وزیر کشور از بسته شدن ۵۰۰ مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۴۰۵۶۴
تعطیلی ۵۰۰ مرکز غیرمجاز ترک اعتیاد

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ رحمانی فضلی امروز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: 500 مرکز ترک اعتیاد ماده 15در کشور که غیرمجاز و یا مجازی و فعالیت غیراستاندارد داشتند بسته شده است.

وی افزود : برخی از این مراکز رفتارها وبرنامه های بدی با معتادن در حال ترک داشتند وبرخی ها هم این محل را برای درامد زائی وکسب سود درست کردند سعی وکوششی در ترک اعتیاد واقعی نداشتند.

وزیرکشور از سازمانهای بهزیستی ودانشگاه علوم پزشکی خواست بر فعالیت این مراکز نظارت مستمر داشته باشند.

آقای رحمانی فضلی در ادامه به مرگ ومیر های ناشی از مصرف مواد مخدر هم اشاره کرد وگفت : دلیل مرگ و میرها سمی بودن مواد مخدر صنعتی است.

وی همچنین افزود: براساس امارهای موجود 46 درصد زندانیان کشور را مواد مخدریها تشکیل می دهند و اگر موادمخدر را بتوانیم کنترل کنیم ، 46 درصد زندانهای ما ازاد می شوند ودیگر مشکل زندان نخواهیم داشت.

به گفته وزیر کشور 52 درصد طلاق ها و بسیاری از بزهکاریهای اجتماعی از جمله سرقت در حوزه اعتیاد انجام می شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اینکه 52 درصد معتادان متاهل اند هم گفت : اگر هرکدام از این ها دو فرزند داشته باشند بین یک میلیون و200 تا 300 هزار فرزند می شود که در معرض وچرخه اعتیاد قرار دارد.

وزیر کشور گفت : اساس اقتصاد کشور با گردش مالی مواد مخدر که به سه میلیارد دلار در سال هم می رسد به لرزه در می آید.

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران گفت : این گردش های مالی سیستم های اداری ، قضایی ، بورس ، خرید و فروش و فرهنگ را هم فاسد کرده است.

وی اظهار داشت : در بحث ضربه زدن به پیکره اقتصادی قاچاقچیان ضعف قانونی وجود دارد .

وزیر کشور در ادامه به فردی 35 ساله اشاره کرد که با 5کلاس سواد در مدت دو سال دو هزار میلیارد تومان پول در حساب خود و حساب مردگان که اقدام به گشودن حساب کرده واریز شده و شکی نیست که این پول را ازراه بیل زدن کسب نکرده است.

رحمانی فضلی گفت : در حوزه درمان در خوشبینانه‌ترین حالت تنها 20درصد معتادان بهبود یافته و 80 درصد بار دیگر به چرخه مواد مخدر برمی گردند، بنابراین تنها راه مقابله با مواد مخدر پیشگیری است.

وزیر کشور همچنین گفت : در موضوع اسیدپاشی به سرنخ هایی رسیده‌ایم.

رحمانی فضلی افزود : در پرونده اسیدپاشی اصفهان سخت در اصفهان و تهران پیگیر هستیم .

وی خاطر نشان کرد : طبق آخرین خبرهایی که از منابع اطلاعاتی دریافت کرده ایم ، به برخی سرنخ ها رسیده ایم ولی نمیتوانیم اعلام کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها