ویژه‌برنامه «صداهای مخالف» که با هدف بررسی و نقد لیبرالیسم غرب و آسیب‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن در شبکه مستند تولید شده، امروز به مناسبت سالگرد کودتای 28 مرداد ساعت 21 و 30 دقیقه از این شبکه به نمایش در می‌آید.
کد خبر: ۷۰۷۳۱۸
کالبدشکافی یک کودتا در شبکه مستند

در برنامه صداهای مخالف برای نخستین بار فیلم‌های مستندی که فیلمسازان پیشرو غربی در نقد سیستم غرب ساخته‌‌اند، پخش و با حضور کار‌شناسان نقد می‌شود. این فیلم‌ها توسط فیلمسازان مستقل و معترض غربی و با هدف روشنگری افکار عمومی جهان از حقایق پشت پرده جریانات سیاسی غربی ساخته شده است.

«کالبدشکافی یک کودتا»، عنوان مستندی است که در این قسمت از برنامه پخش و نقد خواهد شد و فیلمساز پیشرو غربی در آن به نقش آمریکا و انگلیس در شکل‌گیری کودتای 28 مرداد در ایران پرداخته است.

کارشناس این قسمت از برنامه عباس سلیمی‌نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. گفتنی است صداهای مخالف در 52 قسمت تولید شده و جمعه‌ها از شبکه مستند پخش می‌شود و فقط این قسمت از این برنامه به کودتای 28 مرداد اختصاص دارد.

مستند «مبلغ آنلاین» ساخته محمدصادق جعفری امشب ساعت 23 از برنامه شب‌های مستند پخش و سپس نقد و بررسی می‌شود.

مبلغ آنلاین به استفاده‌ مبلغین مذهبی از فضای اینترنت برای تبلیغ اسلام می‌پردازد و با سه نفر از این مبلغین که در این فضا شیوه‌های متفاوتی برای خود دارند، همراه می‌شود.

مجموعه مستند «ماداگاسکار» ساخته مستندساز معروف دیوید آتن برو، محصول 2012 سه‌شنبه‌ها ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.

جزیره ماداگاسکار، قدیمی‌‌ترین جزیره جهان است. این جزیره که به مدت 70 میلیون سال به تنهایی و از قاره‌های دیگر، جدا افتاده است. در حالی که شرق این جزیره پر از جنگل‌های مرطوب و همیشه بارندگی است، در غرب و جنوب آن تقریبا بجز بیابان چیز دیگری یافت نمی‌شود. در قسمت‌های بیابانی آن ممکن است تقریبا 9 ماه از سال باران نبارد. این جزیره در طول این مدت زرق و برق خاصی به خود گرفته و حیات وحشی به دست آورده است و 80 درصد از گونه‌های گیاهی و حیوانی این جزیره، در هیچ جای دیگر جهان یافت نمی‌شود. (روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها