ششمین جشنواره فیلم دانشجویی، بین‌المللی شد

ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی به همت دانشگاه صدا و سیما از شانزدهم آذر و همزمان با روز دانشجو در تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۵۸۵۸
ششمین جشنواره فیلم دانشجویی، بین‌المللی شد

کاظم نظری، دبیر ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم دانشجویی در نشست خبری این جشنواره که صبح دیروز در دانشگاه صدا و سیما برگزار شد، گفت: دانشگاه صدا و سیما پنج دوره این جشنواره را سال‌های قبل برگزار کرده و متولی دوره ششم آن نیز هست که این دوره با یک وقفه دو ساله از شانزدهم آذر در تهران برگزار خواهد شد.

وی درباره اهداف جشنواره توضیح داد: شناسایی آثار فیلمسازان برتر جهت نمایش در رسانه ملی، پرداختن به موضوعاتی با محوریت «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» در آثار دانشجویان، ترویج دین و اخلاق و امید و آگاهی در میان دانشجویان، تشویق دانشجویان فیلمساز به شناخت بیشتر مولفه‌های ذاتی فیلم کوتاه در حوزه فرم و محتوا، ایجاد فضای رقابتی، پویا، شاداب و سالم برای دانشجویان، ایجاد تعامل هنری بین دانشگاه‌های سراسر کشور و مراکز فرهنگی و هنری و استعدادیابی و کشف و هدایت نیروهای خلاق مستعد و متعهد دانشجویی، اهداف اصلی برای برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره از سه ماه پیش کارهای مرتبط با آن را انجام داده‌ایم و حتی سایت آن را راه‌اندازی کرده‌ایم تا همه دانشجویان کشور امکان دسترسی به شرایط و مقررات ششمین دوره این جشنواره دانشجویی را داشته باشند و بتوانند با دبیرخانه مرکزی جشنواره که در تهران و در دانشگاه صدا و سیما مستقر است، ارتباط برقرار کنند.

دبیر ششمین جشنواره فیلم دانشجویی درباره بین‌المللی شدن این جشنواره در دوره ششم آن توضیح داد: با توجه به تجربیاتی که در پنج دوره قبل این جشنواره بدست آوردیم احساس کردیم که شرایط و زمان برای بین‌المللی شدن آن فراهم است بنابراین امسال دانشجویان کشورهای اسلامی را به این جشنواره دعوت کرده‌ایم. وی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: جشنواره در دو بخش ملی و تولیدات ویژه برگزار می‌شود که در بخش مسابقه ملی موضوعات آزاد است و در بخش تولیدات ویژه آثار با محوریت شعار امسال یعنی اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی تولید شده باشد. کاظمی بخش‌های داستانی، مستند، تئاتر تلویزیونی، پویانمایی، ویدئوگرافیک شامل تیزر، وله تیتراژ را از جمله بخش‌هایی ذکر کرد که دانشجویان می‌توانند طبق مقررات جشنواره آثار خود را ارسال کنند.

وی ادامه داد: آخرین مهلت درخواست شرکت در جشنواره دهم آبان و آخرین مهلت ارسال آثار پانزدهم آبان است و هیات بازبینی و انتخاب از بیست و پنجم آبان کار خود را شروع می‌کند و جشنواره از شانزدهم تا نوزدهم آذر برگزار می‌شود.

کاظمی گفت: یکی از مقررات اصلی جشنواره داشتن کارت دانشجویی یکی از دانشگاه‌های رسمی کشور است و به همین دلیل شرکت‌کنندگانی که کارت دانشجویی معتبر روی سایت جشنواره قرار نداده باشند، مورد ارزیابی قرار نخواهند گرفت.

در ادامه این نشست، رضا سرابی، دبیر بخش بین‌‌الملل این جشنواره از حضور دانشجویان کشورهای اسلامی بخصوص کشورهای اسلامی منطقه خبر داد و گفت: موضوع اصلی بخش بین‌الملل «وحدت اسلامی» است که انتظار داریم با توجه به شرایط حاکم بر منطقه و نیز اسلام‌هراسی و بخصوص شیعه‌هراسی که رسانه‌های خارجی راه انداخته‌اند، دانشجویان کشور خودمان و نیز دانشجویان دیگر کشورهای اسلامی آثار متنوعی به جشنواره ارسال کنند. سرابی تاکید کرد: آثاری می‌تواند در جشنواره شرکت کند که در دو سال اخیر تولید شده باشد. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها