ادامه زمامداری روسف در برزیل

براساس نتایج دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل، دیلما روسف موفق شد بار دیگر به‌عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شود.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۹

به گزارش ایسنا، شمارش رسمی آرا نشان می‌دهد که روسف 51.45 درصد آرا را کسب کرد و رقیبش آئسیو نوس 48.55 درصد آرا را به‌دست آورد. روسف در نطق پیروزی از پایبندی به گفت‌وگو با مخالفان و عزمی جزم برای مبارزه با فساد گفت.

در این مراسم لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل نیز روسف را همراهی می‌کرد. با این پیروزی دوره حاکمیت حزب کارگر که ۱۲ سال در قدرت بوده، بار دیگر تمدید می‌شود.

رشد اقتصادی و بیرون کشیدن مردم از فقر در مبارزات انتخاباتی هر دو نامزد نقش محوری داشت. روسف از سال ۲۰۱۰ رئیس‌جمهور بوده و به خاطر برنامه‌های رفاه عمومی دولتش محبوبیت زیادی در میان برزیلی‌ها دارد. در این میان، تحلیلگران به چالش‌های پیش‌روی روسف پرداخته‌اند. مهم‌ترین چالش پیش‌روی روسف کاهش کسری بودجه برزیل است که به فشار بر نرخ تورم افزوده و اعتماد سرمایه‌گذاران را به بزرگ‌ترین اقتصاد منطقه آمریکای لاتین کاهش داده است؛ در غیر این صورت برزیل باید شاهد کاهش نرخ اعتبار پولی در سال آینده باشد. موضوع مهم این است که آیا روسف به عنوان رئیس‌جمهوری چپگرا که به اقتصاد دولتی باور دارد، خود را به کاهش وضع قوانین مالی و اصلاحات در زمینه دستمزدها یا کاهش هزینه برنامه‌های اجتماعی مقید می‌داند یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها