9 عضو یک باند حفار غیرمجاز که با حفر تونلی 20 متری قصد سرقت اشیای عتیقه از تپه‌ای قدیمی در حومه شهرستان نیشابور را داشتند، ناکام ماندند.
کد خبر: ۷۳۹۶۰۱

به گزارش جام‌جم، شامگاه بیست و چهارم آبان امسال ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی خراسان رضوی با دریافت گزارش مردمی در جریان حفاری غیرمجاز در تپه‌ای تاریخی به نام دیوان‌خانه، در نزدیکی نیشابور قرار گرفتند. ماموران با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و متوجه شدند قاچاقچیان میراث فرهنگی در خانه‌ای قدیمی در بالای تپه پنهان شده‌اند. در این هنگام ماموران وارد خانه شدند و مرد صاحبخانه را همراه پسرش و هفت نفر دیگر دستگیر کردند. در بازرسی از خانه قدیمی نقشه‌های گنج، بیل و کلنگ، وسایل رمالی و حفاری کشف و مشخص شد در آنجا تونلی 20 متری حفر شده که به زیر تپه باستانی کنار این خانه راه دارد.

با پلمب خانه، متهمان به مرکز پلیس منتقل شدند و در تحقیقات اولیه اعتراف کردند از طریق یکی از دوستانشان شنیده‌اند دراین تپه باستانی اشیای عتیقه وجود دارد. و پس از به دست آوردن نقشه گنج، حفاری‌های خود را آغاز کرده و قبل از رسیدن به گنج، دستگیر شدند.

سرهنگ مهدی حسینی، رئیس یگان حفاظت از میراث فرهنگی خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: متهمان حدود دو ماه در آن منطقه حفاری می‌کردند که پس از تحقیقات مقدماتی با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها