وزارت بهداشت تازه ترین فهرست لوازم غیرمجاز آرایشی را منتشر کرد

خانم ها سراغ «کریستال» نروند، خطر دارد

30 درصد داروهای زیبایی تقلبی است

معاون آموزشی و پ‍ژوهشی نظام پزشکی تهران گفت: دست‌کم بین 20 تا 30 درصد داروهای لاغری، زیبایی و آرایشی مصرفی در کشور قاچاق، تقلبی و پرعارضه هستند که سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.
کد خبر: ۶۸۸۱۹۷

به گزارش ایسنا، دکتر محمدمهدی قیامت افزود: بخش قابل‌توجهی از داروهایی که در بازار بسیار پررونق کشور مصرف می‌شوند تقلبی، قاچاق و ماهواره‌ای است که عوارض جدی و حتی جبران‌ناپذیری نیز به‌دنبال دارد.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه کشور عنوان کرد: این داروها که به‌طور عمده در کارگاه‌های زیرزمینی هند، چین، پاکستان و دیگر کشورها و حتی برخی کشورهای اروپایی تولید و روانه بازار مصرف می‌شوند، سودهای بسیار کلانی برای دست‌اندرکاران تولید و عرضه دارند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد پشت پرده ورود و توزیع این نوع محصولات دست‌های پنهانی وجود دارد که از مبادی خاص، این قبیل دارو و محصولات را به بازار پرمصرف کشور می‌رسانند. معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران تاکید کرد: باید توجه داشت اگر در فرآیند تولید داروهای بیولوژیک، ماده موثره یک ژن تغییر کند، دارو اثر عکس خواهد داشت و بسیار خطرناک خواهد بود.

بنابراین به مردم توصیه می‌شود دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی را فقط از داروخانه‌ها تهیه کنند و به هیچ عنوان فریب قیمت‌های به ظاهر ارزان این محصولات در بازارهای زیرزمینی و ماهواره‌ای و موارد مشابه نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها