در روز روشن، برابر دید مردم و در خیابان ولیعصر تهران:

اره‌ها به جان «باغ پسیان» افتادند |مجموعه‌عکس|

در حالی که آلودگی هوا در تهران بسیاری از مواقع مشکل ساز است و درختان موجود در آن به عنوان ریه‌هایی که اکسیژن را به این شهر پرجمعیت و شلوغ می‌رسانند نقش بسیار ایفا می‌کنند، یک فعال محیط زیست از فعالیت اره‌های موتوری برای قطع درختان و تخریب باغ زیبای پسیان در خیابان ولیعصر خبر داد و گفت: جای درختان باغ پسیان در خیابان ولیعصر، اسکلت برجی تجاری در حال روییدن است.
کد خبر: ۷۱۴۶۷۲
اره‌ها به جان «باغ پسیان» افتادند |مجموعه‌عکس|

جام جم سرا: صادق کاشانی افزود: از حدود دو هفته قبل قطع درختان این باغ زیبا در خیابان ولیعصر آغاز شد.

وی با بیان اینکخه این باغ چهارمین باغی است که در محدوده ایستگاه پسیان در خیابان ولیعصر تخریب می‌شود اظهار داشت: باغ اول به طور کامل از بین رفت و در آن اسکلت برج آبی رنگی بالا رفت که فعلا به دلیل عدم پرداخت عوارض شهرداری متوقف شده است.

به گفته این فعال محیط زیست، در حال حاضر درختان باغات شماره دو و سه نیز از بین رفته‌اند و این باغات برای شروع گودبرداری برای ساخت برج‌های تجاری آماده می‌شوند. بخشی از باغ پسیان در روزهای گذشته از بین رفته است ولی بخش بیشتر باغ هنوز باقی مانده است.

تصاویر گویای تخریب این باغ زیبا در روز روشن و پیش روی و برابر دید شهروندان تهرانی است.

کاشانی تأکید کرد: قطع درختان در محدوده شهر‌ها بر طبق قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها مصوب ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی جرم است. واقع شدن این باغات در جداره خیابان ولیعصر که در سال ۱۳۹۰ به ثبت ملی رسیده است بر عمق فاجعه می‌افزاید زیرا تخریب این باغ علاوه بر تخریب محیط زیست تجاوز به یک میراث ملی ثبت شده و تخریب زیبا‌ترین منظر یکی از زیبا‌ترین خیابان‌های جهان است.

این فعال محیط زیست یادآور شد:‌‌ همان طور که در تصاویر مشاهده می‌شود تخریب باغ پسیان هنوز در تصاویر هوایی قابل رویت نیست چرا که چند هفته‌ای بیشتر از شروع تخریب نمی‌گذرد بنابراین ضروری است قبل از اینکه کل باغ و خانه تاریخی آن تخریب شود مسئولان سریعا اقدامات قانونی را انجام دهند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
پروشانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
همه باید بدونند كه محیط زیست یك مالكیت ملی مانند تمامیت ارضی است ولی برج و ساختمان مالكیت خصوصی است كه فقط منافع آن شامل یك شخص ویا اشخاص محدودی میباشد .
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
حیف نیست واقعن!

نیازمندی ها