معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: تامین منابع آبی در زمان پیک مصرف صورت گرفته، اما در صورت وارد شدن پیک لحظه ای مصرف به شبکه؛ ممکن است مواردی از قبیل افت فشار اتفاق بیافتد.
کد خبر: ۶۹۱۲۱۸
هشدار درباره پیک لحظه‌ای مصرف آب

رحیم میدانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای آبرسانی به 12 کلانشهر از مدت‌ ها پیش اندیشیده شده و منابع مالی آن نیز مشخص شده است، گفت: از مصرف‌ کنندگان تقاضا داریم شوک‌ های پیش‌ بینی نشده به شبکه وارد نکنند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا افزود: مشارکت مردمی در ساعت‌های اوج مصرف، خدمات پایدار آب و برق را تامین می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال و به تبع آن افزایش مصرف آب و برق در کشور، گفت: مصرف‌ کنندگان همواره با خدمتگزاران صنعت آب و برق برای تامین پایدار این خدمات مشارکت داشته‌ اند و برای مثال، چند سال پیش که در حوزه برق مشکلاتی به وجود آمد با کمک مردم در زمان پیک بخشی از مشکلات توسط خود مردم حل شد.

میدانی افزود: تامین منابع آبی و ذخایر پیک در نظر گرفته شده اما اگر پیک لحظه‌ ای خیلی خارج از محاسبه‌ های ما اتفاق بیافتد به‌ طور طبیعی شبکه تحمل آن را نخواهد داشت و به افت فشار و ایجاد مشکلاتی در شبکه منجر می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: انتظاری که ما از مصرف‌ کنندگان داریم، کار سخت و طاقت‌ فرسایی نیست. فقط کافی است زمان استحمام را کاهش دهند و بین 10 تا 20 درصد در مصارف خانگی رعایت کنند و مطمئن باشند که هیچ مشکلی در هیچ شهری پیش نمی‌آید.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها