jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۷۲۷۷۲۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۳  |  ۱۱:۳۴

در نمایشگاه بین المللی تبریز

5 محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس

گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری خودروسازان جهان پنج محصول جدید رنو کلیو، کپچر، خودرو H30 و S30 شرکت دانگ فنگ که هر دو از موتور پژو بهره مند هستند و بنز E250 را در نمایشگاه بین المللی تبریز رونمایی کرد.

5 محصول جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس

در این رویکرد جدید شرکت ایران خودرو با شرکت هایی همچون پژو، رنو، سوزوکی و شرکت های آسیایی بر مبنای استراتژی برد - برد و سرمایه گذاری مشترک همکاری می کند.

همچنین در این نمایشگاه محصولاتی مانند دنا، وانت PU1، پارس TU5 دو ایربگ و سورن S 90 به نمایش گذاشته شده است.

علاوه بر عرضه محصولات جدید در نمایشگاه تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو به همراه شرکت های ساپکو، ایساکو، آپکو، ایران خودرو دیزل، امداد خودرو ایران آخرین دستاوردهای صنعتی خود را به نمایش گذاشته اند.

رییس کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب در آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز و رونمایی از پنج محصول جدید ایران خودرو با بیان این که ظرفیت های زیادی برای ارتقاء صنعت خودرو کشور وجود دارد، بر برندسازی در این عرصه تاکید کرد.

رضا رحمانی گفت: تولید خودروهای داخلی که به عنوان برند در جهان مطرح شود به نوعی افتخار ایرانیان و صنعت خودروسازی کشور می شود.

وی با بیان اینکه مطرح کردن نقاط ضعف خودروهای داخلی با هدف کیفی سازی آنها صورت می گیرد و نباید خودروسازان از این موضوع ناراحت شوند، افزود: بی توجهی به کیفیت منجر به نابودی صنعت می شود و اعضای کمیسیون صنایع و معادن و مسوولان حوزه صنعت کشور به دنبال راهکاری جهت ارتقاء جایگاه صنعت خودروهای داخلی هستند.

رحمانی خودروسازی را آیینه تمام نمای صنعت کشور اعلام کرد و گفت: خودروسازی لوکوموتیو صنعت است و بسیاری از رشته های مختلف معدنی، صنعتی و دانشگاهی ارتباط تنگاتنگ و نزدیک با این صنعت دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که واردات خودرو زمانی که می توان خودرو با کیفیت در داخل تولید کرد توجیهی ندارد، افزود: تولید خودرو غیر کیفی به همان اندازه به ضرر خودروسازی است که واردات بی رویه می تواند به آن لطمه بزند.

رحمانی گفت: صنعت خودروسازی کشور ظرفیت و توانمندی تولید خودروهای باکیفیت بالا را دارد و در این عرصه آذربایجان شرقی به ویژه شهر تبریز به دلیل داشتن ظرفیت های عظیم علمی و صنعتی به ویژه در زمینه قطعه سازی می تواند به کمک صنعت خودروسازی کشور بیاید.

وی راه اندازی و فعالیت نخستین شهرک فناوری خودرو در تبریز، ایجاد خوشه خودروسازی در این شهر و صنایع قدیمی و تاثیرگذار در عرصه قطعه سازی را بخشی از بسترهای مناسب تبریز در عرصه خودرو سازی عنوان کرد.

رحمانی با بیان اینکه 60 صنعت وابسته به صنعت خودروسازی است، گفت: به دلیل زنجیره های عظیم این صنعت، بستر مناسبی برای اشتغالزایی می توان ایجاد کرد و از این منظر صنعت خودروسازی برای مسئولان کشور اهمیت دارد.

وی از آمادگی آذربایجان شرقی و شهر تبریز برای ایجاد پایگاه صادراتی برای خودرو سازان کشور و همچنین تامین زمین و امکانات احداث فضای تست جاده ای خبر داد.

رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: تبریز جایگاه ویژه ای در صنعت کشور به ویژه خودروسازی دارد و باید برای بهره گیری از توانمندی های آن برنامه ریزی مدون کرد.

میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به تاریخچه این شهر در عرصه صنعت افزود: انقلاب اصلی در حوزه صنعت از تبریز آغاز شده است و باید در ادامه نیز از توانمندی های آن برای توسعه صنعت خودرو کشور بهره برد.

وی گفت: متاسفانه فرایند مهندسی معکوس در عرصه خودروسازی لطمات زیادی به این صنعت وارد کرده است و باید در این حوزه به حقوق مخترعان و ابداع کنندگان توجه بیشتری داشت.

هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو تبریز از 22 تا 25 ماه جاری از ساعت 15 تا 21 آماده بازدید علاقمندان و کارشناسان است.

