تلاش جناحها برای یک رقابت جدی در اسفندماه

سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟

سیدحسن خمینی: نباید نهی از منکر را به چند موضوع پایین‌دستی محدود کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی با اشاره به گسترده بودن مفهوم امر به معروف و نهی از منکر گفت: از بزرگ‌ترین منکرات، دزدی، فساد، رشوه و خوردن حق یکدیگر است و نباید بحث امر به معروف و نهی از منکر را به چند مورد خاص، محدود کرد.
کد خبر: ۷۴۶۵۴۶

به گزارش ایسنا، نوه امام خمینی (ره) در دیدار جمعی از اعضای حزب وحدت و همکاری ملی افزود: بحث امر به معروف و نهی از منکر، یک واجب فطری بشر است، اما بسنده کردن آن به بعضی گروه‌ها و در برخی حوزه‌ها، تقلیل موضوع است، بنابراین تنها منکر در جامعه ما بدحجابی نیست و باید توجه داشت که جامعه را در حد چند منکر پایین‌دستی محدود کردن یا بسنده کردن به چند مورد، تقلیل موضوع است.

وی گفت: بزرگ‌ترین لازمه امر به معروف و نهی از منکر، آزادی رسانه‌ها و احزاب برای نقد و بیان مسائل است تا اگر قدرت در جایی فاسد شد، حزبی با رأی مردم بیاید و آن را اصلاح کند و این ضرورت کارکردی تجمعات و گروه‌هاست.

سیدحسن خمینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر در جامعه‌ای فقر باشد، آن جامعه به هزاران مشکل همچون اعتیاد دچار می‌شود، جامعه‌ای که فقیر است، جامعه‌ای است که بیکار است، باید برای از بین بردن فقر کار ایجاد کنیم و برای از بین بردن بیکاری باید سرمایه‌گذاری کرد.یادگار امام سپس به موضوع «فساد» به عنوان یکی از مشکلات جدی اشاره و اظهار کرد: متاسفانه بخش‌هایی از نظام دیوان سالاری، تقنینی و قضایی ما دچار فساد شده است. اگر هم این فساد واقعی نیست، حداقل در ذهن بخش زیادی از جامعه این فساد پررنگ است. احساس فساد برای جامعه از خود فساد بسیار بدتر است. احساس فساد باعث می‌شود افراد سالم جامعه خیال کنند در یک مسابقه عقب مانده‌اند و ناخودآگاه آنها هم به فساد دچار می‌شوند. ما اگر احساس کنیم همه جامعه فاسد است، انگیزه‌های شخصی مان برای ایستادن مقابل فساد بسیار کمرنگ می‌شود؛ اما اگر احساس کنیم جامعه سالم است برای فاسد شدن دنبال بهانه می‌گردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها