بهروز افخمی و مرجان شیرمحمدی دو تن از عوامل اصلی فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» و جواد عزتی بازیگر نقش روحانی فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» جمعه شب مهمان محمود گبرلو و برنامه سینمایی «هفت» شدند و درباره این دو اثر موفق اکران عیدفطر به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
کد خبر: ۷۰۱۲۸۷

به گزارش جام‌جم، جواد عزتی درخصوص بازی در نقش روحانی فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» گفت: با منوچهر محمدی (تهیه‌کننده این فیلم) پیش از این در فیلم «طلا و مس» نیز همکاری داشتم. ایشان در این دو اثر نگاه انسانی به طلبه‌ها داشت و نقش طلبگی را از حالت تیپیکال آن خارج کرد. من هم برای بازی در این نقش ابتدا وجه انسانی آن را در اولویت قرار دادم و بعدا به جایگاه این روحانی در اجتماع توجه کردم.

بازیگر فیلم «طلا و مس» افزود: اگرچه کارهای جدی که در عرصه تصویر انجام داده‌ام کمتر از کارهای کمدی من نیست و سعی کرده‌ام به موازات یکدیگر کمدی و جدی را در برنامه کاری خود داشته باشم، اما مردم مرا بیشتر بازیگر کارهای کمدی می‌شناسند و دوست هم دارند که من بیشتر در این کارها بازی کنم.عزتی درخصوص تاثیر مهران مدیری در ایفای نقش‌های کمدی خود نیز بیان کرد: مهران مدیری تاثیر مستقیمی در کارهای من داشته و کار با او باعث شده کارهایم بیشتر دیده شود. مدیری برای بازی به کسی پیش زمینه نمی‌دهد، اما پس از ایفای نقش بازیگر، نقش را هرس می‌کند.بازیگر نقش روحانی سریال «دودکش» با بیان این‌که عاشق ارتباط برقرار کردن با مردم است، یکی از راه‌های مطالعه و تحقیق در نقش‌ها را حضور در جامعه دانست و گفت: رمان خواندن نیز یکی از بهترین کارها برای قوی‌تر کردن قوه تخیل در بازی است. بهروز افخمی، کارگردان فیلم درحال اکران «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» نیز انگیزه ساخت این فیلم را داستان‌های خوب همسرش مرجان شیرمحمدی دانست و گفت: علاوه بر داستان خوب شیرمحمدی که زمینه ساخت این اثر را فراهم کرد، باید از همکاری خوب تهیه‌کننده فیلم یعنی سیدجمال ساداتیان نیز یاد کنم.

کارگردان سریال «کوچک جنگلی» ضمن ابراز رضایت از ترکیب بازیگران فیلم خود افزود: موضوع فیلم، احساس تهدیدی است که نسبت به خانواده امروزی ایرانی وجود دارد.

مرجان شیرمحمدی بازیگر، طراح صحنه و نویسنده رمان «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» هم درباره این فیلم گفت: ابتدا قرار بود کارگردانی این کار را خودم بر عهده داشته باشم، اما بعد از آن‌که نوشتن رمان تمام شد و از بهروز افخمی خواستم تا فیلمنامه آن را بنویسد احساس کردم به عنوان کار اول فیلم دشواری خواهد بود، چرا که شخصیت‌های زیادی دارد. بنابراین ترجیح دادم افخمی کارگردانی این اثر را به عهده بگیرد و خودم در نخستین گام کارگردانی سراغ اثری با شخصیت‌های کمتر بروم.

او درخصوص حضور کمرنگ خود در عرصه بازیگری نیز گفت: فیلمنامه‌های خوب به دستم نمی‌رسد، اگرچه در این میان این شانس را داشتم که با کارگردانانی چون مسعود کیمیایی، کیانوش عیاری و علیرضا داوودنژاد کار کنم. بخش پایانی برنامه «هفت» هم به نقد فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» ساخته روح‌الله حجازی با حضور دو نفر از منتقدان سینما یعنی جواد طوسی و محمدتقی فهیم اختصاص داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها