ژاپنی ها موفق به ساخت قطار مغناطیسی شده اند که با سرعتی در حدود ۳۶۶ مایل بر ساعت توانست رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.
کد خبر: ۷۹۱۰۷۱
رکورد سرعت با قطار برقی شکسته شد

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن «The Central Japan Railway» از آزمایش قطار مغناطیسی در این کشور خبر داده که با سرعتی در حدود ۳۶۶ مایل بر ساعت توانست رکورد جدیدی را به خود اختصاص دهد. این سفر آزمایشی در منطقه ای با نام «یاماناشی» (Yamanashi) انجام گرفت.

این موضوع در حالی است که رکورد قبلی سرعت قطار نیز در سال ۲۰۰۳ میلادی به نام قطارهای ژاپنی به ثبت رسیده بود و اکنون ژاپنی ها توانستند رکورد قبلی خود را ارتقاء دهند تا باز هم پرسرعت ترین قطار دنیا در انحصار ژاپنی ها باشد.

بنا به گزارشات منتشر شده، ۲۹ مهندس در جریان این سفر آزمایشی در قطار حضور داشتند که در نتیجه این قطار توانست رکورد سرعت ۳۷۲ مایل بر ساعت برابر با ۶۰۰ کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند.

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن در خبری اعلام کرد که افراد معمولی قادر به تجربه چنین سرعتی و سوار شدن بر این قطار نخواهند بود زیرا مقامات ژاپنی در نظر دارند این پروژه را تا سال ۲۰۲۷ میلادی وارد خطوط ریلی نکنند.

شرکت راه آهن ژاپن اعلام کرده که در حال حاضر سرعت ۳۱۳ مایل در ساعت را برای تمامی قطارهای ژاپنی در نظر گرفته است اما با همین سرعت نیز مسافران قادر خواهند بود تا مسافت بین توکیو و ناگویا را در مدت ۴۰ دقیقه بپیمایند.

شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (The Central Japan Railway) در خبری اعلام کرد که قصد صادرات تکنولوژی خود به کشورهایی مانند امریکا را داشته تا سریعترین خط راه آهن را بین نیویورک و واشنگتن دی سی برقرار کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها