ظرفیت‌های تصویری حوزه عاشورا و اربعین به روایت یک مستندساز

تاثیر داعش بر پیاده‌روی اربعین

وحید چاووش مستندسازی که در چند سال گذشته آثار گوناگونی را درباره اربعین ساخته است، گفت: تمام آنچه در مستندهایم دیده می‌شود، واقعیت‌های موجود است و اگر حسی را در بیننده برمی‌انگیزد، به خاطر خود آن واقعیت است.
کد خبر: ۷۴۸۶۶۶
تاثیر داعش بر پیاده‌روی اربعین

این مستندساز ادامه داد: خود من بیش از همه تحت تاثیر واقعیت‌هایی قرار گرفتم که براساس آنها این فیلم‌ها را ساخته‌ام.

چاووش درباره توجه سینمای ایران به ظرفیت‌هایی که در حوزه عاشورا و اربعین وجود دارد، گفت: بدون تعارف باید بگویم ما در حد قطره از این دریا برداشت کرده‌ایم. خود من هر سال از یک زاویه به این موضوع نگریسته‌ام تا دچار تکرار نشوم.

او که امسال به خاطر ساخت مستند «حاشیه‌ای کوتاه بر یک متن بلند» از جشنواره مستند حقیقت جایزه دریافت کرد، ادامه داد: امسال به سراغ داعش رفتم و موضوع اربعین و پیاده‌روی آن را از منظر جنگ بررسی کردم به این معنا که ارتباط بین جنگ و این راهپیمایی را مورد توجه قرار دادم.

این مستندساز خطاب به مدیران ارشاد صدا و سیما توصیه کرد: گروهی به عنوان گروه محرم در هر شبکه تاسیس شود و برای 60 روز محرم و صفر بودجه سالیانه داشته باشد تا بتواند برنامه‌های کیفی مناسبی را تامین کند.

وحید چاووش ساخت مستندهایی همچون «یادداشت‌های یک پیاده‌»، «شما چه کسی هستید‌»، «صبحی که نزدیک است‌»، «زبان سکوت‌» و... را در کارنامه هنری‌اش دارد.

مستند «حاشیه‌ای کوتاه بر یک متن بلند» قصه‌هایی پیوسته در مسیر زوار اربعین حسینی در شهرهای عراق است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها