همکاری کارگردان سوری با بازیگران ایرانی

ساخت اولین سریال ضد تروریستی تلویزیون ایران

تمام بازیگران‌ این فیلم که حدود 60 نفر می‌شوند چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون ‌ایران هستند و فقط برای چند نقش که فرماندهی گروه‌های تروریستی را در ‌این سریال به عهده دارند از بازیگران خارجی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۶۴۶۳
ساخت اولین سریال ضد تروریستی تلویزیون ایران

در سال‌های اخیر و به واسطه اقدامات تروریستی گسترده‌ای که در‌ ایران صورت گرفته که بعضی‌ها ناکام بوده‌اند و برخی هم متأسفانه منجر به شهادت دانشمندان اتمی‌ و چهره‌های سرشناس نظامی‌ کشور شده بودند جای خالی فیلم و سریال‌هایی با ‌این محوریت بسیار خالی است.

‌این در حالی است که در امریکا هر سال چندین و چند فیلم سینمایی و سریال با مفهوم اقدامات ضد تروریستی ساخته می‌شود و متأسفانه در کشور خودمان یا فیلم‌ها و سریال‌هایی از ‌این دست ساخته نمی‌شوند یا کیفیت مطلوبی برای جذب مخاطب ندارند اما در آخرین اقدام قرار است یک سریال 26 قسمتی به نام «سراب» در تلویزیون ساخته شود که موضوعش ارتباط مستقیم با مسئله تروریسم دارد.

/Media/Image/1393/04/01/635390576049809997.jpg

علیرضا مهرام سرپرست نویسندگان و تهیه‌کننده سریال سراب از پایان نگارش فیلمنامه‌ این سریال خبر می‌دهد و می‌گوید: «سراب سریالی است که در ژانر سیاسی، اجتماعی، پلیسی تولید خواهد شد. نگارش سریال سراب بیش از یکسال زمان برده است و در حال حاضر در صدد تأمین منابع مالی پروژه هستیم و به محض تأمین منابع مالی وارد مراحل پیش تولید خواهیم شد.»

به گفته مهرام 65 درصد لوکیشن‌های ‌این سریال در خارج از کشور و در کشورهای چون امارات، لبنان و عمان خواهد بود و تهران و کیش لوکیشن‌های ‌این فیلم در ‌ایران هستند. داستان سریال سراب تلفیقی از برخی پرونده‌های امنیتی و تخیل ذهنی نویسندگان فیلمنامه سریال است، دلیل‌ این مسئله هم وجود برخی خط قرمزها برای به تصویر کشیدن یک سری اقدامات امنیتی است که البته باتوجه به حساسیت موضوع یک ناظر کیفی از ارگان‌های ذی‌ربط و سه کارشناس اجتماعی، مذهبی و انتظامی‌ در کنار ‌این پروژه خواهند بود.

عکس، تزیینی است و ربطی به این پروژه ندارد

داستان ‌این سریال 26 قسمتی هم در خصوص یک عملیات برون‌مرزی است. اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که مهرام به آن اشاره می‌کند بحث کارگردان‌ این مجموعه است.

به گفته مهرام دو کارگردان قرار است‌ این کار را جلوی دوربین ببرند یکی ‌ایرانی و یکی غیر‌ایرانی. در خصوص کارگردان‌ ایرانی که قرار است کار تصویربرداری یک ماهه سریال در ‌ایران را انجام دهد تیم تولید هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند اما در خصوص کارگردان خارجی مهرام خبر از مذاکره نهایی با فهد میری کارگردان سوری می‌دهد. کارگردانی که کارگردانی سریال «باب المراد» دیگر کار مشترک‌ ایران و سوریه را بر عهده داشته است.

بحث بازیگران ‌این سریال هم از نکات مهمی ‌است که مهرام در ‌این خصوص می‌گوید: «تمام بازیگران‌ این فیلم که حدود 60 نفر می‌شوند چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون ‌ایران هستند و فقط برای چند نقش که فرماندهی گروه‌های تروریستی را در ‌این سریال به عهده دارند از بازیگران خارجی استفاده خواهد شد.»

به گفته مهرام در سریال «سراب» هدف اصلی نشان دادن فداکاری‌ها و رشادت‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) در مبارزه با تروریسم است و او ابراز امیدواری می‌کند‌ این سریال درهای ساخت ‌این گونه سریال‌ها در تلویزیون را بیش از پیش باز کند. اواخر تابستان قرار است پیش تولید سریال سراب آغاز شود. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها