تروریست های داعش به جان هم افتادند

منابع امنیتی عراقی می گویند اهالی برخی مناطق عراق از جمله یکی از خیابان های تکریت امروز دوشنبه شاهد جنگ و تفرقه شدید بین تروریست ها پس از کشته شدن صدها تن از اعضای آنها به دست نیروهای امنیتی عراق هستند.
کد خبر: ۶۹۰۳۱۸
تروریست های داعش به جان هم افتادند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری الغدپرس، پس از کشته شدن صدها تروریست داعشی در شهر تکریت با حملات کوبنده نیروی هوایی ارتش، عشایر و نیروهای داوطلب مردمی در ساعت های گذشته، فرماندهان و اعضای باقیمانده این گروه تروریستی کنترل اعصاب خود را بیش از گذشته از دست داده اند و شدت تنش و اختلاف بین آنها بر اثر حساسیت های ناشی از شکست های سنگین افزایش یافته است به گونه ای که خیابان های مناطق باقیمانده تحت اشغال، صحنه خودزنی (درگیری داخلی) تروریست ها و سرریز شدن توحش آنان علیه یکدیگر است.

نیروهای امنیتی عراق در دو روز گذشته موفقیت های چشمگیری را در استان صلاح الدین کسب کردند.

یک منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود افزود: یکی از دلایل پیشروی های داعش در روزهای اول شدت توحش و اقدامات رعب انگیز و بی رحمانه ای بود که می توانست در روحیه طرف مقابل به ویژه غیرنظامیان بی سلاح تاثیر ویرانگری برجای گذارد و آنها را تا حد زیادی وادار به انفعال کند، اما اکنون به نظر می رسد شدت خشم مردم عراق از دیدن اقدامات وحشیانه تروریست ها بر بسیاری از ترس ها غلبه کرده و داعشی ها فهمیده اند که با ریختن ترس مردم، عاقبتی بهتر از قربانیان خود نخواهند داشت، امری که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم و حملات بی امان مردم و نظامیان عراق، تروریست ها را درو کرد.

وی افزود: این امر، ترس را به جبهه مقابل (صفوف تروریست ها) منتقل کرده و آنها کنترل خود را از دست داده اند. درست است که اختلافات منجر به خونریزی بین تروریست ها ابتدا با دعوا بر سر غنایم، پست ها و مناصب، بیعت با ابوبکر البغدادی با طرح نام امیرالمومنین برای او به عنوان خلیفه دولت موهوم عراق و شام و حتی در مواردی جدال بر سر تصاحب زنان جهاد نکاح رخ می داد، اما اکنون وضعیت متفاوت شده و ظاهرا تروریست ها بر اثر شکست های پی درپی کنترل اعصاب خود را در مقابل یکدیگر از دست داده اند و درگیری ها بیشتر به عصبانیتی هیستریک شباهت دارد.

روز شنبه و یکشنبه نیروهای امنیتی عراقی توانستند مناطق العوجه، الدیوان، مکیشیفه، الدور و البوعجیل را در جنوب و غرب تکریت آزاد و پاکسازی کامل کنند. تنها در یک حمله هوایی به مرکز تجمع تروریست های داعشی و بعثی در تکریت، 60 تروریست از جمله چند فرمانده ارشد داعش به هلاکت رسیدند و داعشی ها راه گریز به سوی صحرا را در پیش گرفتند. آمادگی نیروهای امنیتی عراقی به حدی بود که حتی مین های جاده ای تروریست ها هم خنثی شد.

از آمار جدید تلفات داعش در اثر درگیری های داخلی هنوز اطلاعی در دست نیست زیرا این گروه تروریستی تا حد امکان تلاش می کند کشته های خود را برای حفظ روحیه اعضا پنهان کند.

حدود یک هفته پیش، پایگاه خبری الحدث پرس عراق گزارش داد، افسران عملیاتی ارتش عراق اجساد 43 عضو داعش را در باغی کشف کردند که متعلق به یکی از تامین کنندگان مالی این گروه تروریستی در شمال شهر سامرا است.

به گفته این افسران، «داعش ناچار شده است برای اینکه از روحیه نیروهایش کاسته نشود، کشته شدگان خود را یکجا و به طور مخفیانه دفن کند یا آنها را به رود دجله اندازد.»

افسران عراقی افزودند: گروه تروریستی داعش نمی خواهد دردناکی ضربات ارتش عراق را بر پیکره خود احساس کند و اطلاعات موجود حاکی از آن است که جسد بسیاری از کشته شدگان را برای حفظ روحیه سایر اعضا و همچنین مخفی ماندن هویت آنان به سرعت دفن کرده یا در رودخانه دجله انداخته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها