بیعت سرکرده القاعده با خلیفه داعش

"ایمن الظواهری" سرکرده تشکیلات القاعده سرانجام با سرکرده داعش بیعت کرد اودر یک فایل صوتی که به تازگی در یوتیوب منتشر شده مدعی شده است که داعش "یاور اسلام است" و خلیفه داعش در عراق از بارزترین "سران اسلامی" در حال حاضر است.
کد خبر: ۷۰۶۹۲۲
بیعت سرکرده القاعده با خلیفه داعش

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه اینترنتی "المرصد" خاطرنشان کرد، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش پیشتر از ایمن الظواهری و القاعده جدا شده و خود را خلیفه مسلمانان نامیده است.

اعضای این گروه از کشورهای مختلف دنیا جذب شده و در حال ارتکاب جنایتهای فجیعی در عراق و سوریه هستند.

متهمان پرونده کرسنت

فاطمه آلیا ،نماینده تهران درباره بررسی پرونده مهدی هاشمی توسط قوه قضاییه با اشاره به اینکه خوشبختانه پرونده تخلفات پسر اقای هاشمی رفسنجانی در قوه قضاییه مفتوح و در جریان بررسی و جلسات دادگاه وی برگزار می شود گفت:وی در حال محاکمه در دادگاه است و مردم امیدوارند که در محور عدالت وی محاکمه شود و حکم صادره در چارچوب عدالت باشد و فقط به خاطر اقازاده بودن وی در چتر حمایتی مخصوص قرار نگیرد.

به گزارش افکارنیوز ، وی یکی از تخلفات مهدی هاشمی در وزارت نفت را قرارداد کرسنت دانست که با وجود گذشت چندین سال هنوز محاکمه ان صورت نگرفته است که البته وزیر نفت فعلی نیز جزو متهمان پرونده بوده اند.

این نماینده تهران با اشاره به زمان رای اعتماد اقای زنگنه تصریح کرد: ما زمان رای اعتماد گرفتن اقای زنگنه برای تصدی وزارت نفت پیش بینی میکردیم که با حضور ایشان در این وزارت خانه دچار ضرر و زیان نظام میشود چون خودشان متهم پرونده کرسنت بودند و پرونده ایران در دادگاه لاهه در جریان بود اما همان زمان آقای زنگنه اعلام کردند که من نمی تونم تمام جزیئات را بیان کنم که این مساله خودش پوششی بود برای فرصت خریدن.همه میدانند که اینها متهم هستند و مردم انها را روزی محاکمه خواهند کرد.

چرا داعش در لبنان زمین‌گیر شد

ناصر قندیل تحلیلگر مسایل منطقه‌ای در مقاله‌ای در روزنامه الاخبار به بررسی ابعاد تحولات پیرامونی منطقه اشاره کرده و نوشت که پیگیری کنندگان تحولات منطقه نمی توانند تنها بخشی از این تحولات را بررسی کنند. وی با انتقاد از معیارهای دوگانه در زمینه تحولات منطقه نوشت که نمی‌شود فقط مسایل مربوط به شکست پیشمرگ های کرد در ورود به موصل و سهولت تهدید اربیل از سوی داعش متمرکز شد، این در حالی است که داعش پیشتر تقریبا یک سوم جغرافیای عراق را تقریبا بدون درگیری اشغال کرده است، اما بقیه تحولات منطقه‌ای بویژه در قلمون لبنان را نادیده گرفت.

قندیل می افزاید: در مقایسه بین دو وجه تحولات منطقه ای رویکردی واقعی از ماهیت موازنه های منطقه ای به دست می‌آید، بویژه اینکه ما می‌دانیم که اگر گروه‌های اهل حق وابسته به فرماندهی حزب الله لبنان و پشتیبانی های جنگنده های سوریه نبود، ممانعت از پیشروی های داعش به سمت بغداد غیر ممکن بود.

مشخص است که درگیریهایی بین عقاید مختلف به وجود آمده و دیگر جایی برای حضور ارتش‌های حرفه‌ای به روش غربی نیست. از تحولات عراق مشخص شده که این ارتش ها [ی اعتقادی] توانایی‌های خوبی دارند. از تحولات سوریه نیز چنین بر می آید که این ارتش اعتقادی! چطور می‌تواند سه سال بدون خستگی و ملالت مبارزه کند و حمله های دشمن را مهار کرده و پیروزی‌هایی برای خود به دست آورد.

این همان جمع بندی ابداع گرایانه ای بود که مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه از خود نشان داد. به همین علت بود که عناصر مقاومت بر داعش پیروز شدند، چرا که متعلق به سرزمینی بودند که عناصر داعش همواره از آن غریبه هستند.

کودکان هند در معرض آزار جنسی

یک قاضی دادگاه عالی بمبئی در هند اعلام کرده است که بیش از 53 درصد کودکان هندی در معرض سوءاستفاده و آزار جنسی هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس به نقل از روزنامه هند، یک قاضی دادگاه عالی بمبئی در هند اعلام کرده است که بیش از 53 درصد کودکان هندی در معرض سوءاستفاده و آزار جنسی هستند و این در حالی است که از 198 مورد آزار جنسی تنها 38 مورد از عاملان آنها محاکمه شده‌اند.

وی تاکید کرد: این روند باید تغییر کرده و سرعت محاکمات در طرح جدید هند در حمایت از کودکان در معرض آزار جنسی افزایش یابد. همچنین برای این طرح نیازمند همکاری‌های مردمی و اعمال بهتر قوانینِ برخورد با متجاوزان و متخلفان هستیم.

وی افزود: اگر بخواهیم محاکمات در زمینه آزار و اذیت کودکان را افزایش دهیم باید بتوانیم جو را برای برقراری ارتباط بیشتر و بدون تنش با کودکان آماده کرده و برای اثبات بی‌گناهی آنان باید بیشتر فشارها به جای کودکان بر متجاوزان و متخلفان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
اردهال
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
كربلای ایران در سوك رییس مكتب جعفری

آستان مقدس حضرت علی ابن امام محمدباقر(ع) در سوگ برادر خود امام صادق(ع) رئیس مكتب جعفری غرق در ماتم و عزا می شود.

خواهشمند است در ایام شهادت برادر بزرگوار حضرت علی ابن امام محمد باقر گزارشی از آستان این آقا تهیه نمائید ممنونم

نیازمندی ها