خبرسازی موثری داشتند.

بر اساس این کار مطالعاتی روابط میان شرق و غرب بعد از گذشت ربع قرن از سقوط دیوار برلین، در سال جاری به دلیل منازعات اوکراین و پیوستن کریمه به روسیه، بحرانی ترین روزهای خود را سپری کرد و پوتین 62 ساله در این منازعات که هر لحظه ممکن بود به یک جنگ سرد جدید تبدیل شود، نقش اساسی ایفا کرد.

پیش از این هم در نظرسنجی مجله آمریکایی "فوربس" پوتین با پشت سر گذاشتن باراک اوباما رئیس جمهور امریکا به عنوان قدرتمندترین رهبر دنیا شناخته شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها