مجری و گوینده رادیو و تلویزیون گفت:رادیو برای مجریان تلویزیون مثل تئاتر برای بازیگران سینما است و از میان مجریان رادیویی که به تلویزیون آمده‌اند شهیدی‌فر و ژیلا صادقیان را افراد موفقی می‌دانم.
کد خبر: ۷۲۸۰۷۰
مجریان موفق از نگاه مژده لواسانی

مژده لواسانی مجری و گوینده رادیو و تلویزیون در خصوص تاثیر سابقه کار در رادیو بر روی اجرا در تلویزیون گفت: نسبت رادیو با تلویزیون مثل نسبت تئاتر با سینما است و هیچ تضمینی وجود ندارد که یک گوینده مجری خوبی هم باشد و بالعکس.

وی افزود: رادیو و تلویزیون در همسایگی یکدیگرند ولی هرکدام با مختصات خاص، اما گویندگان رادیویی موفقی مثل محمدرضا شهیدی‌فر و ژیلا صادقیان مجریان موفقی هم هستند؛ ولی گویندگانی هم داریم که در اجرا به جایگاه مطلوبی نرسیده اند.

وی همچنین درباره لزوم داشتن سابقه رادیویی برای یک مجری تلویزیونی عنوان کرد: داشتن سابقه رادیویی لازم نیست ولی تجربه رادیو به عمیق تر و باسوادتر شدن مجری خیلی کمک می‌کند در واقع رادیو آدم‌ها را می‌سازد.

لواسانی درمقایسه مخاطب رادیو و تلویزیونی گفت: مخاطبان رادیو با توجه به برخورداری این رسانه از ویژگی‌های منحصر به فردی چون صمیمیت و بی‌آلایشی، سختگیر نیستند.

وی ادامه داد: شنونده حرفه‌ای رادیو این رسانه را از اعضای خانواده خود دانسته و به سادگی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

این مجری رسانه ملی با برشماری مزیت‌هایی چون دکور ، نور و موارد دیگر برای تلویزیون اظهارداشت: تلویزیون حتی با وجود این مزیت‌ها نمی‌تواند به راحتی مخاطب را با خود همراه کند در صورتی که رادیو بدون برخورداری از این مزیت‌ها به راحتی خود را به هدفش که چیزی جز برقراری ارتباط آسان با مخاطب نیست می‌رساند.

وی در خصوص چگونگی راهنمایی و هدایت افراد علاقمند به گویندگی در رادیو گفت: بارها در پاسخ به سوال علاقمندان به اجرا در رادیو گفته‌ام که بهترین راه حضوردر دوره‌ها و مصاحبه‌های شکل گرفته توسط این رسانه شنیداری است.

مجری برنامه کافه سوال ادامه داد: در رادیو این خود افراد هستند که با تلاش و پشتکار توان رسیدن به جایگاه مناسب را پیدا می‌کند.

بنا بر گفته لواسانی محال است کسی بدون استعداد ذاتی و تنها با حضور در دوره‌های آموزشی اجرا در رادیو، موفق به دستیابی به جایگاهی مناسب و شاخص شود. (باشگاه خبرنگاران)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد فرزین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
۰
۰
گویندگان تلویزیونی باید با بكاربردن واژگان فارسی موجبات استوار شدن زیربنای فرهنگ ایرانی اسلامی را فراهم كرده /ماندگاری تلاشهای ابوعلی سینا و ناصر خسرو و فردوسی را ارج بگزارند

نیازمندی ها