نمایشگاه ایران خودرو نیز در فضایی بیش از دو هزار متر در سالن امیر کبیر با هدف مشتری گرایی و رقابت پذیری حضوری فعال دارد.(ایرنا)

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
احسان
United Kingdom
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
مگر یك كارگر و یا یك كارمند چقدر در آمد دارد كه بتواند از روی اجبار و بدون هیچ گونه اختیاری این محصولات كیفیت پایین و گران قیمت را خریداری كنند .......................؟
۰
۰
ساسان
United States
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
قرمزه از همش خوشگلتره ،ساخت ایران كه نیست البته ،؛ ما كارگرا فقط میتونیم نیگاش كنیم نمیتونیم بخریم كه .....................................
۰
۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
رونمایی از محصولات چینی !!!! كجایی بیوك؟كجایی كادیلاك
۰
۰
حشمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
از برپایی این طور نمایشگاهها باید شرمنده شد نه اینكه به اون افتخار كرد . زمانی كه كارخانه ایران ناسیونال در ایران تأسیس شد چینی ها و كره ای ها با گاری تردد می كردند ولی حالا خودروهاشون به همه جای دنیا صادر میشه و بی كیفیت ترین هاش به ایران صادر میشه . جالب اینجاست كه بعضی از این خودروها توسط خود شركتهای خودرو ساز ایرانی وارد میشه !!!!! آدم خجالت میكش
۰
۰
123
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
احسان جان
خودكار مصرفیش پیشكش برن همون چوب بستنی رو بسازند كه مجبور نشیم از المان وارد كنیم
۰
۰
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
با سلام به مسولان ایران خوردو و خودروسازان(مونتاژكنان )كشور گاری وارداتی چینی و كره ای تبلیغ مكنین در حالی خود اونا ماشین ساخت اروپا رو سوار میشن ادم خجالت میكشه . به امید روزی كه با ماشینهای ارس پلاك حال خودرو سازان و دوستان كره ای وچینی رو بگیریم كه امید دوری نیست
۰
۰
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
شركتی كه نیاز به بازار یابی نداره نیاز به ارتقا, كیفیت هم نداره
وقتی ماشینی كه دو سال بعد میخواد تولیدشه رو پیش فروش میكنند و مردم فقط با دیدن یه ماكت پیش خرید میكنن چه نیازی به ارتقا, كیفیت هستم
۱
۰
daeijiin
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
هر موقع خود رو سازها به پشتوانه روابط دولتی دستشون رو از جیب مردم در آوردن و عوارض نجومی و حقوق گمركی رو معقول كردند. مشخص میشه كه كدام خودرو ارزش سوار شدن داره این كه اسمش رقابت نیست مردم رو احمق فرض كردن.
۱
۰
e55-amg
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
سلام ..من آخرش نفهمیدم ..ما میمون به فضا پرتاب میكنیم ولی هنوز خودروساز نشدیم یكی به من بگه اینجا چه خبره ؟ بعد یه هو قیمت یك ماشین رو از 14 تومن میرسونن به 40 تومن اسمش رو میذارن مشتری مداری ..!! یادتون هست قرار بود ال 90 رو 7 میلیون بدن به مردم !!!!!! چه زود فراموش میكنیم
۱
۰
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
جناب آقای رئیس جمهور اجازه بدین خودمان خودروی سال 1990دست دهم از اروپا وارد كنیم و ده برابر ماشینهای اشغال صفرچینی كار می كنند مایه تأسف كه مسئولین كنار خودروی چینی عكس گرفته اند و افتخار هم می كنند
۰
۰
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
واقعا چقدر مردم خوب و ساده و قانعی داریم كه خودروسازان هر چه بر سرشان می اورند، هیچ نمی گویند و اگر هم بگویند هیچ سودی ندارد چون ما محكوم به انحصاریم باید بسازیم انتخاب دیگری نداریم باید قبول كنیم راه دیگری نداریم و هزار باید دیگر و هزار چرای بی پاسخ فقط خدا خودش ما رو نجات بده از این اجحاف و ستمی كه از سوی خودروسازان در حق ملت شده
۱
۰
علی
-
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
بطوریكه یك عمر الاغ سواری كردند منظور پیكان كه با خر اشتباه گرفتن سی سال صدا از سنگ درامد از مردم درنیامد با كره شروع كردیم انها بازار دنیا را گرفتن ما هم مفتخریم بازار خودرو چین فتح كردیم . كره خودورهای بدون راننده تولید كرده ما هم مفتخر به بازنشستگی پیكان شدیم
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
سلام
مردم ایران به چیزی مینازن كه نداریم !!!!!!
لابد پیش خودت میگی به چی مینازیم ؟؟؟؟
جوابش سادس به همتی كه نداریم به استعدادی كه نداریم به عقلی كه نداریم !!!!!!
شاید خیلیا فكر میكنن ایران تو دنیا تك هستش و هیچ كشوری مثه ایران نخبه و با استعداد نداره اما سخت در اشتباهیم !!!!
میدونم كه گیچ شدی ولی این بر میگرده به سطح رفاه زندگی مردم ایران با كشورهای متمدن و ثروتمند دیگه
ایران با دارا بودن ذخایر معدنی و نفتی و به قول خودمون استعدادهای عالی عقلی چرا باید در رده ی هفتاد و نهم از نظر سطح رفاه باشه ؟؟؟
۰
۰
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
این همه ماشین بی گیفیت میسازین قبول
.ولی قیمتها چی
كشورهای همسایه ماشینهای مارا مفتی سوار
میشن ولی توایران...
۱
۰
13
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
قیمتها فقط واسه یچیز اساسیه كه بالاس اون كه برداشته شه همه تو رفاهن. واقعا ستمه دوبرابر كشورای همسایه واسه رفاهت پول بدی. چرا دشمنان ما باید به ما بگن شما شغل اولتون رانت خواری و اختلاس؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خدا را شاكر باشید قیامتی نیز وجود دارد
۰
۰
پیكان
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
بیاییدو تولید را به چینی ها بسپارید ونام ایران خودرو رابه چیینی خودرو تبدیل نمایید شما كالسكه تولید كنید یا شتر وارد كنید انصافا نه بنزین یورو4 میخاد و امار تلفات جاده ای هم نداریم و برای بقیه كشور ها الگو شویم
۰
۰
سعید احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۸
اون بنز ورنو رو حیف نیست میون اشغالهای چینی گذاشتین
۰
۰
سعید نیك
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
نمای ظاهری دارن,ولی فنی پراید ۷۵ كره ای خیلی بهتر از این ماشین هاست...سعید نیك
۰
۰
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
بعد رونمایی ده سال طول میكشد بیاد بازار كه از رده خارج شدن در دنیا بعد میاد بازار ایران
۰
۰
ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
محصولات ایرانخودرو همه اشغال هستند ....
۰
۰
علی
-
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
ایا ایران خودرو به فكر خدمات پس از فروش و پشتیبانی و تعمیرو تعویض قطعات اینهمه محصول متنوع چینی هست كه براحتی مجوز ورود انها را به شركتهای اقماری خود میده .چه تضمینی هست این خودروها دست كم 10 سال خدمات داشته باشند و چه تضمینی هست قطعات اینها در كشور تولید بشه وپایدار بمونه از كجا معلوم شركت ور شكست نشه با تولیدات بروز دیگر انوقت تكلیف خریدران قبلی چی میشه ان هم بخاطر سود یه عده سرمایه دار ایا به فكر حیثیت ایران خورد هستید به فكر جیب مردم و كیفیت خودروها و امنیت جانی مردم هستید اگر بودید اجازه ورود این همه خورد اشغال چینی را نمی دادید

بجای این كارها با شركت های برتر دنیا با محصولات برند انها مثل سوزوكی بنز رنو تویوتا هیوندا و امثال اینها قرار دادی در قالب شریك تجاری ببندند و كارخانجات رو نوسازی كنند و خدمات هم بتونند بدند و قطعات انها را هم با ضمانت تولید كنند
۰
۰
فرشاد
-
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
همچون ایستادن ژست گرفتن با ماشینا انگار خودشون طراحی و تولید كردن واقعا باعث تاسفه هیوندا و كیا با ما شروع كردن. انصافا بگید كدوم خودرو توسط خود ایرانی ها طراحی و ساخته شده اون پیكان هم از تالبوت انگلیس بوده در حالی كه ما هم استعدادشو داریم و هم توانایی تولیدشو فقط مشكلمون اینه كه كمی ...... بماند
۰
۰
حاجی
-
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
خجالت بكشید از تولید این همه ...........
۰
۰
عالی
-
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
عالی ماشین های ایران خودرو
۰
۰
مهندس روح الله جلالیان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
درباره خودرو دنا كه یك خودرو ملی است نسبت به سپهر جلو طراحی را اگر تغیر داده شود بهتر از خودروهای خارجی بدون قطعه است
۰
۰

یادداشت

بیشتر
ورود بورسی پرابهام

ورود بورسی پرابهام

با گسترش بازار سرمایه و رکوردزنی شاخص بورس در ماه‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌ها متقاضی حضور در بورس و عرضه عمومی سهام خود در بازار سرمایه هستند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر