رحمانی فضلی در همایش سراسری ستادهای دهه فجر:

هیچ تحولی در منطقه بدون حضور ایران رقم نمی‌خورد

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور درباره برخی شایعات مبنی بر تهدید مرزهای کشور از سوی داعش گفت که چنین چیزی وجود ندارد و مرزهای ما در آمادگی کامل است.
کد خبر: ۷۱۲۳۷۷
وزیر کشور: داعش در مرزهای ایران نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران، او در حاشیه نشست استانداران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود نمایندگان مجلس به دلیل نبودن معاونت سیاسی، جلسه‌ کمیسیون ماده 10 احزاب را تشکیل نمی‌دهند، گفت: خیر، آنها هم باید دو نماینده جدید خود را انتخاب و معرفی کنند، زیرا دوره نمایندگان قبلی تمام شده است.

نظر آیت‌الله صافی درباره عضویت در فیسبوک

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به استفتایی درباره عضویت در شبکه‌های مجازی مثل فیسبوک گفت: «به طور کلی استفاده از فضاهای مجازی برای جهات مشروع و صحیح که موجب فساد عقیده و اخلاق نشود، بلکه بتوان از آن در جهت تبلیغ و ترویج معارف دینی استفاده کرد مانعی ندارد، بلکه مطلوب است، اما رفتن در سایت‌هایی که باعث سست شدن عقیده، فساد اخلاق یا ترویج باطل باشد، حرام است.»

توفیقی از وزارت علوم رفت

جعفر توفیقی، مشاور عالی رضا فرجی‌دانا که گفته می‌شد حضورش در وزارت علوم یکی از دلایل اصلی استیضاح وزیر پیشین علوم بود، از وزارت علوم خداحافظی کرد. خبرگزاری میزان نوشت که پنج مشاور وزیر پیشین علوم از جمله توفیقی پس از کنار رفتن فرجی‌دانا از این سمت، از وزارت علوم خداحافظی کردند. ایرنا هم نوشت جعفر توفیقی که در زمان وزارت رضا فرجی‌دانا به عنوان مشاور عالی وزیر علوم مشغول کار بود، از فردای استیضاح به این وزارتخانه نرفت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت

آیت‌الله سیدصابر جباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر، یکشنبه شب در سن هفت و شش سالگی بر اثر عارضه قلبی درگذشت. به‌گزارش ایرنا، وی از مدت‌ها قبل از بیماری خونی و کلیوی رنج می‌برد و مدت‌ها تحت نظر پزشکان تحت درمان و معالجه قرار داشت.

آغاز شانزدهمین اجلاس مجلس خبرگان رهبری

شانزدهمین اجلاس دو روزه مجلس خبرگان رهبری‌از صبح امروز در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی آغاز شد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خاتمی، عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در روز اول اجلاس (امروز) از مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارائه گزارش درخصوص مسائل و مشکلات فرهنگی دعوت شده است.

به گزارش ایرنا، خاتمی افزود: همچنین از سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس برای سخنرانی در روز دوم اجلاس مجلس خبرگان دعوت شده که البته این حضور هنوز قطعی نشده است.

صالحی وزیر علوم می‌شود؟

بعد از استیضاح وزیر علوم گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی وی آغاز شده و از برخی افراد به عنوان گزینه اصلی جانشینی فرجی‌دانا نام برده می‌شود. در همین راستا سایت امید (نزدیک به محمدرضا عارف) نوشته است: علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی یکی از گزینه‌های جدی است که شخص رئیس‌جمهور تمایل دارد او را به عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کند اما آنچه که دغدغه ذهنی رئیس‌جمهور شده، انتصاب فردی مورد وثوق و همراه با سیاست‌های دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در رأس سازمان انرژی اتمی است.

وکیل مهدی هاشمی: دفاعیات زمانبر است

علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی پس از پایان هفتمین جلسه دادگاه مهدی هاشمی در جمع خبرنگاران گفت: دفاعیات مهدی هاشمی درخصوص این پرونده زمانبر خواهد بود و ممکن است هفت تا هشت جلسه دیگر، این دادگاه ادامه یابد.

به گزارش تسنیم، او اظهار کرد: تنها متهم این پرونده مهدی هاشمی است و این پرونده هیچ متهم دیگری ندارد. همچنین نسیم گزارش داد که علیزاده‌ طباطبایی با اشاره به مصاحبه منتشر شده مهدی هاشمی با بیژن فربدی در کیهان لندن تشریح کرد: بنده اثبات می‌کنم که این حرکت سندسازی و کار انگلیس است و کلا آن را تکذیب می‌کنیم.

محسن رضایی: تحریم‌ها را می‌شکنیم

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سفیر هلند در تهران خطاب به وی گفت: در صورتی که تحریم‌های ظالمانه غرب علیه ملت و دولت ایران تا پایان امسال تمام نشود، ما آنها را خواهیم شکست.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با وجود تعهد طرف غربی در مذاکرات هسته‌ای با ایران مبنی بر جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید، شاهد بودیم که، در چند مرحله این تعهد از سوی آنها نقض شد که این نشان می‌دهد آن کسی که تعامل و گفت‌وگو را نمی‌فهمد غرب است نه ایران.

توییت ابوطالبی درباره دیپلماسی روحانی

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور پس از نشست خبری رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست خارجی دولت، در صفحه توییتر خود نوشت: برداشت‌ها و نظرات گوناگونی از سیاسیون و متفکران در رسانه‌ها ارائه شده که ارزشمند است. از اعلام نقض و شکست تفاهم ژنو، تا ابهام در سیاست دولت تدبیر و امید؛ دوستان گرامی بدانید که سیاست خارجی، حوزه منافع ملی و دیپلماسی دکتر روحانی، مصداق اعتدال است؛ سیاست خارجی را عرصه منازعات داخلی نکنیم. به گزارش انتخاب، او افزوده است: روحانی می‌بایست گاهی تُند براند و زمانی کُند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها