سخنگوی دولت گفت: کسانی که آزمون‌های قانونی را با طی کردن مراحل قانونی انجام داده‌اند به دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده‌ایم که نسبت به کارگیری این افراد اقدام کنند.
کد خبر: ۷۱۲۱۵۷
مجوز استخدام در دستگاه های دولتی صادر شد

محمد باقرنوبخت در نشست استانداران با وزیرکشور در جمع خبرنگاران درباره بسته دولت در مقابل تحریم‌ها اظهار داشت: از سال گذشته با توجه به شرایط موجود و استمرار این وضعیت برنامه‌هایی را به منظور اجرایی شدن تهیه و ارائه کردیم که یکی از آن‌ها براساس شرایط بدبینانه‌ای بود که در صورت تشدید تحریم‌ها با چه برنامه‌ای اداره کشور را دنبال کنیم.

وی افزود: صورت دوم در شرایطی ترسیم شده بود که اگر تحریم‌ها قطع شود در طی یک سال و دو سال آینده با توجه به حدود 100 هزار میلیارد مازاد درآمدی که داریم هزینه‌ها را مشخص کنیم.

نوبخت بیان داشت: در چارچوب یک برنامه که منجر به رشد اقتصادی و پیشرفت کشور شود ما نیازمند به یک برنامه متناسب هستیم و اکنون دو تا برنامه را تهیه کرده‌ایم که اگر به هر دلیل ایجاب شد می‌توانیم از آن‌ برنامه‌ها برای پیگیری پیشرفت کشور استفاده کنیم.

سخنگوی دولت بیان داشت: معتقدیم که منابع کافی و ظرفیت در کشور وجود دارد و امروز در گزارشی که در جمع استانداران ارائه دادم خوشبختانه طی 5 ماهه نخست میزان منابع واریزی به خزانه یک و نیم برابر نسبت به این شرایط بود که این نشان دهنده اداره کشور با وجود اعمال تحریم‌ها است اما باید در این زمینه تخصیص بهینه شود.

وی افزود: در جلسه امروز گزارش دادم که اعتبارات عمرانی 5 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته 3.7 برابر شده است واین مسئله خود نشان دهنده این است که در صورت تخصیص بهینه با منابع کم قادر به اداره کشور خواهیم بود و هم چنین سیاست‌های خروج از رکود را داشته باشیم.

نوبخت درباره سخنان رئیس‌جمهوری مبنی بر برعهده گرفتن مسئولیت اجرای تمام قانون اساسی گفت: رئیس‌جمهور دو تا مسئولیت دارند که از یک سو مسئول اجرای قانون اساسی است و این متفاوت با مسئولیتی است که به عنوان مدیر قوه مجریه دارد و دولت عموما در این قوه تعریف می‌شود اما آن اختیاراتی که قانون اساسی در اصل 117 به رئیس‌جمهوری داده این امکان را می‌دهد که وی بتواند درخصوص اجرای کامل قانون اساسی اقدام کند.

سخنگوی دولت با بیان این که احساس می‌کنیم در پاره‌ای از موارد به مطالبات مردم عمل نمی‌شود گفت: دلیل این امر عدم اجرای کامل قانون اساسی است و نه وجود نقایص در آن و آنچه که رئیس‌جمهور درباره اجرای کامل قانون اساسی اشاره داشتند مربوط به اصولی می‌شود که باید به صورت قانونمنداجرا شود.

نوبخت درباره ارائه بودجه دولت به مجلس تصریح کرد: بودجه لازم را به موقع به مجلس ارائه خواهیم داد و با اصلاحی مبنی براینکه روش عملیاتی داشته باشد و تبصره‌های تکراری را از آن جدا کردیم و به صورت لایحه مستقل به مجلس می‌دهیم.

وی افزود: همان طور که پارسال در این باره و زمان تحویل بودجه سخن گفتم و همه براندازم کردند و گفتند که این مسئله با تاخیر و حتی انجام نمی‌شود بالاخره انجام شد و امسال هم با یک گام بالاتر نکات لازم را انجام می‌دهیم.

نوبخت در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی برساماندهی نیروهای انسانی دولت گفت: کسانی که آزمون‌های قانونی را با طی کردن مراحل قانونی انجام داده‌اند به دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده‌ایم که نسبت به کارگیری این افراد اقدام کنند و حتی اگر کمبود اعتبار در این خصوص دارند در صورت وجود به ما اعلام کنند که در بودجه 94 اعتبارات را مد نظر قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران مبنی بر مدل انتخاب و انتصاب مدیران در برنامه اصلاح نظام اداری خاطر نشان کرد: این برنامه را در جشنواره شهید رجایی در 8 سرفصل تهیه کردیم و بیان کردند که در این باره اقدام خواهیم کرد.

نوبخت درباره سفر رئیس‌جمهور به نیویورک گفت: هر زمان که این سفر قطعی شود اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره مسئولیت نظارت بر بودجه استان‌ها گفت: این مسئله برعهده معاونت نظارت و راهبردی ریاست جمهوری است و اکنون این مسئله را در مورد استان‌ها هم تحت نظر داریم و ان شالله در آینده‌ای نزدیک هم از سازمان بودجه و از سازمان مدیریت نظرخواهی و جمع بندی‌های لازم را انجام می‌دهیم و تخصیص لازمه را ارائه خواهیم داد.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
۰
۰
ایا نیروهای ذخیره استخدامی سازمان امور مالیاتی به كار گرفته میشوند؟

نیازمندی ها