هاشم یکه زارع با بیان این که شرکایی که چنین انتظاری از آن ها می رود، لازم است از واحدهای تحقیق و توسعه قوی برخوردار و دانش فنی روز جهان را نیز داشته باشند تاکید کرد: هم چنین در همکاری ها، منافع و خواسته های ایران خودرو مبنی بر ساخت داخل قطعات و مجموعه ها را مورد توجه قرار داده و به عمل برسانند.
وی با اشاره به این که جذب و انتقال دانش فنی نوین طراحی و تولید، خواسته اصلی صنعتگران ایرانی است، متذکر شد: صادرات 30 درصد از محصولات تولیدی مشترک با خودروسازان جهانی با شناخت قوانین و تامین نیازهای مشتریان کشورهای هدف نیز مورد تاکید ما است.
وی، تولید خودروی جدید، بهبود بهره وری و کیفیت در حد کلاس جهانی و بهکارگیری توان برونسپاری برای رسیدن به کیفیت جهانی با قیمت رقابتی، از اهداف و برنامههایی است که ایران خودرو تا سال 2017 در زمینه همکاری با خودروسازان جهانی دنبال میکند.
یکه زارع با بیان این که ایران خودرو توسعه قوای محرکه و موتور دیزلی و موتورهایی با میزان آلایندگی و مصرف کم و البته فناوری بالا را نیز در دستور کار قرار داده است، ادامه داد:فعالان صنعت خودروی دنیا در این بخش نیز میتوانند با این خودروساز ایرانی همکاری داشته باشند.
وی همچنین طراحی و توسعه خودروهای هیبریدی و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه مشترک، از دیگر برنامههای ایران خودرو و از حوزه های مورد نظر برای همکاری با شرکت های خارجی ذکر کرد.
یکه زارع افزود:ضمن این که ایران خودرو می تواند سایتهای موجود را به تولید محصولات هر یک از شرکای استراتژیک خود اختصاص داده و شبکه خدمات فروش و پس از فروش اختصاصی این شرکا را نیز ایجاد کند.
وی با تاکید بر این که شرکت های رنو و پژو باید تعهدات قبلی را اجرا کنند،تصریح کرد:این شرکت ها باید تعهدات مربوط به قراردادهای قبلی را که اجرای آن ها به دلیل تحریم ها پیش از موعد متوقف شد، به اجرا در آورند و خطاها را جبران کنند.
یکه زارع همچنین خاطر نشان کرد: این شرکت ها توجه داشته باشند که در دور تازه همکاری ایران خودرو با شرکای خارجی، انتقال دانش فنی و طراحی و تولید خودروهای مشترک جایگاه مهمی دارد.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد