براساس آمار جامعه خیرین مدرسهساز، بیش از 500 هزار خیر در داخل کشور و هزار خیر در بیرون مرزها در کار مدرسهسازی مشارکت دارند که احداث 32 درصد مدارس کشور، معادل 140 هزار کلاس درس با تلاش آنها صورت گرفته است.
این موضوع نشان دهنده این واقعیت است که میتوان با استمداد از نیروهای مردمی و واگذاری بسیاری از امور به آنها، بسیاری از کمبودها را رفع و مشکلات ایجاد شده در هر حوزه را با سهولت بیشتری برطرف کرد اما آنچه در این میان باید مورد توجه قرار گیرد، اعمال مدیریت صحیح در انجام هرچه بهتر این امور است، تا برخی موازیکاریها و ناهماهنگیهایی که معمولا در سازمانهای اجرایی کشور ما بسیار مرسوم است، موجب تباهی پیامدهای مثبت این امور خیر مردمی نشود.
برای نمونه در زمینه مشارکت خیرین مدرسهساز با وجود تمام مزایای این مشارکت، برخی ناهماهنگیها موجب شده جانماییهای مناسبی در ساخت برخی مدارس صورت نگیرد، به طوری که گاه در یک منطقه چند مدرسه کنار هم احداث میشود، در حالی که در منطقهای دیگر بچهها در کلاسهای کپری درس میخوانند.
شایسته است اکنون که مردم تمایلی جدی به حضور در فعالیتهای خیرخواهانه برای مدرسهسازی دارند، مسئولان نیز از مدیریت صحیح برای جهتدهی مناسب به این فعالیتها غافل نشوند و سعی کنند با نظارت دقیقتر، بهرهوری از این فعالیتها را افزایش دهند و نیکوکاران مدرسهساز هم نگاهی به مناطق محروم و کپرنشینان بیفکنند.
فاطمه مرادزاده - گروه ایران
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
تاسف برانگیز كه فقط به امید مردم و خیرین بود.
هر بخشی متولی خودشو داره كه مسولیت اون بخش رو قبول كرده .
بهتره كمتر حس مسولیت رو از دوش مسئولین بردارین.