مقابله با داعش با همکاری ایران

نخست وزیر انگلیس با تاکید بر مقابله با داعش با همکاری ایران هشدار داد: اگر غرب برای توقف حملات این گروه تروریستی بسیار خطرناک حرکتی نکند دولت اسلامی (داعش) قدرت خود را زیاد خواهد کرد تا اینکه در خیابان های بریتانیا ما را هدف قرار خو اهد داد.
کد خبر: ۷۰۶۴۶۵
مقابله با داعش با همکاری ایران

دیوید کامرون در یادداشتی در ساندی تلگراف ادامه داد: این موضوع به این معنی نیست که انگلیس دوباره نیروهای نظامی را به عراق اعزام خواهد کرد بلکه لندن در فکر همکاری با تهران برای نابود کردن تهدید جهادی هاست.

وی افزود: من موافق این موضوع هستم که باید از اعزام ارتش ها برای جنگ یا اشغالگری خودداری کنیم ولی باید اعتراف کنیم آینده سرافرازی که ما به دنبال آن هستیم نیازمند برنامه طولانی مدتی است.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: برقراری امنیت بدون بکارگیری همه داشته هایمان یعنی کمک ها، دیپلماسی و توانمندی نظامی امکان پذیر نیست. انگلیس باید با کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر، مصر، ترکیه و احتمالاً حتی ایران برای مقابله با گروه تندرو (داعش) همکاری کند.

محمد رضا خاتمی: دولت به توسعه سیاسی ایمان ندارد

محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی حزب منحله مشارکت گفت و گویی با ایسکا نیوز با انتقاد از دولت روحانی گفت:انتقاد ما از دولت به چینشی است که در حوزه مدیریت سیاست داخلی کشور به وجود آمده است . با توجه به آنکه یکی از برنامه های دولت یازدهم در عرصه سیاسی توسعه سیاست داخلی بوده، دولت باید کسانی را مصدر این امر قرار می داد که به توسعه سیاسی ایمان و باور داشته باشند. از نظر ما این اتفاق نیافتاد .اگر در این عرصه پیشرفت جدی حاصل نشده است برای این است که چینش سیاسی دولت چینش مناسبی نبوده و توان لازم را برای پیشبرد برنامه ها را ندارند.

وی افزود:در واقع نقد اصلی اصلاح‌طلبان به کابینه آقای روحانی همین وزارت کشور است، اما به این معنا نیست که در جاهای دیگر نقد نداشته باشیم. البته اصلاح طلبان به هیچ وجه به دنبال این نیستند که بگویند یک اصلاح طلب را انتصاب کنید.

عضو حزب منحله مشارکت گفت: به نظر من در این میان یکی از نقاط ضعف دولت، ارتباط با مردم و نخبگان است، روابط عمومی دولت در این مدت خیلی موثر نبوده است.

روحانی انتخاب اصلاح‌طلبان نبود

حجت الاسلام حسین انصاری راد نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در ارزیابی رابطه دولت روحانی با اصلاح طلبان در یک سال گذشته با توجه به حمایت این جریان سیاسی از وی در انتخابات ریاست جمهور یازدهم، اظهار داشت: انتخاب نخست اصلاح‌طلبان در انتخابات آقای روحانی نبود. آقای خاتمی انتخاب اول اصلاح طلبان بود .

وی آیت الله هاشمی را اولویت دوم این جریان دانست و افزود: اصلاح طلبان بعد از آقای خاتمی به سراغ آقای هاشمی رفتند ولی ایشان هم رد صلاحیت شدند. در نهایت کار به انتخاب کردن از بین آقای روحانی و آقای عارف کشید که آقای عارف به خواست آقای خاتمی از انتخابات کنار کشیدند تا آقای روحانی با حمایت اصلاح طلبان به ریاست جمهوری برسند.

به گزارش سایت مثلث،انصاری راد همچنین درخصوص اظهارات اخیر سیدمحمد خاتمی که تلویحا از بازنشستگی سیاسی و اینکه رهبری جریان اصلاحات بر عهده چه کسی است، اظهار داشت: آقای خاتمی هیچگاه به عنوان رهبری جریان اصلاحات نقش رهبری ایفا نکردند.

وی با تاکید براینکه جریان اصلاحات رهبر خاص و مشخصی ندارد، خاطرنشان کرد: این جریان قبلا هم رهبری نداشته است. حتی آن زمان که آقای خاتمی رییس جمهور محبوب مردم بودند ادعای رهبری جریان اصلاحات را نکردند و اقداماتی که حکایت گر رهبری ایشان باشد هم انجام ندادند. ایشان بیشتر شاخص و معیار اصلاح طلبی داشتند که باعث محبوبیت و نفوذ ایشان در بین اصلاح طلبان و جامعه و کل کشور شده است. و بعد از این هم سخنان ایشان می تواند جامعه را به سمت اصلاح طلبی سوق دهد.

گزارشی درباره طرح استیضاح وزیر علوم

تلویزیون بی بی سی با پخش گزارشی به بر رسی طرح استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم پرداخت و گفت:در آستانه استیضاح وزیر علوم ایران ، معاون پارلمانی رئیس جمهوری از رضا فرجی دانا حمایت کرده وگفته حتی اگر او نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد گزینه بعدی قطعا کسی خواهد بود که تغییری در خط و مشی وزارت علوم ایجاد نخواهد کرد .

وزیر علوم ایران بعد از چند بار احضار به مجلس، بالاخره در مسیر استیضاح قرار گرفت اما دولت می گوید از او تمام قد حمایت خواهد کرد. رضا فرجی دانا اولین وزیر دولت حسن روحانی ‌است که قرارست استیضاح شود . مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفته است این یک استیضاح تاریخی و سیاسی است.

در یکی دو ماهی که از رسانه ای شدن طرح استیضاح وزیر علوم ایران می گذرد حرف های طراحان استیضاح نشان می دهد که یکی از دلایل اصلی استیضاح بازگشت دانشجویان ‌محروم از ادامه تحصیل یا همان دانشجویان ‌ستاره دار به دانشگاه ها است. حل مشکل دانشجویان ‌ستاره دار از وعده های انتخاباتی حسن روحانی بود. از میان عزل و نصب هایی که طراحان استیضاح در کارشان مصمم کرد انتصاب جعفر میلی منفرد به عنوان معاون آموزشی وزیر علوم و جعفر توفیقی به عنوان مشاور عالی وزیر بود. آقای میلی منفرد اولین نامزد پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت علوم بود که مجلس به او رای اعتماد نداد توفیقی هم سرپرست وزارت علوم در اوایل دولت آقای روحانی بود او در دولت اصلاح طلب خاتمی هم وزیر علوم بود.

منتقدان این دو نفر در مجلس می گویند آنها در فتنه سال 88 حضور فعالی داشتند و به همین دلیل نباید در وزارت علوم باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
روزبه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
۰
۰
باز این روباه پیر ایده داد كه جنگ شیعه وسنی راه بیندازه خودتان درستش كردیید خودتان نابودش كنید چرا برای ایران نقشه میكشید كه وارد جنگ بشه اونوقت حتی خودتان نیرو اعزام نمی كنید ایران چرا ؟ فعلا كه داعش جرات نمی كنه به مرزهای ایران نزدیك بشه طالبان هم دوست داشت اما جرات نكرد
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
۰
۰
لعنت به سران به ظاهر آدم نماهای تركیه و عربستان و قطر و مصر كه خود شیطان هستند با آن شیطانهای بزرگ آمریكا و انگلیس و غده سرطانی اسرائیل

نیازمندی ها