دروازه‌بان تیم ملی فوتبال آمریکا ساعتی پس از حذف تیمش در جام‌جهانی بیستم گفت: غمگین نیستیم، فوتبال در کشور ما تازه بیدار شده است. تیم هاوارد عملکرد بسیار رویایی برابر بلژیک داشت و در نهایت نیز به عنوان بهترین بازیکن میدان آمریکا و بلژیک از سوی فیفا برگزیده شد.
کد خبر: ۶۹۱۴۵۱

شکست از بلژیک و خداحافظی با جام‌جهانی؟

اصلا خوب نیست، نه شکست و نه خداحافظی، اما تصور من این است که بازیکنان آمریکا ناراحت و غمگین نیستند، ما باید سرمان را بالا بگیریم، آمریکا خوب کار کرد و تیم آماده و سرحالی نشان داد.

یورگن کلینزمن درباره تو گفته از سال‌ها پیش در لیگ جزیره حضور دارد و در این فصل یکی از سه دروازه‌بان برتر انگلیس بوده و از نظر من او حتی یکی از پنج دروازه‌بان برتر دنیاست.

این باعث خوشحالی و غرور من است، از این مربی بزرگ ممنونم، از طرفی باید قبول کنیم که حضور کلینزمن در فوتبال آمریکا نعمت بزرگی برای این کشور بوده و فوتبال که هیچ‌وقت ورزش اول آمریکا نبوده این روزها تقریبا در سطح بسکتبال هوادار و طرفدار دارد. من تلاش می‌کنم همچنان بدرخشم و دوست ندارم به این زودی از دنیای فوتبال کناره‌گیری کنم، هنوز هم کوه انرژی هستم و نمی‌خواهم از این فضای دوست‌داشتنی جدا شوم.

در این دیدار 15 بار ضربات بازیکنان بلژیک را مهار کردی که بالاترین تعداد مهار در جام‌جهانی از سال 1966 تا کنون محسوب می‌شود.

معمولا به دنبال رکورد و جایزه نیستم، اما در این میان همان‌طور که گفتید رکوردهایی ثبت می‌شود و از این بابت خوشحالم. دوست دارم در اوج کنار بروم، اما مهم‌تر از این چیزها در اوج بودن فوتبال کشورم است.

در پایان بازی با بازیکنان بلژیک صحبت کردی و به همه آنها تبریک گفتی.

همین‌طور است، زیبایی‌های فوتبال بی‌نظیر است، دوست داشتم در شادی آنها سهیم باشم و این همدلی‌ها و دوستی‌ها برایم بسیار ارزشمند است، آنها برای دلداری با بازیکنان آمریکا همصحبت می‌شدند و من نیز باید از آنها تشکر می‌کردم، بازی خوبی بود و ما در چند دقیقه به مرز شکست رسیدیم، خوب بازی کرده بودیم، اما فقط برای چند دقیقه عقب‌نشینی کردیم.

آیا این پایان دوره فوتبال تو نیست؟

این‌طور فکر نمی‌کنم، هنوز مطمئن نیستم، برنامه‌ای برای خداحافظی ندارم و همچنان در تیم باشگاهی و در تیم ملی آماده کمک هستم. فوتبال همین است، 31 تیم در این جام طعم ناکامی را خواهند چشید و فقط یک تیم است که حق دارد جشن قهرمانی برگزار کند. این حقیقت فوتبال است و نمی‌شود همیشه برنده باشیم.

مردم در آمریکا بابت این شکست بسیار غمگین هستند.

این درست نیست، مردم نباید ناامید شوند، از چیزی که باعث وحدت شده و همه مردم را کنار هم جمع کرد نباید یک اتفاق غمگین و تلخ بسازیم، به عقیده من فوتبال در آمریکا تازه پیدا شده است و ما باید به نسل‌های بعدی فکر کنیم و به سمت آینده پیش برویم.

رکوردی که هاوارد شکست

تیم هاوارد، دروازه‌بان ملی‌پوش اورتون در بازی مقابل بلژیک ستاره تیمش بود و رکوردی جدید را در تاریخ جام‌جهانی ثبت کرد. در این بازی که یکی از یکطرفه‌ترین دیدارهای جام‌جهانی بود و در طول 90 دقیقه‌ بلژیک موقعیت‌های فراوانی را از دست داد، تیم هاوارد با ثبت 16 مهار توپ بهترین رکورد را از این نظر در تاریخ جام‌جهانی به نام خود رقم زد.

از سال 1966 که سیستم‌ ثبت آمار بازیکنان برای اولین بار در جام‌جهانی به کار گرفته شد این رکورد در دستان رامون هوریوگا، دروازه‌بان پرو بود که در جام جهانی 1978 و در بازی مقابل هلند 13 بار دروازه تیمش را نجات داده بود. از میان 39 شوتی که بلژیکی‌ها به سمت دروازه‌ آمریکا زدند، 18 شوت در چارچوب بود که غیر از ضربات لوکاکو و دی بروین سایر توپ‌ها را هاوارد مهار کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها