مجید مظفری با اشاره به اقتباسی بودن سریال هفت‌سنگ گفت: اقتباس از آثار هنری در کل دنیا معمول است و آمریکایی‌ها هم بارها از آثار ایرانی اقتباس کرده‌اند.
کد خبر: ۶۹۸۱۷۰

مجید مظفری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با مهر در خصوص حواشی ایجاد شده درباره سریال هفت‌سنگ که از شبکه سه پخش می‌شود، اظهار کرد: هفت‌سنگ مجموعه موفقی است و من این کار را دوست دارم. به نظرم، ارتباط بین اعضای خانواده در این سریال درست درآمده و بخوبی چیده شده است.

وی درباره حواشی این اثر مبنی بر کپی بودن آن از مجموعه‌ای آمریکایی با نام «خانواده مدرن» تصریح کرد: به نظر من، اقتباس موضوع تازه‌ای در سینما و تلویزیون نیست. همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و در ایران هم وجود دارد. هر سال در سینما و تئاتر شاهد اکران یا روی صحنه رفتن فیلم‌ها و نمایش‌هایی هستیم که با بهره گرفتن از این عنصر خلق می‌شوند، ضمن این‌که هیچ قانونی هم مبنی بر جرم بودن اقتباس وجود ندارد.

این بازیگر ادامه داد: آمریکایی‌ها هم تاکنون بارها از آثار ما اقتباس کرده‌اند و مدارکی هم مبنی بر این قضیه وجود دارد، اما در کشورهای دیگر آنقدر سختگیری نسبت به این موضوع صورت نمی‌گیرد. در حالی که در رابطه با سریال هفت‌سنگ سختگیری‌های بدون توجیهی شده است.

مظفری تاکید کرد: به نظر من، انتقادات و حاشیه‌هایی که درباره این سریال به وجود آمده، هیچ نتیجه‌ای ندارد جز این‌که هنرمند را بدون دلیل محکوم می‌کند و این ناجوانمردانه است، بویژه در چنین شرایط اقتصادی که یک هنرمند پا به عرصه می‌گذارد و به تولید سریال می‌پردازد، نباید این طور به او تاخت و وی را مورد انتقاد قرار داد.

این بازیگر تاکید کرد: من چند قسمتی از سریال هفت‌سنگ را دیده‌ام و به نظرم هیچ محتوایی غیر از فرهنگ و سبک زندگی ایرانی در آن دیده یا از آن برداشت نمی‌شود.

وی در پایان گفت: حال اگر شباهتی بین این مجموعه با مجموعه‌ای خارجی دیده می‌شود، نباید بهانه‌ای برای انتقادات و نادیده گرفتن تلاش‌های سازندگان این سریال باشد و محکوم کردن آنها اساسا کار اشتباهی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها