نشست شورای امنیت درباره اقدامات رژیم صهیونیستی

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید امروز شورای امنیت، نشست فوق‌العاده‌ای را درباره تجاوزهای رژیم صهیونیستی در قدس و ساخت شهرک‌های یهودی نشین برگزار می‌کند. این درحالی است که اعتراضات فلسطینی‌ها به سیاست‌های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی به صورت روزانه ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۲۷۴۳

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تصریح کرد شورای امنیت در نشست خود هتک حرمت‌ها و تجاوزات رژیم صهیونیستی در قدس و ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در قدس شرقی را بررسی می‌کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر احداث هزار واحد مسکونی جدید در قدس شرقی، خواهان برگزاری نشست فوری و فوق‌العاده شورای امنیت شد. دولت اردن نیز از شورای امنیت خواست تا نشست فوق‌العاده‌ای را برای بررسی اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس برگزار کند. در همین حال، ریاض مالکی، وزیر خارجه فلسطین از نشست فلسطینی‌ها با کارشناسان حقوق بین‌المللی در یکی از کشورهای اروپایی جهت بررسی مساله پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی خبر داد. روز گذشته بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی در پاسخ به انتقادات بین‌المللی، گفت: تل‌آویو همچنان به ساخت‌وساز در مناطق شرقی قدس ادامه می‌دهد. نتانیاهو انتقادات بین‌المللی از تصمیم اخیر را «اظهاراتی دور از واقعیت» خواند.

از یک هفته پیش تاکنون درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر صهیونیستی در بیت‌المقدس اشغالی به‌صورت هرروزه ادامه دارد. این درگیری‌ها در اثر اعتراض‌ها به طرح گسترش شهرک‌سازی و احداث هزار واحد مسکونی جدید در شهر بیت‌المقدس بوده است.

به گزارش العالم، تاکنون در این اعتراضات ده‌ها نفر بر اثر تیراندازی نیروهای اشغالگر در قدس اشغالی زخمی و شمار زیادی نیز بازداشت شده‌اند که تعدادشان به بیش از هزار نفر رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها