شبکه مستند،‌ با انتخاب 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال‌های اخیر در گفت و گو با تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران آنها سراغ پشت پرده این آثار در برنامه «پشت ماه» رفته است.
کد خبر: ۶۸۷۴۳۶
پشت پرده 25 سریال‌ رمضانی در شبکه مستند

محمد هوشمند تهیه‌کننده «پشت ماه» درباره این مجموعه مستند گفت: پیشنهاد ساخت این برنامه توسط رضا پورحسین مدیر شبکه مستند به من داده و قرار شد سراغ پشت‌صحنه مجموعه‌های مناسبتی ماه رمضان شبکه‌های سیما برویم که از سال 83 تولید شده و با عوامل آنها گفت وگو و بازتاب آثار بین مردم را در قالب 25 برنامه 60 دقیقه‌ای بررسی کنیم.


وی افزود: «صاحب‌دلان»، «اغما»، «ملکوت»، «او یک فرشته بود»، «خانه به دوش» و «مثل هیچکس» از جمله این 25 سریال هستند. ما سراغ تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگران این سریال‌ها رفتیم و آنها خاطرات و تجربیاتشان در این مجموعه‌ها را بازگو کردند؛ از زمان عقد قرارداد تا پیش تولید و ضبط و بعد هم درباره واکنش مردم نسبت به این سریال‌ها که بسیاری‌شان زمان خود گل کردند.


این تهیه‌کننده با اشاره به زنده شدن احساسات نوستالژیک و تجدید خاطره مردم با آثار محبوب سال های قبل در «پشت ماه» تأکید کرد: همیشه پیدا کردن هنرمندان سخت است. آنها سرکار هستند،‌ سرشان شلوغ است و با این حال ما تا حد وسعمان دنبالشان رفتیم و اکثرا هم با ما همکاری کردند. جا دارد از افرادی چون رضا جودی،‌ محسن شایانفر، داود هاشمی، علیرضا افخمی،‌ حسین سهیلی زاده، جواد افشار، مهران مهام و ایرج محمدی و مهران رسام تشکر کنم.

هوشمند یادآور شد: در این برنامه با بازیگرانی چون حمید گودرزی، حسین محجوب، امین تارخ، نفیسه روشن، کوروش تهامی، حسن جوهرچی و جواد عزتی گفتگو کرده‌ایم. سر کار «مدینه» هم رفته ایم؛ سریالی که سیروس مقدم در حال ساخت آن برای ماه رمضان شبکه یک است و قرار شده این بخش به عنوان آخرین قسمت برنامه مستند ما مورد استفاده قرار بگیرد.

وی در پاسخ به اینکه رکورد داران ساخت سریال‌های رمضانی چه کسانی بودند، اظهار کرد: علیرضا افخمی با پنج سریال در این زمینه رکورد دارد. «او یک فرشته بود»، «زیرزمین»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» سریال‌های رمضانی این کارگردان هستند. سیروس مقدم هم این روزها مشغول ساخت سومین سریال رمضانی خود بعد از «اغما» و «روز حسرت» است.

او ادامه داد: از میان تهیه کننده‌ها هم رضا جودی با تهیه پنج سریال رمضانی از جمله «مرده متحرک»، «اغما»، «عبور از پاییز»،‌ «سی امین روز» و «صاحبدلان» رکورد دارد. قسمت مربوط به سریال «صاحبدلان» برنامه جذابی از آب درآمد و به این سریال در دو قسمت پرداخته‌ایم. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها