در نشست خبری معرفی برنامه های جدید شبکه سه اعلام شد:

بازگشت احسان علیخانی و علی ضیا به تلویزیون

گروه اجتماعی شبکه سه از روز دوشنبه (ششم مرداد ماه) با ویژه‌برنامه «نبش جنت‌آباد» با اجرا و تهیه‌کنندگی علی ضیا به استقبال عید فطر می‌رود و پخش برنامه جدید «با اجازه» هم بعد از ماه رمضان از شبکه سه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۹۸۱۷۲
جشن جنت‌آباد و ماه عسل برای عید فطر
فضل‌الله شریعت‌پناهی، مدیر گروه اجتماعی شبکه سه درباره برنامه‌های جدید این شبکه گفت: پخش سریال «سیگنال موجود است» از تولیدات گروه اجتماعی بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود. این سریال به کارگردانی مهدی مظلومی تولید می‌شود و تا پایان ماه رمضان حدود 15 قسمت از این سریال آماده خواهد شد. ضمن این‌که همزمان با پخش، بخش‌های باقیمانده ضبط می‌شود.

شریعت‌پناه با اشاره به ویژه‌برنامه عید فطر گفت: برنامه نبش جنت‌آباد ویژه عید سعید فطر از روز دوشنبه ششم مرداد آغاز می‌شود و تا روز پنجشنبه نهم مرداد ماه ادامه دارد. این برنامه با اجرا و تهیه‌کنندگی علی ضیا هر شب به صورت زنده بعد از خبر ساعت 22 از شبکه سه پخش می‌شود.

سریال سیگنال موجود است به تهیه‌کنندگی مسعود فرخنده طینت، داستان پرهام است که سودای خوانندگی در سر دارد، اما در هیچ‌یک از سبک‌های موسیقی به موفقیت دست پیدا نمی‌کند، بنابراین به تشویق دو نفر از دوستانش تصمیم ‌می‌گیرد به خارج از کشور سفر کند. طرح این سریال را علی مسعودی نوشته و اکبر روح به کمک امیر برادران نگارش فیلمنامه را برعهده داشته است.

سیامک انصاری نقش صبور را برعهده دارد که مدیر یک شبکه تلویزیونی در خارج از کشور است. مرضیه صدرایی نقش همسر او را بازی می‌کند و آناهیتا همتی بازی در نقش دختر صبور را برعهده دارد. رضا نامی نقش پرهام را ایفا کرده و حامد وکیلی نقش پدر این جوان را بازی می‌کند. لاله صبوری در نقش سوسن، مادر پروین ظاهر می‌شود و امید روحانی، دایی پرهام و مهران غفوریان دوست پرهام است.

مدیر گروه اجتماعی شبکه سه با اشاره به برنامه ماه عسل گفت: برنامه ماه عسل هم در روز عید فطر به شکل ویژه پخش می‌شود و جشنی از بهترین مهمانان امسال ماه عسل خواهد بود. مهمانان این جشن را مردم انتخاب می‌کنند. در واقع از مردم نظرسنجی صورت گرفته و به انتخاب آنها پنج شش گروه مهمان خواهیم داشت. همچنین برنامه جدید ظهرگاهی «با اجازه» به تهیه‌کنندگی الهه بهبودی و رضا منتظری‌مقدم با موضوع مسائل اجتماعی و با حضور کارشناسان پخش می‌شود.

آشنایی با وجدان اخلاقی

الهه بهبودی درباره برنامه با اجازه گفت: برنامه ظهرگاهی با اجازه بعد از ماه رمضان، به‌صورت زنده از شبکه سه پخش می‌شود. سرفصل مبحث این برنامه مسائل حقوقی با رویکرد اجتماعی است. در واقع هدف این برنامه پیشگیری از تشکیل پرونده‌های حقوقی است. همچنین قصد داریم مردم را بیشتر با وجدان اخلاقی آشنا کنیم.

وی ادامه داد: حتی برخی مواقع هم مسائل حقوقی برای مردم پیش می‌آید و به قول معروف به آنها تحمیل می‌شود. ما در این برنامه سعی می‌کنیم راه‌های حقوقی برخورد با چنین موضوعاتی را به مردم آموزش بدهیم.

این تهیه‌کننده با اشاره به موضوعات برنامه گفت: با توجه به پرونده‌های قضایی موضوعات را انتخاب می‌کنیم که شامل دعواهای خیابانی، فحاشی و... است. اگر سری به دادگاه‌ها بزنید متوجه خواهید شد بخش عمده‌ای از پرونده‌های قضایی با موضوع فحاشی است، به همین دلیل ما تلاش کرده‌ایم به موضوعات حقوقی بپردازیم که گستردگی بیشتری دارند.

بهبودی عنوان کرد: در این برنامه موضوع حقوق در محیط‌زیست و حقوق کودکان هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. به نظرم چنین موضوعاتی برای مخاطبان جذاب است و جای کار دارد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. برنامه با اجازه شامل بخش‌های مستند و استودیو است.

وی درباره بخش‌‌های این برنامه توضیح داد: بخش دوربین مخفی متناسب با موضوعات انتخاب می‌شود. در بخش دربند با زندانیان مصاحبه می‌کنیم. در بخش اثر انگشت هم با چهره‌های قوه قضاییه و در مشاغل مختلف همچون قاضی، بازپرس، وکیل، پزشک قانونی و... گفت‌وگو خواهیم کرد و مستندهایی از آنها پخش می‌شود. این مستندها با هدف معرفی مشاغل تولید و پخش می‌شود.

این تهیه‌کننده با اشاره به دیگر بخش‌های برنامه با اجازه گفت: در این برنامه، کسانی که خودشان در بدنه اصلی قوه‌قضاییه نیستند، اما حضورشان هم بی‌تاثیر نیست، گفت‌وگو می‌کنیم که در این باره می‌توانم به فردی اشاره کنم که کنار دادگاه بوفه دارد یا کتاب می‌فروشد یا راننده تاکسی‌ای که جلوی در دادگاه حضور دارد و مسافرکشی می‌کند. در قالب گفت‌وگو با این افراد متوجه می‌شویم مراجعه‌کنندگان به دادگاه درباره چه موضوعاتی با آنها صحبت می‌کنند.

بنا به گفته بهبودی، یکی دیگر از بخش‌های این برنامه به دوبله انیمیشن‌های معروف اختصاص دارد. یعنی ما یک گروه حرفه‌ای دوبله را انتخاب کردیم و انیمیشن‌های معروف دنیا را در اختیارشان گذاشتیم، اما آنها داستان جدیدی را دوبله می‌کنند. مثلا دیالوگ‌هایی درباره دعواهای خیابانی نوشته می‌شود و دوبلورها همان دیالوگ‌ها را با هنرمندی از زبان شخصیت‌های انیمیشن می‌گویند. کار بسیار سخت، اما شیرین است. راهرو یکی دیگر از بخش‌های برنامه با اجازه است که در این بخش سری به راهروهای دادگاه می‌زنیم و با مردم درباره دروغگویی و فریب صحبت می‌کنیم که تا چه میزان این مسائل در آنها نقش داشته و امروز پای آنها را به دادگاه باز کرده است.

این تهیه‌کننده درباره مجریان این برنامه گفت: هنوز مجریان این برنامه قطعی نشده‌اند، اما قصد داریم مجری خانم برنامه با کارشناس حقوقی گفت‌وگو کند. در این بخش ضمن طرح مسائل حقوقی به سوالات مردم هم پاسخ داده می‌شود. در یکی از بخش‌های برنامه مجری مرد با افراد مختلف از جمله قضات و جامعه‌شناسان گفت‌وگو می‌کند.

بهبودی ادامه داد: همچنین با پدر و مادرهایی که بچه‌هایشان بر اثر نزاع خیابانی چند سالی در کانون به سر می‌بردند و حالا به زندان منتقل شدند هم گفت‌وگو‌ می‌کنیم. مدت برنامه هم 50 دقیقه است. دلیل انتخاب نام «با اجازه» برای برنامه این است که این کلمه از جواز و اجازه می‌آید و در فرهنگ عمومی هم ما برای انجام کارهای مختلف اجازه می‌گیریم. به همین دلیل این نام را انتخاب کردیم. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شالیزه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
۰
۰
شبنم جان علی ضیاء سال بعد برنامه اجرا نكرد چون ... اجرای برنامه رو نداشت واست متاسفم كه از اون پسره خوشت می یاد علیخانی با همه عیباش هزاران مرتبه بهتر از ضیاء برنامه رو خوب اجرا می كنه سالی كه علی ضیاء برنامه رو اجرا می كرد اصلا كسی برنامه رو نگاه نمی كرد

نیازمندی ها