در دیدار وزیر حج عربستان با وزیر ارشاد تاکید شد

افزایش سهمیه ایران در ایام حج

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران و وزیر حج و اطلاع رسانی عربستان سعودی امروز (پنجشنبه) در تهران با یکدیگر دیدارکردند و بر لزوم افزایش سهمیه ایران در ایام حج تاکید شد.
کد خبر: ۷۴۵۸۵۷
افزایش سهمیه ایران در ایام حج

بندر بن محمد بن حمزه اسعد حجار ، وزیر حج و اطلاع رسانی عربستان سعودی امروز صبح (پنج شنبه 13 آذر ماه) پس از پایان دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کرد.

جنتی درباره این دیدار گفت: در این ملاقات، دو طرف بر گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند و وزیر حج عربستان از اتمام طرح توسعه بیت الله الحرام طی یک سال آینده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عربستان سالانه پذیرای میلیون ها زائر در ایام حج تمتع است، افزود: با تکمیل این طرح سه ساله، طی یک سال آینده، تعداد حج گزاران هم در ایام حج تمتع و هم در طول سال به 5 میلیون نفر افزایش خواهد یافت. ایران نیز بر لزوم افزایش تعداد حجاج ایرانی پس از اتمام این طرح و طرح توسعه حرم نبوی، تاکید کرد.

تهران روزهای دوشنبه تا چهارشنبه هفته جاری (10 تا 13 آذر ماه) میزبان دهمین اجلاس وزرای اطلاع رسانی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (Organisation of Islamic Cooperation) موسوم به «OIC» بود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها