مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج خبر داد

آغاز پیش‌ثبت‌نام اعزام در اربعین از ۱۰ آبان

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، از آغاز اعزام زمینی کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات تا ده روز دیگر خبر داد و گفت: خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی، همچنان ممنوع است.
کد خبر: ۷۱۷۵۳۹

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، محسن نظافتی افزود: اعزام کاروان‌های زمینی، فقط از مرزهای مهران و چزابه انجام خواهد شد.

وی با یادآوری این‌که مرز زمینی شلمچه در اعزام‌ها قرار نگرفته، ادامه داد: با موافقت مسئولان امنیتی دو کشور ایران و عراق، مجوز سفرهای زمینی عتبات عالیات صادر شده و اعزام‌ها در نخستین فرصت و به احتمال بسیار از یک هفته تا ده روز آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: در حال برنامه‌ریزی برای اعزام کاروان‌های 14 استانی که امکان پرواز نداشتند و از طریق مرزهای زمینی وارد کشور عراق می‌شوند، هستیم و اعزام آنها از زمان ذکر شده، شروع می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که خروج افراد انفرادی و زائران متفرقه از مرزهای زمینی همچنان ممنوع است، خاطرنشان کرد: اعزام زائران فقط با مجوز و تحت‌پوشش سازمان حج و زیارت و مصوبات شورای ساماندهی زائران عتبات انجام خواهد شد.

نظافتی با بیان این‌که ثبت‌نام عتبات عالیات تا پایان دوره ثبت‌نام پاییزه یعنی دهم آذر ادامه دارد، ابراز کرد: در مرحله پیش ثبت‌نام عتبات، حدود 60 هزار نفر ثبت‌نام کردند که بیشتر این افراد متقاضی اعزام در روز عرفه و مناسبت‌های ویژه بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها