برگزیدگان دو بخش ملی و بین المللی ششمین جشنواره فیلم دانشجویی با معرفی نفرات برتر بخش های مختلف این رخداد معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۷۵۴۸۹۲
معرفی برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی

برگزیدگان بخش ملی و بین الملل ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی در حالی همزمان با مراسم اختتامیه این رخداد سینمایی معرفی شدند که بخش بین الملل این رخداد برای اولین بار است به این جشنواره اضافه شده و با این وجود بیش از 150 اثر از کشورهای خارجی در آن شرکت داشتند.

موضوع بخش بین الملل ششمین جشنواره فیلم دانشجویی به وحدت اسلامی و مقابله با جریان تکفیرگرایی اختصاص داشت.

برگزیدگان بخش ملی

در این مراسم هیات انتخاب بخش ملی متشکل از سیدمحسن بنی هاشمی، حمیدرضا حافظی، احمد سفلایی، فتح الله امیری و محمدمهدی ضابطی جهرمی و هیات داوران پویانمایی متشکل از ناصر گلمحمدی، سعید توکلیان، محمدرضا حسنایی و همچنین هیات بخش داستانی و تله تئاتر متشکل از احمدرضا معتمدی، پوران درخشنده و محمود اربابی و داوران بخش مستند متشکل از احمد ضابطی جهرمی، فرشاد فرشته حکمت و مرتضی رزاق کریمی اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی را اعلام و جوایز برگزیدگان هر بخش را به آنها اهدا کردند.

الف) پوستر فیلم:

در این بخش تیام یابنده به عنوان تنها نفر برگزیده انتخاب و معرفی شد.

ب) ویدیوگرافیک:

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به زهرا عزیزی برای فیلم «از نو» و مریم فرهنگ برای فیلم «شهید» تعلق گرفت و همچنین رضا مهرانفر برای تیزر جشنواره قرآن کریم برگزیده شناخته شد و این افراد جوایزی را از دست اعضای هیات داوراناین بخش دریافت کردند.

ج) بخش پویانمایی:

لوح تقدیر این بخش برای فیلم های «من و ما» به کارگردانی سیدمعصومه حسینی، «برای من مکث و گربه» به کارگردانی مهناز یزدانی، «برای چه زخم هاست نهان» به کارگردانی مونا شمس، «برای کاردستی» به کارگردانی مریم طباطبایی و «برای جوجه ماشینی» به کارگردانی محبوبه محمدزکی تعلق گرفت.

همچنین شیما زارع در این بخش برای ساخت پویانمایی «شعر کودکانه نماز» به عنوان نفر شایسته تقدیر معرفی شد.

د) بخش مستند:

دراین بخش لوح تقدیربرای فیلم های «زندگی پنهان» به کارگردانی فاطمه قزوینه، «قلب صورتی معصومه» به کارگردانی مشترک فریبرزآهنین و مجید شیدا، «خواهرم محدثه» به کارگردانی عاطفه مهرابی، «پیدایش» به کارگردانی مشترک یوسف جعفری و مریم فرهنگ، «بلیت» به کارگردانی صبا قاسمی فیروزآبادی و «وقتی گفتند نمی شود» به کارگردانی فاطمه مرزبان تعلق گرفت.

همچنین مرتضی جعفرقلی زنجانی، برای فیلم «روزی عمویدالله و همسرش» برگزیده شد.

ه) بخش داستانی:

در این بخش فریماه فرهنگی پرنیان، پیمان نعیمی برای کارگردانی فیلم «حذف اضطراری»، ندا وفایی برای کارگردانی و تولید فیلم «ماهور» لوح تقدیر گرفتند و دیپلم افتخار این بخش نیز به سارینا محبی برای فیلم «بدها-1» تعلق گرفت.

همچنین فیلم «گنوقک» به کارگردانی علیرضا احمدی نیز در این بخش به عنوان اثر برگزیده شناخته شد.

برگزیدگان بخش بین الملل

در این بخش «رسول مهربانی» به کارگردانی محمد سعید قشقایی از دانشگاه صدا وسیمای قم به عنوان فیلم اول، «همسایه ها... دمشق دین و انسان» به کارگردانی «احمد الاشقر» از دانشگاه «المعهد العالی لإدارة الاعمال HIBA» و «التحاق» به کارگردانی «عمار عبی الشویلی» از دانشگاه سوریه به صورت مشترک به عنوان فیلم دوم و فیلم های «می تینگ» به کارگردانی امیرعباس ربیعی از دانشگاه هنر تهران و «مقام سیده زینب» به کارگردانی «محمد صفی الدین» از دانشگاه بیروت به صورت مشترک به عنوان فیلم سوم برتر این دوره از جشنواره انتخاب شدند.

همچنین در بخش اهداح لوح های تقدیر فیلم های «به آسمان لبخند» به کارگردانی سید سجاد موسوی از دانشگاه سوره و «وقت بازی» به کارگردانی سپیده برجی نیا، لوح تقدیر اول، فیلم های «بقایا» به کارگردانی «حسین کولی» از دانشگاه جامعة البغداد و «به پشت تابلو نگاه کن» به کارگردانی محسن برمهانی از دانشگاه صدا و سیما، لوح تقدیر دوم و «رنگان 99» به کارگردانی تیام یابنده از دانشگاه بوشهر لوح تقدیر سوم را دریافت کردند.

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین المللی فیلم دانشجویی شامگاه چهارشنبه (10 دی ماه) در دانشگاه صداو سیما و با حضور اساتید دانشگاه و جمعی از مدیران سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و در خلال آن از احمدرضا معتمدی کارگردان سینما و سعید توکلیان استاد پیشکسوت دانشگاه صدا و سیما تقدیر شد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها