به گزارش جام جم آنلاین، با سقوط یکی دیگر از هواپیماهای ایران 140 در روز گذشته که 39 کشته در تهران برجای گذاشت، تعداد سقوط های این هواپیما در طول کمتر از پنج سال به دو مورد و 44 کشته رسید.
تاکنون شش فروند از این نوع هواپیما در کشور وجود داشت که دو فروندش با سقوط از چرخه پرواز خارج شده و چهار فروند باقی مانده نیز به گفته معاون وزیر راه "به دلیل مشکلات فنی و نداشتن قطعه لازم امکان پرواز ندارند".
به دنبال این حادثه روز گذشته هواپیمای ایران 140 شرکت هواپیمایی هسا، رییسجمهور اعلام کرد از این پس این هواپیماها اجازه پرواز در آسمان ایران را نخواهند داشت.
دستوری که سازمان هواپیمایی کشوری نیز با اعلام وصول آن، ممنوعیت پرواز آنتونوف 140 را رسما تایید کرد.
با وجود تمام این مقدمات و ممنوعیتها به نظر میرسد دیگر آنتونوفی نمانده که بتواند پرواز کند.
معاون وزیر راه در این باره گفت: تا قبل از حادثه صبح دیروز از مدل آنتونوف 140 پنج هواپیما در ایران وجود داشت که چهار فروند آن به دلیل مشکلات فنی و نداشتن قطعه لازم اجازه و امکان پرواز نداشتند.
وی افزود: به همین دلیل تنها هواپیمای این مدل که میپرید هواپیمایی بود که دیروز سقوط کرد.
مجیدی خاطر نشان کرد: به این ترتیب و با توجه به نبودن قطعه برای چهار هواپیمای باقیمانده، رسما میتوان اعلام کرد هواپیماهای باقیمانده آنتونوف امکان پرواز ندارند.(ایسنا)
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم