بیماری‌های خود ایمنی بویژه در زنان زیر ۶۵سال، از علت‌های اصلی مرگ و میر است؛ اما علایم خطر این بیماری‌ها چیست؟ لازم است بیماری خود ایمنی و علایم خطر آن را بشناسید.
کد خبر: ۷۳۵۲۱۳
۱۰ علامت بیماری‌های خودایمنی

جام جم سرا به نقل از خراسان: بیماری‌های خود ایمنی ارگان‌های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عامل مشترک این بیماری‌ها این است که باعث می‌شود بدن به خود حمله کند. البته، بیماری علت ژنتیکی دارد، بنابراین، سابقه پزشکی خانواده‌تان را بررسی کنید.

اگر فکر می‌کنید که بیماری خود ایمنی دارید، لازم است که علایم خطر را بشناسید. در ادامه به برخی از علایم این بیماری اشاره شده است.

۱ - کاهش وزن سریع و بدون دلیل: اولین علامت مشکل است اگرچه خیلی‌ها دوست دارند وزن کم کنند اما کاهش وزن سریع بدون رژیم گرفتن یا ورزش کردن، می‌تواند علامت مشکل باشد.

۲ - افزایش وزن سریع و بدون دلیل: همانند کاهش وزن افزایش سریع وزن بدون دلیل نیز می‌تواند نشانه مشکل باشد.

۳ - خشکی دهان یا چشم: مصرف برخی از دارو‌ها باعث خشکی دهان می‌شود. اما اگر خشکی دهان یا چشم بدون دلیل ایجاد شده است بدانید که مشکلی وجود دارد.

۴ - کاهش توانایی در تمرکز: اگر به طور ناگهانی قدرت تمرکزتان را روی کارهای روزمره از دست داده‌اید، بدانید که شاید مشکلی مانند بیماری خود ایمنی دارید.

۵ - درد مفصل که غیرعادی است: اگر ناگهان دچار درد مفصل شده‌اید که قبلا نداشته‌اید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

۶ - جوش‌های مکرر: جوش‌های مکرر، نشانه مشکل در بدن است.

۷ - بی‌حسی دست و پا: بی‌حسی در قسمت‌های تحتانی بدن نشان دهنده این است که بدن با خود درگیر است در این شرایط لازم است به پزشک مراجعه کنید.

۸ - احساس خستگی مفرط به مدت طولانی: همه ما دچار خستگی می‌شویم یا گاهی احساس خستگی مفرط می‌کنیم. اما هنگامی که این حالت مشکل همه روزهای ماست، شاید به این علت است که بدن همه انرژی خود را صرف مقابله با خود می‌کند.

۹ - شکم درد بدون دلیل: در صورتی که این درد همراه با تغییر در مدفوع باشد، احتمال مشکل بیماری خود ایمنی وجود دارد.

۱۰ - ریزش مو: اگر ریزش مو علت خاصی نداشته باشد یا با علایم ذکر شده همراه باشد می‌تواند علامت بیماری خود ایمنی باشد.

از آنجا که افراد زیادی دچار این بیماری هستند افزایش اطلاع رسانی می‌تواند در تشخیص و درمان به موقع آن موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
۰
۰
مطلب مفیدی بود.

نیازمندی ها