درمانگاه مشاغل

استرس​های شغل وکالت

این روزها بسیاری از کنکوری‌ها با استرس انتخاب رشته دست و پنجه نرم می‌کنند و هر کدام با توجه به رتبه‌ای که کسب کرده‌اند دست به انتخاب‌های متفاوتی زده‌اند. در این میان یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها حقوق است که متقاضیان بسیار زیادی هم دارد.
کد خبر: ۷۰۶۲۹۲
استرس​های شغل وکالت

البته راه وکیل شدن چندان هم هموار نیست و به رتبه خوب و علاقه و استعداد زیادی نیاز دارد. وکلا به مشتریان خود مشاوره حقوقی می‌دهند و در برخی موارد به عنوان نماینده آنها عمل می‌کنند. این مشتریان می‌توانند افراد، یک گروه یا شرکت‌ها و اشخاص حقوقی باشند و نکته مهم این است که وکالت در هر سطحی سختی‌های خاص خود را دارد. آیا می‌دانید چه خطراتی سلامت وکلا را تهدید می‌کند؟

وکلا بسته به این‌که به صورت شخصی کار می‌کنند یا استخدام شرکت یا سازمان خاصی هستند، ساعات کاری متفاوتی دارند. در واقع وکیلی که به صورت شخصی در دفتر وکالت خودش کار می‌کند ساعت کاری مشخصی ندارد، اما کار کردن برای یک کارفرما نیازمند رعایت قوانین ساعت کاری و حضور بموقع است؛ هر چند که هر دو گروه باید همیشه حتی شب‌ها و تعطیلات در دسترس باشند.

ساعت‌های کاری نامشخص

گاهی پیش می‌آید یک وکیل برای پیگیری پرونده‌های خود دوبرابر یک کارمند کار می‌کند و همین نداشتن ساعت‌های مشخص کاری روی سلامت فرد تاثیر منفی می‌گذارد و آسیب‌های جسمی و روانی زیادی را به همراه دارد.

همچنین شاید به نظر خیلی‌ها محل کار وکلا معمولا دفتر کارشان و دادگاه باشد، ولی در برخی موارد با توجه به نوع پرونده کاری برای ملاقات با موکلان یا تهیه شواهد و مدارک باید به نقاط مختلف سفر کنند و مدت زیادی را دور از خانواده و دوستانشان بگذرانند.

در مقابل وکلایی که در زمینه حقوق جزا فعالیت می‌کنند، زمان بیشتری از ساعات کاری‌شان را در دادگاه‌ها سپری می‌کنند و استرس نتیجه پرونده‌هایشان در دادگاه، سلامت روانی‌شان را به خطر می‌اندازد.

باورهای نادرست حقوقی

شاید تعداد انگشت‌شماری از وکلا دستمزدهای چند 10 میلیونی داشته باشند، اما نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که بسیاری از افراد شاغل در حرفه وکالت بویژه تازه‌کارها از وضع مالی مطلوبی برخوردار نیستند و برای کسب درآمد کافی، گزینه‌ای جز قبول پرونده‌های بیشتر و در نتیجه افزایش ساعت‌های کاری ندارند که همین موضوع خستگی و استرس زیادی را به آنها تحمیل می‌کند.

غولی به نام استرس

حساسیت‌های شغلی حرفه وکالت باعث می‌شود وکلا همیشه استرس زیادی داشته باشند و همین استرس می‌تواند سلامت سیستم قلبی و عروقی را تهدید کند و احتمال بروز ناراحتی قلبی و سکته را در آنها ‏افزایش دهد. بنابراین توصیه می‌شود فشار ناشی از استرس را با ورزش کردن از بین ببرند.

حواستان به چشم‌هایتان باشد

مشکلات چشمی بویژه کاهش نمره چشم و آب مروارید بین وکلا تقریبا شایع است، چرا که کار روی پرونده‌های مختلف نیاز به تحقیق و مطالعه دارد؛ عواملی که سلامت چشم‌ها را نشانه می‌گیرند.

پریسا اصولی ‌-‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
۰
۱
با سلام
متأسفانه برخورد برخی موكلین نیز با وكلا شایسته نمی باشد و آزاری كه وكیل از ناحیه موكل قدرنشناس خود می بیند به مراتب بیشتر از موارد ذكر شده می باشد.
سعید
-
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
با سلام
برای امنیت و طبقه بندی ودسترسی آسان و سریع از هر نقطه دنیا با هر وسیله ارتباطی (لپ تاپ، تبلت و موبایل)به اسناد و مدارك یا هرگونه اطلاعات دیگر مجموعه ی كاری شما وكلای عزیز نرم افزار آرشیو و یا بایگانی اسناد ومدارك طراحی شده كه می توانید در صورت تمایل به اطلاعات بیشتر و دیدن این نرم افزار ببه ایمیل زیر درخواست خود را بفرستید. ضمنا با توجه به تسهیل سازی در فرایند كار یك وكیل تا حدودی می تواند بخشی از استرس های یك وكیل را حذف كند. و با توجه به امكان داشتن تمامی اسناد و مدارك پرونده ها با سریع ترین دسترسی به صورت الكترونیكی سرعت در كار وكیل ببخشد.
saeedghavam56@yahoo.com
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها