رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از کاهش وقوع سرقت در شش ماه نخست سال همزمان با ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت در این نیرو خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۳۱۴
کاهش سرقت با ایجاد قرارگاه ویژه

سردار سرتیپ مقیمی در حاشیه نشست تخصصی رؤسای پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته در مقایسه با سال 91 شاهد افزایش وقوع سرقت بودیم اما با تأسیس این قرارگاه موفق شدیم وقوع سرقت را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در برخی استان ها که همچنان شاهد رشد سرقت بودیم نیز جلوی رشد گرفته شده و با اقدامات پیچیده در بسیاری از استان ها رشد سرقت را نیز کاهش خواهیم داد.

سردار مقیمی افزود: در مجموع 14 استان در مقایسه با سایر استان ها وقوع سرقت در آن زیاد است که امیدواریم بتوانیم تعداد استان های در شرایط وقوع سرقت زیاد را کاهش دهیم.

وی همچنین با هشدار به کسبه و صنوف در مراقبت از استفاده از کارتخوان ها گفت: اخیراً شاهد شیوه جدید کلاهبرداری در قالب مشتری در صنوف مختلف در استفاده از این کارتخوان ها هستیم.

سردار مقیمی افزود: به عنوان نمونه، فرد خود را به عنوان مشتری معرفی می کند و مبلغ را نیز خود در کارتخوان می کشد این در حالی است که مبلغ کمتری از کارتخوان می کشد اما برگه غیرواقعی دیگری که مورد قبول صاحب مغازه است به وی تحویل می دهد در حالی که مبلغ اصلی را مثلاً به جای یک میلیون تومان، هزار تومان کشیده است.

وی افزود: هفت مورد از این نوع کلاهبرداری را اخیراً شاهد بودیم که در این رابطه دو خانم و یک آقا دستگیر شده اند و تحقیقات برای سایر سارقان ادامه دارد.

سردار مقیمی درباره نشست امروز نیز گفت: در این نشست عملکرد پلیس آگاهی استان های مختلف بررسی و برای استفاده از تجربیات استان های مختلف بین رؤسای پلیس استان ها تبادل نظر شد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها