معاون اجرایی رییس جمهور خبر داد:

170 برنامه دولت برای خروج اقتصاد از رکود

معاون اجرایی رییس جمهور با اشاره به تدوین بسته‌های تشویقی برای سرمایه گذاران به منظور احداث نیروگاه‌های برق تجدید پذیر بادی و خورشیدی، گفت: 170 سیاست جدید در دولت به منظور خروج از رکود اقتصادی بدون تورم تعریف و اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۰۷۳۵
170 برنامه دولت برای خروج اقتصاد از رکود

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح بزرگترین نیروگاه برق خورشیدی ایران با بیان اینکه هنوز قوانین و مقررات کشور به طور کامل از حرکت ارزشمند و شتابان در حوزه تولید انرژی های نو حمایت نمی کند، گفت: از این رو ضرورت تدوین مقررات و مشوق های حرکت در جهت شتابان تر شدن روند تولید انرژی‌های نو بیش ازپیش احساس می شود.

وی با اعلام اینکه یکی از مواهب بزرگی که ایران اسلامی از آن بهره مند است 400 میلیارد بشکه معادل نفت، به عنوان مجموع ذخایر نفتی و گازی کشور است، افزود: ایران دارنده بزرگترین ذخایر نفت و گاز جهان بوده اما با وجود چنین جایگاهی درعرصه ذخایر سوخت‌های فسیلی در جهان، در ایران افکار و اندیشه های ارزشمند جوانان و دانشمندان این مرز و بوم حرکت شتابنده ای برای تولید انرژی های پاک انجام دادند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به 170 سیاست جدید دولت در عرصه خروج از رکود اقتصادی بدون تورم، گفت: یکی از نکات مهم در سیاست‌های خروج غیرتورمی از رکود، تأمین مشوق های لازم برای تولید انرژی بیشتر در کشور با استفاده از سوخت پاک است.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه مصرف انرژی در جهان در سال های آتی با روندی رو به رشد مواجه خواهد بود، افزود: براساس نتایج مطالعات انجام شده، تا سال 2050 میلادی بیش از70 درصد به مصرف انرژی جهان افزوده خواهد شد و سهم استفاده ازسوخت های فسیلی که امروز در جهان 80 درصد است، تا سال 2050 به میزان 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: استفاده از انرژی‌های نو و به ویژه انرژی خورشیدی درجهان از 4.7 دهم به 6.2 دهم درصد رسیده که البته این رقم قانع کننده نیست اما در کشورمان به جهت گیری های اصولی که دنیا در زمینه زیست محیطی، نزدیک می شویم.

شریعتمداری در تبیین یکی از ویژگی‌های استراتژیک بهره گیری از انرژی خورشیدی اظهار داشت: یکی از خصوصیات مهم این است که انرژی خورشیدی در اندازه های گوناگون، از یک واحد مسکونی کوچک تا ایجاد واحدهایی که در حد و اندازه 514 کیلوواتی است، قابلیت بهره برداری دارد.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید ازهزینه های اندک تعمیر ونگهداری نیروگاه خورشیدی، روش سهل و آسان راهبری این نیروگاه، سرعتی که درنصب و راه اندازی واحدهای تولید انرژی خورشیدی درجهان موجود است و عمر مفید بالای نیروگاه های خورشیدی (قریب 25 سال) را از دلایل اساسی دانست که کشور را بیش از سایر انرژی های نو به سمت انرژی خورشیدی هدایت می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه امروز بالغ بر 98 درصد مصرف سوخت نیروگاه‌های کشور ازمحل سوخت‌های فسیلی است، افزود: تنها 2 درصد مصرف سوخت نیروگاه های کشور به سایر اقلام انرژی اختصاص دارد که بخش کوچکی ازآن انرژی خورشیدی است که باید در آینده بتوانیم برای افزایش این سهم، گام های قابل توجهی برداریم.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی از ظرفیت تولید 514 کیلووات وات برق پاک برخوردار بوده که در استان البرز به بهره برداری رسیده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها