مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

500 قلم داروی گران‌قیمت و صعب‌العلاج در فهرست بیمه

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 2000 میلیارد تومان برای یارانه‌ دارو و مابه‌التفاوت نرخ ارز با رویکرد تحت حمایت قرار دادن داروهای بیماری های صعب‌العلاج و گران‌قیمت اعتبار منظور شده و در یک تفاهم‌نامه کارشناسی شده میان وزرای بهداشت و تعاون حدود 500 قلم داروی گران‌قیمت و بیماری​های صعب‌العلاج در فهرست بیمه قرار گرفته که البته هنوز در تعهدات بیمه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۷۲۶۳۰۲

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در حاشیه‌ سفر به کرمان درباره‌ بیمه اقلام دارویی درمان ناباروری تصریح کرد: با توجه به رویکرد کلی نظام و سیاست‌های ابلاغی افزایش جمعیت، رویکرد بیمه سلامت کمک به درمان بیماران این حوزه است و 28 قلم داروی نازایی در فهرست بیمه قرار گرفته که 18 قلم این داروها در سال جدید اضافه شده است.

محسنی بندپی درباره‌ مزیت دفترچه‌های بیمه‌ سلامت همگانی نیز افزود: هدف این است که براساس عدالت در سلامت و بحث تعریف یک بسته خدمتی پایه برای 77 میلیون جمعیت کشور و اجرای بند (ب) قانون برنامه پنجم مبنی بر وجود یک سازمان بیمه در کشور، تلاش می‌کنیم فرقی بین دفترچه‌های بیمه نباشد و براساس پزشک خانواده میزان پرداختی کسانی که از سامانه‌ ارجاع برای دریافت خدمات تخصصی ارجاع داده می‌شوند 5 درصد باشد. وی با اشاره به این‌که هیات دولت مکلف کرده در مرحله جدید نیز پرداختی مردم مانند گذشته بوده و هیچ بار مالی جدیدی اضافه نشود، ابراز کرد: به این شکل بیمه‌شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر 3 درصد و دیگر بیمه‌شدگان 6 درصد پرداختی دارند.

مدیرعامل سازمان بیمه‌ سلامت ایران بیان کرد: حدود 300 خدمت جدید در ارزشگذاری تعرفه‌ها اضافه شده و هیچ خدمتی وجود ندارد که بدون تعرفه باشد. وی یادآور شد: کلید حل مشکلات نظام سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع است؛ اما متاسفانه در این زمینه بد عمل کرده و هنوز پزشک خانواده تربیت نکرده‌ایم. محسنی‌بندپی با اشاره به این‌که قانون برنامه پنجم توسعه در سال‌های 90 تا 92 ساز و کار اجرایی به خود ندیده است، تصریح کرد: در دولت یازدهم عزم جدی برای اجرای همه قوانین و بویژه قانون برنامه پنجم با تأکید بر قوانین موضوعه در بخش سلامت، نگاه ویژه‌ای معطوف شده است.

وی خاطرنشان کرد: رشد تعرفه‌های عمومی خدمات سلامت در بودجه 93 دیده شده و هیات دولت رشد متوسط 44 درصدی را با دو رویکرد 60 درصد در ویزیت و 85 درصد هتلینگ قرار داده و شورای عالی بیمه تصمیم گرفت میانگین 44 درصدی را در برخی جراحی‌ها و بیهوشی لحاظ نکرده و با بازنگری کتاب معروف به کالیفرنیا کار تخصصی و علمی را با بهره‌گیری از کارشناسان نظام بیمه سلامت انجام دهد. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: خلایی که در همه بخش‌های خدماتی وجود داشت این بود که قیمت تمام شده را محاسبه و ملاک خود قرار می‌دادیم و بخش سلامت از آن محروم بود که در کتاب ارزشگذاری نسبی این سیاست اعمال شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها