سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد که گروره تروریستی داعش حدود 190 اسیر عراقی را در اوایل ماه میلادی جاری به قتل رساندده است.
کد خبر: ۶۸۸۹۹۳
داعش 190 اسیر عراقی را به قتل رساند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع مصر، سازمان دیده بان حقوق بشر با استناد به تصاویر ماهواره ای و عکس های منتشر شده در پایگاه های اینترنتی گروه تروریستی داعش اعلام کرد حدود 160 تا 190 اسیر عراقی در دو نقطه از شهر تکریت از یازدهم تا چهاردهم ژانویه به دست عناصر داعش کشته شده اند.

این سازمان افزود: تعداد قربانیان، بسیار بیشتر از این میزان است، اما ناتوانی در رصد موقعیت های اجساد قربانیان و دستیابی به مناطق انجام این قتل ها ارائه آمار دقیق را غیر ممکن کرده است.

پس از اشغال برخی مناطق عراق به دست گروه تروریستی داعش از جمله موصل و تکریت در ابتدای ماه جاری میلادی، این گروه اقدام به انتشار تصاویر قتل شهروندان عراقی از طریق شبکه های اجتماعی کرد که در این میان تعدادی از سربازان اسیر شده عراقی نیز به چشم می خورند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نقطه تمرکز این قتل ها را بر اساس اسناد موجود، شهر تکریت (زادگاه صدام حسین دیکتاتور معدوم این کشور) واقع در شمال عراق ذکر کرده است که پس از اشغال آن به دست داعش، ده ها سرباز عراقی در آن یکجا اعدام شدند.

به نظر می رسد آمار اعلامی از سوی دیده بان حقوق بشر تنها منحصر به سربازان عراقی باشد، زیرا داعش پیش از این اعلام کرده بود که فقط در تکریت، 1700 نفر از شیعیان را به شهادت رسانده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
جج
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
۰
۰
اینها مانور قدرته اگه ارتش عراق هم عرضه داشته باشه 10 برابر اونها را اعدام می كنه تا بفهمه قدرت دست كیه .

نیازمندی ها