یواشکی روزنامه ها

همسریابی رایگان در پارک

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...»
کد خبر: ۶۷۳۳۷۴
واکنش باهنر به محلی حرف زدن یک نماینده

ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.

کیهان: سنگ پای اعلا با برند حزب مشارکت!

روزنامه کیهان نوشت: عضو فراکسیون افراطیون در مجلس ششم مدعی تقابل اصلاح‌طلبان با تندروها شد. محمد کیانوش‌راد عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود، فراکسیونی که با سیاست‌بازی و جنجال‌آفرینی محض، مانع از توجه مجلس و دولت اصلاحات به مشکلات مردم شدند. این طیف سرانجام کار با علم به اینکه از چشم افکار عمومی افتاده‌اند دست به رفتارهای انتحاری و ساختارشکنانه زدند و از جمله اقدام به تحصن در مجلس و انتشار نامه موسوم به جام زهر هسته‌ای برای تسلیم در برابر غرب شدند. برخی از اعضای فراکسیون یاد شده، پس از نقش‌آفرینی در آشوب‌های زنجیره‌ای از کشور گریخته و به برخی کشورهای غربی پناهنده شدند.با وجود این سوابق سیاه، اکنون کیانوش‌راد (عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت) در مصاحبه با روزنامه آفتاب یزد مدعی اعتدال می‌شود و آنگاه می‌گوید: اصولگرایان بهتر است 4 سال آینده را به استراحت پرداخته و در روش‌های خود تجدید نظر کنند. اصولگرایان می‌توانند از هم‌اکنون با اصلاح روش‌های خویش آن گونه که افرادی همچون مطهری در پیش گرفته‌اند، زمینه حتی حمایت از بخشی از جریان اعتدالی و حتی بخشی از بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان را کسب کنند اما با دیدگاه فعلی و روش‌های تکراری راه به جایی نخواهند برد.

این اظهارات در حالی است که طیف متبوع وی چه در انتخابات سال 88 و چه در انتخابات سال 92 (مجلس نهم) با بی‌اعتنایی مردم مواجه شد و به همین دلیل هم افراطیون مشارکت ترجیح دادند پشت کسانی چون روحانی قرار بگیرند و پس از آن نیز خود را اعتدالگرا جا بزنند، حال آن که آشوب‌های خیابانی سال 78 و 88 زیر سر خود آنها بود و در هر دو بار مورد شماتت روحانی قرار گرفته بودند.

تیم ایرانی چانه‌زنی نمی‌کند اما آمریکا هنوز طلبکار است!

کیهان آورده است: «اشتیاق تیم مذاکره‌کننده ایران برای معامله کردن در موضوع هسته‌ای حیرت‌آور است؛ اما همچنان وجود موانع بزرگ بر سر راه مذاکرات امکان حصول توافق نهایی را در پرده شک و ابهام باقی می‌گذارد(!)روزنامه لس‌آنجلس تایمز با انتشار این تحلیل به قلم «پل ریشتر» نوشت: سه ماه از دور جدید مذاکرات حساس و پر تنش هسته‌ای ایران می‌گذرد و ایران با اشتیاقی که برای معامله کردن از خود نشان می‌دهد، موجبات شگفتی همگان را برانگیخته است. ایران به همه تعهداتش در توافق موقت هسته‌ای عمل نموده و اعلام کرده است که بر سر پاره‌ای از موضوعات کلیدی مورد اختلاف حاضر به مصالحه است. طرف ایرانی در نشست سه‌جانبه بلندپایه حضور می‌یابد اما این بار کاملا برخلاف سنت متداول ده سال گذشته؛ چانه‌زنی نمی‌کند(!)

لس‌آنجلس تایمز افزود: گفت‌وگوهای هسته‌ای این هفته در وین از سر گرفته می‌شود و مشاجره در راه نیل به توافق نهایی به اوج رسیده است. آخرین مهلت تعیین شده برای امضای توافق نهایی 20 ژوئیه (29 تیر) تعیین شده است. اما هنوز هم یک مانع بزرگ که موضوع غنی‌سازی است و مهم‌ترین موضوع مذاکرات است، مرتفع نشدنی می‌نماید. ریشتر نوشت: طرف مذاکره‌ با ایران خواستار محدود شدن ظرفیت غنی‌سازی ایران است. اما تهران خواستار حفظ 19 هزار سانتریفیوژ فعلی‌اش برای غنی‌ سازی اورانیوم است.«رابرت آینهورن» از مشاوران سابق «اوباما» در موضوعات هسته‌ای و از اعضای کنونی «موسسه بروکینگز» می‌گوید «تقاضای ایران برای بالا بردن سطح ظرفیتش در غنی‌سازی، به هم ریختن اوضاع (مانع‌تراشی) است و با این وضعیت، هیچ توافقی حاصل نخواهد شد».

لس‌آنجلس تایمز با ابراز تردید درباره اینکه دولت روحانی بر مواضع کلان نظام در موضوع هسته‌ای پایبند بماند، از قول سیمور نوشت: سازش ایرانی‌ها فقط محدود به یک دوره زمانی مشخص است و بعد از سپری شدن این دوره، تصمیم‌شان این است که آنان هم همانند سایر کشورها بتوانند ظرفیتی برای غنی‌سازی داشته باشند و اورانیوم را در مقیاس صنعتی غنی‌سازی کنند اما این رویکرد قابل قبول آمریکا و متحداش نیست. این مانع اصلی بر سر راه توافق نهایی است. مانع دیگر که ظاهر شده این است که ایرانی‌ها لغو دائمی همه تحریم‌ها بعد از توافق نهایی را مطرح کرده‌اند اما غرب مایل به معلق گذاردن تحریم‌ها است نه لغو قطعی آن.

در همین حال روزنامه وال‌استریت ژورنال از وجود برخی اختلافات در آستانه چهارمین دور مذاکرات وین خبر داد و نوشت: رآکتور آب سنگین اراک یکی از مسائل مورد اختلاف برشمرده شده است. سانتریفیوژها و میزان غنی‌سازی دیگر مورد اختلاف است. به گفته یک مقام اروپایی، در برخی مسائل هنوز هم شکاف‌های عمیقی مشاهده می‌شود.از سوی دیگر سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما در جمع شماری از صهیونیست‌ها در واشنگتن گفت: ایران در زمینه مناقشه هسته‌ای باید ایالات متحده را با اقداماتی که درستی آنها قابل اثبات باشد قانع کند، در غیر این صورت توافق نهایی هسته‌ای به دست نخواهد آمد.وی گفت: «ما تنها زمانی راضی خواهیم بود که ایران اقداماتی را انجام دهد که محک زدن درستی آن اقدامات برای ما میسر باشد.»رایس در ادامه سخنانش در این جمع که شامل دیپلمات‌‌های اسرائیلی می‌شد گفت: «خلاصه بگویم که اگر راضی نباشیم، توافقی هم به امضا نخواهد رسید.»

چه کسانی پنج‌شنبه شب با روحانی در سعدآباد ملاقات کردند

کیهان نوشت: یک سایت خبری اسامی اصولگرایانی را که هفته گذشته با رئیس‌جمهور گفت‌وگو کردند، منتشر کرد.منابع خبری هفته گذشته از دیدار روحانی با چند تن از اصولگرایان خبر دادند اما از سوی دولت خبری در این باره منتشر نگردید. با این حال سایت نماینده از قول یک منبع آگاه نوشت: در این دیدار که پنج‌شنبه شب در سعدآباد انجام گرفته، رحمانی فضلی (وزیر کشور)، پورمحمدی (وزیر دادگستری)، نوبخت (سخنگوی دولت)، نهاوندیان (رئیس دفتر)، مظفر ، احمد کریمی (رئیس اصناف کشور)، سقایی (عضو فراکسیون رهروان)، تقوی، محسن رفیق‌دوست، محمدحسن ابوترابی‌فرد، باهنر و مصری (از هیئت رئیسه مجلس)، بادامچیان و حبیبی (از حزب موتلفه) و احتمالا غروی حضور داشته‌اند.

شما که از همه دلواپس‌ترید!

کیهان آورده: واقعا غیرمنطقی است که مثلا از فردای همایش «دلواپسیم» همه رسانه‌های مجازی و مکتوب دولت بسیج شوند و از طنزنویس‌های آنان تا تحلیلگران و شخصیت‌های نامی‌شان، به طور کاملا هماهنگ، شروع کنند به تمسخر.مجله پنجره ضمن انتشار تحلیل فوق نوشت: با کمال تعجب بعد از توافقنامه ژنو از شخص رئیس جمهور تا مشاوران و بلندگوهای رسمی و غیررسمی دولت، شروع به اعتراض و تحت فشار قرار دادن مخالفان و منتقدان کردند. این رفتارها از لحاظ فلسفه آزادی بیان و مبنای عقیدتی خطاست.نویسنده ادامه می‌دهد: هنوز یک سال از عمر دولت یازدهم نگذشته که اصلاح‌طلبان دارند فریاد می‌زنند که نه! ما روحانی را رها نمی‌کنیم! ما فریب نمی‌خوریم! این فریادها، نشان دهنده این است که خود دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان بسیار دلواپسند. دلواپس از دست دادن قدرت، دلواپس جدا شدن رئیس جمهور از اصلاح‌طلبان، دلواپس از دست رفتن اعتماد مجدد مردم به اصلاح‌طلبان.نویسنده هشدار می‌دهد که دولت نباید خود را در معرض بی‌اعتمادی مردم و نارضایتی نخبگان قرار دهد.

احتمال عزل ولیعهد عربستان و اعلام پادشاهی پسر ملک عبدالله

کیهان نوشت: یک فعال عربستانی از تغییرات مهم در هرم قدرت در این کشور خبر داد.به گزارش شبکه العالم، مجتهد در صفحه توییتر خود از تصمیم ملک عبدالله، پسرش شاهزاده متعب و خالد التویجری برای ایجاد تغییراتی مهم در هرم قدرت با هدف زمینه‌چینی برای نشستن شاهزاده متعب روی تخت پادشاهی خبر داد و گفت: خبرهای رسیده حاکی از ایجاد تغییراتی در وزارتخانه‌های دفاع، امور خارجه و کشور و عزل مسئولان دون‌پایه با وجود نارضایتی عده‌ای از مسئولان عربستان است.این گزارش می‌افزاید: خالد التویجری و شاهزاده متعب پیشگام ایجاد تغییرات در هرم قدرت هستند؛ سپس می‌خواهند واکنش‌ها را بسنجند و سرانجام سلمان بن عبدالعزیز را از سمت ولیعهدی عزل کنند. اولین مرحله طرح شاهزاده متعب و التویجری، خلع ید شاهزاده سلمان و پسرانش از وزارت دفاع و تعیین فردی وفادار به ملک عبدالله در سمت وزیر دفاع است. نامزد پیشنهادی التویجری و شاهزاده متعب خالد بن بندر (استاندار ریاض) است زیرا سابقه نظامی‌گری دارد و عربستان نیز در شرایط کنونی نیاز به فردی نظامی دارد.

مجتهد اعلام کرد: محمد بن سلمان بن عبدالعزیز درباره عزل پدرش از وزارت دفاع نگران است، و معتقد است که تعیین پدرش در سمت وزیر مشاوری حیله‌ای برای کنار گذاشتن نهایی وی خواهد بود. شاهزاده سلمان به آلزایمر مبتلا است و ابقای وی در سمت وزیر دفاع باعث نفوذ پسرانش و دیگر اعضای خاندان سدیری در وزارت دفاع و کاهش نفوذ و قدرت پسران ملک عبدالله خواهد شد لذا عزل شاهزاده سلمان از سمت وزیر دفاع لازم و ضروری است.فعال عربستانی گفت: التویجری همچنین برای تغییر وزیر امور خارجه تلاش می‌کند و نامزدش برای این سمت عبدالعزیز بن عبدالله معاون کنونی وزیر خارجه است. قرار بود که عبدالعزیز بن عبدالله یک سال پیش به سمت وزیر امور خارجه منصوب شود ولی اشتباهی احمقانه مرتکب شد که ملک عبدالله تا پایان یافتن پیامدهای اشتباه احمقانه وی مجبور شد که در واگذاری سمت وزیر امور خارجه به وی درنگ کند.

مجتهد معتقد است که سخت‌ترین کار التویجری تغییر وزیر کشور است زیرا محمدبن نایف وزیر کشور عربستان اکثر جناح‌های خاندان سلطنتی آل سعود را قانع کرده که وی (محمد بن نایف) بهترین فرد برای حمایت از آنها و قدرتمندترین فرد برای سرکوب دشمنان آنان است.مجتهد می‌افزاید: مخاطب بیانیه اخیر وزارت کشور درباره موفقیت تازه‌ترین عملیات ضد تروریسم مردم نبودند بلکه هدف از این بیانیه به رخ کشیدن توانمندی و شایستگی محمدبن نایف در برابر دیگر اعضای خاندان آل‌سعود بود. هم‌اکنون که التویجری نمی‌تواند محمد بن نایف را عزل کند، پس باید یکی از نزدیکان شاهزاده متعب به سمت معاون محمد بن نایف منصوب شود و ملک عبدالله نیز فرمانی را درباره واگذاری اختیارات فراوان به معاون جدید وی صادر کند.

منافع 6 هزار شرکت آلمانی تحریم روسیه را وتو کرده است

کیهان آورده است: سردبیر بخش اروپای بی‌بی‌سی تصریح کرد اروپا در بحران اوکراین فاقد استراتژی است و کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا مایل به همراهی در تحریم اقتصادی نیستند.گوین هیوئیت در تحلیلی با عنوان اروپا خوب است می‌نویسد: تمام اقداماتی که اروپا برای تحریم اقتصادی و یا مجازات افراد صاحب نفوذ در روسیه انجام داده، با تأخیر و تردید زیاد صورت گرفته است. اروپا برای تأثیرگذاری بر روند حوادث فقط یک حربه مهم داشت و آن اعمال تحریم‌های اقتصادی گسترده علیه روسیه بود. محافل اقتصادی آلمان چنین تصمیمی را وتو کرده‌اند. بیش از 6 هزار شرکت آلمانی در اقتصاد روسیه فعال هستند و آنها با اعمال تحریم علیه مسکو به شدت مخالفند. آنها می‌خواهند که روابط اقتصادی با روسیه بدون تأثیر گرفتن از حوادث اوکراین ادامه یابد.

سردبیر اروپای شبکه دولتی انگلیس افزود: «مدیر عامل شرکت آلمانی زیمنس اخیراً در مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار کرد و گفت: «این حوادث تلاطم‌های موقتی هستند.» گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان و یکی از اعضای فعلی هیئت مدیره شرکت روسی گاز پروم، ولادیمیر پوتین را به جشن تولد هفتاد سالگی خود دعوت کرد. برخی دیگر از اعضای اتحادیه اروپا، مثل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال هنوز درگیر دست و پنجه نرم کردن با پیامدهای بحران اقتصادی هستند و به اجرای تحریم‌های واقعی علیه روسیه علاقه‌ای نشان نمی‌دهند. تمام این حوادث یادآوری‌های تاریخی‌اند و نشان می‌دهند که رویدادهای مهم، تغییراتی به وجود می‌آورند که ممکن است چهره یک منطقه و یا یک قاره را دگرگون کند.»

خراسان: صدور مجوز توسعه دانشگاه تهران با وام خارجی

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس مجوز اخیر شورای اقتصاد که بنا به درخواست مسئولان وزارت علوم تایید و توسط محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد، مقرر شده طرح توسعه امکانات پژوهشی پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران با استفاده از تسهیلات بانک توسعه اسلامی به استناد ماده ۸۲ قانون برنامه پنجم توسعه تایید شود و مصوبه مذکور به مدت دو سال دیگر قابلیت اجرایی داشته باشد.

آرمان: حضور یاران احمدی‌نژاد در یک ختم

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که مراسم ختم مادر احمد قلعه‌بانی، مدیرعامل شرکت ملی نفت در دولت گذشته در مسجد حامع شهرک غرب برگزار شد. مراسمی باعث شد یکبار دیگر محمود احمدی‌نژاد در کنار مشایی قرار گیرد. اعتدال نوشت؛ در این مراسم برخی نام‌های نزدیک به احمدی‌نژاد و چهره‌های مختلفی از مدیران دولت‌های نهم و دهم که از کار برکنار شده‌اند، حضور داشتند و خبری از احمدی نژادی‌ها که هنوز در دولت روحانی مدیرند، نبود. قلعه‌بانی که علاوه بر قرابت فکری، همشهری محمود احمدی‌نژاد نیز بود، پس از ترک سمت مدیرعاملی گروه خودروسازی سایپا، به ریاست یکی از مهم‌ترین شرکت های ایران منصوب شد.

واکنش باهنر به محلی حرف زدن یک نماینده

آرمان آورده است: شنیده شد که نایب‌رئیس مجلس با بیان اینکه باید تذکرات و اخطارهای نمایندگان به زبان فارسی مطرح شود، گفت: درصورتی که خطاب نمایندگان مردم حوزه انتخابیه خودشان باشد عنوان کردن مطالب به زبان محلی ایرادی ندارد. محمدرضا باهنر در نشست علنی خانه ملت خطاب به منوچهری که تذکرش را به زبان کردی توضیح داد، انتقاد کرد و افزود: درصورتی که مخاطب نمایندگان در تذکرات مسئولان کشور باشند، باید مطالب به زبان فارسی مطرح شود. او گفت: اما در صورتی که خطاب نمایندگان مردم حوزه انتخابیه خودشان باشد عنوان کردن مطالب به زبان محلی ایرادی ندارد. منوچهری در تذکری شفاهی به زبان کردی نکات و مطالبی را درباره حوزه انتخابیه خود مطرح کرد.

علت لغو سخنرانی‌ها در دانشگاه شهید بهشتی

آرمان نوشت: شنیده شد که تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف دلیل لغو سخنرانی مصطفی ملکیان را نیروهای خارج از دانشگاه عنوان کردند. این درحالی است که مصطفی ملکیان توسط مسئولان دانشگاه شهید بهشتی برای سخنرانی به این دانشگاه دعوت شده بود . به گزارش آرمان، به‌دلیل وجود فشارهای عوامل خارج از دانشگاه بر مسئولین دانشگاه شهید بهشتی انتخابات انجمن‌های اسلامی در چهار دانشکده معماری، حقوق، روانشناسی، علوم پایه بدون طی روال موجود در آیین‌نامه‌های انتخاباتی وزارت علوم بدون حضور برخی از گروهها برگزار شد.

رئیس سامسونگ سکته کرد

آرمان آورده: شنیده شد که رئیس شرکت سامسونگ دچار سکته قلبی شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد، لی کون هی، رئیس شرکت سامسونگ الکتریک شنبه شب به‌دلیل بروز مشکلات تنفسی به بیمارستانی در نزدیکی محل سکونت خود در شهر سئول کره جنوبی منتقل شد. این مرد 72 ساله پس از آن به‌دلیل بروز نشانه‌های ایست قلبی صبح روز یکشنبه به مرکز درمانی سامسونگ منتقل شده و در آنجا مشکل وی انفارکتوس شدید قلبی اعلام شد. مرکز درمانی سامسونگ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که رئیس شرکت سامسونگ پس از تشخیص بیماری مورد عمل جراحی قرار گرفت و هم‌اکنون شرایط جسمانی وی در ثبات قرار دارد. لی کون هی پیش از این اواخر دهه 90 میلادی نیز به دلیل مشکلات تنفسی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

استقبال شهروندان اتریشی از تیم فوتبال ایران

آرمان نوشت: شنیده شد که تیم ملی فوتبال ایران پس از ورود به وین با استقبال رسانه‌ها و شهروندان اتریشی روبه‌رو شد. سایت فدراسیون فوتبال نوشت؛ کاروان تیم ملی صبح دوشنبه راس ساعت 4 بامداد تهران را به مقصد وین ترک کرد و با پرواز مستقیم و راس ساعت 6:30 به وقت وین وارد اتریش شد. در بدو ورود، ملی‌پوشان مورد استقبال مسئولان سفارت ایران در وین قرار گرفتند و پس از انجام مصاحبه‌های کوتاه با رسانه‌های ایرانی و خارجی حاضر در محل فرودگاه با اتوبوس به سمت شهر محل اقامت خود عزیمت کردند. اردوی اول تیم ملی در اتریش در شهر والترسدورف و هتل فالکن استاینر است و در یک منطقه کوهستانی قرار دارد. از نکات جالب توجه در زمان ورود ملی پوشان به محل هتل، استقبال خوب شهروندان این شهر و نواختن موسیقی محلی اتریشی و حضور کودکان با پرچم ایران بود که ضمن تکان دادن آن به ملی‌پوشان خوشامد می گفتند.

مصادره فیلم‌های ایرانی در تونس

آرمان آورده است: شنیده شد که وزارت فرهنگ تونس به این بهانه که فیلم‌های ایرانی به نمایش درآمده در هفته فرهنگی ایران در پایتخت این کشور عربی مجوز قانونی اکران نداشتند، این آثار را مصادره کرد. آفریقا نیوز نوشت؛ وزارت فرهنگ تونس شماری از فیلم‌های ایرانی را که درحال نمایش در سینماهای پایتخت تونس بودند، مصادره کرد.مصادره این فیلم‌ها توسط کمیته نظارتی وزارت فرهنگ تونس انجام شد. یک منبع آگاه در وزارت فرهنگ تونس درباره این اتفاق گفت: مأموران هنگامی که فیلم «بدرود بغداد» ساخته مهدی نادری در سینما «برناس» پایتخت تونس نمایش داده می‌شد، وارد سالن شدند و ضمن اخراج تماشاگران، فیلم «بدرود بغداد» را هم مصادره کردند.طبق گفته منابع آگاه وزارت فرهنگ تونس، دلیل مصادره فیلم‌های ایرانی در حال اکران در پایتخت تونس نداشتن مجوز قانونی از سوی وزارت فرهنگ اعلام شده است.

150 کارگر بیکار شدند

آرمان نوشت: شنیده شد که فرماندار ویژه جهرم از تعطیلی کارخانه آرد سفید جهرم خبر داد و گفت: شرکت آرد سفید جهرم با صرف دلارهای ۷۰ ریالی و تسهیلات ارزانقیمت و حمایت دولت در سال ۷۷ راه‌اندازی شد که در اثر تعلل و قصور صاحبان سرمایه بیش از یکسال است که تعطیل شده و ده‌ها نفر کارگر از کار بیکار شده‌اند. ایلنا نوشت؛ علی‌حسین رعیتی‌فرد این تعطیلی را منتج به بروز مشکلاتی فراوانی برای مردم و مسئولان شهرستان جهرم دانست و افزود: بیش از ۱۵۰ نفر کارگر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق فعالیت در این کارخانه، امرار معاش می‌کردند که متأسفانه هم‌اکنون بیکار شده‌اند.

هشدار هواپیمایی برزیل به ایرلاین‌ها

آرمان آورده: شنیده شد که سازمان هواپیمایی ملی برزیل هشدار داد ایرلاین‌های خارجی همانند ایرلاین‌های داخلی در صورت تاخیر جریمه می‌شوند. انتخاب نوشت؛ بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، 88 فرودگاه در برزیل پذیرای علاقمندان بازی‌های جام جهانی خواهند بود که در طول برگزاری مسابقات به این کشور سفر می‌کنند. برزیل تلاش کرده برای میزبانی بازی‌های جام جهانی زیرساخت فرسوده و کوچک فرودگاه‌های این کشور را بهسازی کند اما برنامه پیش‌بینی شده عقب‌مانده است. فرودگاه شهر شمالی فورتالزا قرار بود یک پایانه جدید داشته باشد اما در عوض یک چادر بزرگ تهیه شده که در زمان برگزاری مسابقات آماده خواهد بود. مقامات برزیلی همچنین اذعان کرده اند که فرودگاه بین المللی ریو ممکن است با قطعی برق روبرو شود و وزیر ورزش برزیل ماه گذشته اعلام کرد فعالیت فرودگاه‌های متعددی احتمالا با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

جام جم: دعوت سعود الفیصل از ظریف برای سفر به ریاض

روزنامه جام جم نوشت: سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان گفت: ما برای وزیر خارجه ایران، دعوت‌نامه‌ای فرستادیم، البته این عزم برای سفر هنوز محقق نشده است، اما هر زمان که او مناسب ببیند، ما حاضریم از او پذیرایی کنیم.به گزارش فارس و به نقل از شبکه اسکای‌نیوز، وزیر خارجه عربستان این خبر را در نشستی خبری در ریاض اعلام کرد.

نشست ایران و آژانس و ادعای یک خبرگزاری غربی

جام جم آورده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاکرات خود با ایران که روز دوشنبه در وین برگزار شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد: آژانس اذعان می‌کند که ایران چند اقدام را انجام داده و برخی امور مربوط همچنان ادامه دارد و بحث در مورد دیگر اقدامات عملی که در گام‌های بعدی اجرایی می‌شود در جریان است.آسوشیتدپرس پس از این نشست به نقل از دیپلمات‌ها مدعی شد که همکاری‌های ایران و آژانس، پیشرفت مناسبی نداشته و این امر، امیدها را برای دستیابی به توافق جامع پیش از ضرب‌الاجل بیست و نهم تیر کاهش داده است. به گزارش فارس، آژانس همچنان خواستار توضیحات بیشتر ایران در مورد چاشنی‌های انفجاری و سه حوزه دیگر است که ظن فعالیت‌های تسلیحاتی نسبت به آن وجود دارد.

توصیه رئیس پلیس فتا درباره وی.پی.ان

جام جم نوشت: رئیس پلیس فتا با اعلام این‌که افرادی که از وی.پی.ان استفاده می‌کنند هزینه کشف جرم را بالا می‌برند، گفت: به کاربران کشورمان توصیه می‌کنم: از وی.پی.ان استفاده نکنید زیرا تمام اطلاعات شما در اختیار مالک اصلی سرور وی.پی.ان قرار می‌گیرد و این آسیب جدی است. به گزارش مهر، سردار سیدکمال هادیانفر درباره آخرین وضع جرم‌انگاری وی.پی.ان اظهار کرد: لایحه جرم‌انگاری تولید و خرید و فروش و استفاده از وی.پی.ان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی دقیق و همه‌جانبه است و ما امیدواریم قوه مقننه بزودی بحث وی.پی.ان را جرم‌انگاری کند.

مشورت مجمع تشخیص به نمایندگان

جام جم آورده است: پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نامه‌ای را از حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرد که براساس بخشی از آن، رئیس مجلس موظف است پس از اعلام وصول طرح‌ها و لوایح در مجلس، نسخه‌ای از آن را برای اطلاع مجمع ارسال کند.براساس این نامه، همزمان با بررسی طرح‌ها و لوایح بخصوص قانون برنامه، قانون بودجه و تغییرات بعدی آنها در مجلس شورای اسلامی، کمیسیون نظارت مجمع نیز محتوای آنها را از نظر انطباق و مغایرت نداشتن با سیاست‌های کلی مصوب، بررسی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها