مواد لازم: به 4 عدد ( یک کیلوگرم )- شکر 1 الی 1/5 کیلو- آب به میزان لازم- عرق هل و دارجین یا گلاب به میزان لازم- گردوی خرد شده به میزان لازم.
کد خبر: ۶۸۴۲۲۲

جام جم سرا:

به را تکه تکه کرده و برشهای نازکی به آن بدهید و در آب و شکر بریزید و روی حرارت بگذارید وقتی به جوش آمد حرارت را کم کنید تا آرام آرام پخته شود .درب ظرف را از همان اول بگذارید این امر موجب تغییر رنگ به میشود و تقریباً قرمز رنگ میشود وقتی کاملاً خوشرنگ شد و غلظت شهد مناسب شد به آن گلاب و عرق هل یا عرق دارچین و یا مخلوطی از هر سه را اضافه کنید و بعد هم شعله را خاموش کنید.

مربای به اگر خوب تهیه شود بسیار خوشرنگ و زیبا می شود که در ضمن خیلی خوشمزه هم هست در غیر این صورت قهوه ای رنگ و حالت له شده به خود میگیرد(ایران مطلب)

Share

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
الهام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
۰
۰
سلام من مربای به درست كردم خیلی هم خوش رنگ شد ولی نمیدانم چرا به ها سفت شدن بجای نرم شدن
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
شاید عزیز جونم اول همه رو با هم قاطی كردی و گذاشتی روی اتیش اول یه ساعتی بذار خود به بدون شكر بپزه نه اینكه له بشه در حدی كه نرم بشه بعد شكر رو بریز و بذار یه 3 -4 ساعتی دم بكشه عالی میشه
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
۰
۰
سلام، مقدار آب رو هم بگین فكر كنم جزء فوت كاره كه به ها سفت نشن..باتشكر
palpata.9999@yahoo .com
-
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
۰
۰
با سلام مقداری مربای به هدیه گرفتم ولی سفت و نه رنگ دارد نه عطر ، آیا میتوانم شهد دلخواهم را درست كنم و روی آن بریزم ودر ظرف مسی كمی بپزم؟ لطفا جهت بهتر شدنش راهنمایی كنید

نیازمندی ها