سید محسن پورسید آقایی عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ملی به همراه خط آهن میانه - تبریز از اولویت های خطوط ریلی کشور محسوب می شود و از این رو امسال اعتبار مورد نیاز در خط آهن قزوین - رشت به دو هزار و 300 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی اظهارکرد: بودجه درنظرگرفته شده برای این طرح در سال آینده سه هزار و 500 میلیارد ریال است که در صورت تامین آن تا سال 95 این خط را زیربار ترافیکی قرار خواهیم داد.
پورسیدآقایی یادآور شد: در بخش باری امسال با 10 درصد افزایش میزان 35 میلیون تن بار توسط خطوط ریلی کشور جابجا شده و در بخش مسافری نیز در سال جاری به 25 میلیون نفر می رسیم.
وی مهم ترین پروژه های خطوط ریلی کشور را راه آهن قزوین - رشت، مراغه - ارومیه، همدان و کرمانشاه اعلام کرد و گفت: هزینه هر کیلومتر احداث خط آهن 50 میلیارد است که اعتبارات تخصیص یافته برای ما در مجموع احداث 200 کیلومتر خط آهن را کفایت می کند که امیدواریم این رقم به دو برابر با افزایش یابد.
پورسید آقایی در ادامه به طرح برقی شدن خط آهن تهران - مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح به همراه افزایش سرعت قطارهای آن تا مرز 200 کیلومتر در ساعت در حال عملیاتی شدن است که 70 درصد این پروژه توسط پیمانکاران داخلی و 30 درصد دیگر توسط پیمانکاران چینی اجرا می شود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات دو خطه شدن ریل تهران - کرج و کرج - قزوین، یادآور شد: نیاز کشور در چهار سال آینده به افزایش هشت هزار واگن باری و چهار هزار واگن مسافری می باشد.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: