افشاگری‌ از پشت پرده‌ دولت احمدی‌نژاد

نام محمود احمدی نژاد این روزها به کرات در رسانه ها مطرح می شود، آنهم نه به خاطر تدارک سازی‌های سیاسی او در ساختمان ولنجک که به واسطه افشاگری‌ها و ناگفته‌هایی از دوران ریاست جمهوری‌اش که برخی وزرا و معاونان معزول و حتی محبوبش آنها را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۶۷۲۱۹۵
افشاگری‌ از پشت پرده‌ دولت احمدی‌نژاد

به گزارش نامه نیوز، او که در دوران ریاست جمهوری اش «بگم بگم» های معروف را وارد ادبیات سیاسی کرد و با هر بار «بگم بگم» آشفته بازار و طوفانی سیاسی را به راه انداخت، این روزهایی که دیگر رییس جمهور نیست دیگرانی از جنس وزرای سابق او رویه بگم بگم را علیه او دنبال می کنند و پرده از برخی اتفاقات و پشت پرده های دوران او بر میدارند. گویی کاسه‌های صبر یک بعد از دیگری لبریز شده و وزیران و هم نشینان دیروز، منتقدان امروز شده‌اند و ابایی ندارند از بیان مسائل پشت پرده دولت‌های پرحاشیه محمود احمدی نژاد!

سخنان صریح همراهان دیروز رییس دولت سابق که اکثرا از برکنار شدگان و مغضوبان احمدی نژاد بودند، گرچه امری غریب به نظر نمی رسد اما ماجرا آنجا جالب تر می شود که حتی برخی نزدیکان و مردان محبوب احمدی نژاد هم به صف افشاگران اضافه شده اند.

مصطفی پورمحمدی، داود دانش جعفری، داود احمدی نژاد، محمدحسین صفارهرندی و علی احمدی از جمله وزرایی بودند که پس از برکناری‌های عجیب و غریب از سوی رئیس دولت‌های نهم و دهم، به بیان مطالبی از پشت پرده برکناری خود پرداختند.

پشت پرده‌هایی که همه حکایت از تن ندادن این وزرا به خواسته‌های غیرمتعارف رییس دولت و یا حلقه نزدیکان وی بود. گرچه افرادی همچون منوچهر متکی هم هستند که با وجود آنکه برکناری اش از وزارتخارجه از پربحث ترین و پرحاشیه ترین برکناری های محمود احمدی نژاد بود اما تاکنون متکی سکوت خود در اینباره را نشکسته است و روایت ها از این ماجرا را تنها احمدی نژاد بیان کرده است.

لحظه شماری شرکت های غربی برای بازگست به ایران

مدیر یکی از شرکت های غربی با هشدار درباره خطر رقابت شرکت های غربی با شرکت های چینی در ایران گفت: کیفیت کالاهای ارائه شده از سوی ما خود به خوبی سخن می گوید. ما می توانیم بخش مهمی از بازار ایران را دوباره از آن خود کنیم.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: برداشتن تحریم ها از ایران، چین را از جایگاه خود به عنوان شریک برجسته تجاری ایران محروم می کند.

در این گزارش آمده است: احتمال دست یابی غرب و تهران به توافق هسته ای، هشداری برای چین است که ممکن است در بازار ایران با مشکلاتی روبه رو شود.

شرکت لیون در مالکیت گروه چینی"سامر لی" فعال در صنعت لوله سازی، یکی از مهمترین شرکت هایی است که از سال 2012 و پس از شدت گرفتن تحریم ها، تاکنون با ایران همکاری می کند.

خبرگزاری فرانسه می نویسد: هم کانون فضای خوشبینی میان 1200 شرکت حاضر در نمایشگاه نفت تهران درباره رفع تحریم ها و بازگشت شرکت های غربی به ایران وجود دارد. همه به بازار انرژی ایران نگاه می کنند . ایران چهارمین دارنده ذخایر بزرگ نفت جهان و دومین ذخایر بزرگ گاز جهان است. انتظار می رود بازار ایران پذیرای تولیدات جایگزین چین باشد.

انتقادات بسیاری به دولت روحانی وجود دارد

صادق زیباکلام جمعه شب در همایش رایحه تدبیر که با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان در کرمان برگزار شد،با بیان اینکه ممکن است تا به امروز بسیاری از توقعات ما از دولت یازدهم برآورده نشده باشد، بیان داشت: انتقادات بسیاری بر دولت روحانی وجود دارد، اما نباید به خود تردید راه بدهیم که حمایت ما درست بوده یا نبوده است.

به گزارش فارس، وی همچنین با بیان اینکه اعلام حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات شور و نشاط در سطح جامعه به وجود آورده بود، گفت: این استقبال از حضور هاشمی در بین اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه مرا شگفت‌زده کرده بود.

زیباکلام بیان داشت: مجاب کردن بسیاری از مردمی که در انتخابات 88 سرخورده شده بودند، برای حضور در انتخابات کاری بس دشوار بود که با حضور هاشمی رفسنجانی این مسیر هموار شد.

وی بیان داشت: ما اصلاح‌طلبان اگر یک نامزد اصولگرا که انسان مسئول‌ و متدینی است و به خا‌طر مسائل جناحی منافع ملی را زیر پا نمی‌گذارد به میدان بیاید چون آدم درستی است، باید از او حمایت کنیم.

زیباکلام تصریح کرد: احمد توکلی‌ و علی مطهری کسانی از این دست هستند که اگر به مجلس بروند باید از آنها حمایت کرد.

همکاری ایران و کانادا برای دستگیری خاوری

رادیو فردا با اشاره به همکاری ایران و اینترپل کانادا برای دستگیری خاوری مدیرعامل فراری بانک ملی گفت:خبرگزاری های ایران به نقل از مسعود رضوانی رئیس پلیس اینترپل نیروی انتظامی ایران گزارش دادند که اینترپل کانادا قول پیگیری وضعیت محمودرضا خاوری را به ایران داده است.

آقای خاوری از متهمان پرونده اختلاص سه هزار میلیارد تومانی است او در سال 1390 به بریتانیا رفت یک سال پس از خروج آقای محمودرضا خاوری از ایران، اسماعیل احمدی مقدم فرمانده پلیس ایران به رسانه ها گفته بود برای بازگرداندن او مشکلی وجود ندارد .

پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مربوط به فعالیت های اقتصادی گروه امیرمنصور آریا است که متهم شده است با استفاده از نفوذ خود و با همکاری تعدادی از مقام های دولتی ، اعتبارنامه های بازرگانی جعلی ایجاد کرده است و وام های کلان بانکی گرفته است حالا مسعود رمضانی رئیس اینترپل ناجای ایران می گوید مدارک استرداد خاوری و پیگیری ها برای دستگیریش آمده است ایران مشغول پیگیری این موضوع است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
اگر مسئولین ما میانه شان باكشورهای خارجی توسط احمدی نژاد خراب نمیشد برای دولت كانادا بسیا اسان بود كه ظرف بیست و چهار ساعت خاوری ا دستگیر وتحویل ایران بدهد منتهی وقتی احمدی نژاد با ان ادبیات عجیب و غریبش درتلویزیون میگوید آن ممل را لولو برد دنیا هم چون با این ادبیات اشنا نیست فكر میكنند احمدی نژاد نقشه ترور انها را كشیده به این خاطر با ایران خوب كنار نمی آیند ،،
حمید
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
۰
۰
اینا با این حرفاشون بیشتر خودشون رو زیر سوال می برن . احمدی نژاد هدفش خدمت به مردم بود بود حكایت این افراد ...
محمدی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
اون موقعی كه حقوق فلان قدری وزارت رو می گرفتند چرا هیچ حرفی نداشتن حالا اینطوری حرف میزنن .جهت اطلاع همه بگم همین آقای پور محمدی در یك جلسه ویژه طلاب خودش گفته بود : «احمدی نژاد مرد پر تلاشی بود و من توان همپایی او را نداشتم .چطور شد حالا احمد ی نژاد بد شده »
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
الان شما كدوم پشت پرده را افشا كردی كه تیتر زدی نكنه مشكل بودجه بدجوری فشار اورده كه علیه دولت قبلی چپ و راست مطلب بی ربط می زنید...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
۰
۰
آقای زیباكلام مثل اینكه خانم الهه راستگو رو فراموش كردن ولی ما كه فراموش نكردیم
ناشناس
United States
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۲
۰
۰
آقای زیبا كلام فكرم می كنم اشتباه میكنی مردم دنبال رفسنجانی وامثالهم نیستند زیرا كه آزموده را آزمودن خطاست رفسنجانی در طول انقلاب امتحان خود راپس داده است فراموش كرده ای زمانی كه در سال 84از احمدی نژاد شكست خورد كه مردم از میان بد وبدتر بد را انتخاب كردند وحمایت از آقا زاده هایش كه به هیچ وجه حاضر نیست بگوید دوغ من ترش است و...........

نیازمندی ها