در چهارمین سالگرد روزنامه جام جم و با حضور دکتر علی اکبر ولایتی

سایت ایام جام جم آنلاین رسما رونمایی شد

سایت جام جم آنلاین در چهاردمین سالگرد روزنامه جام جم با حضور دکتر علی اکبر ولایتی مشاور عالی مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 11 اردیبهشت رونمایی شد.
کد خبر: ۶۶۹۶۷۹
سایت ایام جام جم آنلاین رسما رونمایی شد

دکتر ولایتی در این برنامه با اشاره به اهمیت انتشار رسانه های مکتوب خاطرنشان کرد: برغم حضور فعال سایت های اطلاع رسانی در فضاهای مجازی و دیجیتالی همچنان رسانه ها مکتوب از اهمیت ویژه خود برخوردار است.

وی بیان تاریخچه ای از سیر روزنامه نگاری در ایران و سختی ها و تنگناهایی که روزنامه نگاران در دوران مختلف تاریخی با آن روبرو بودند به بیان نقش و جایگاه مطبوعات در رویدادهای مهم تاریخساز پرداخت.

پیش از این روزنامه جام جم، با انتشار ضمیمه ای با نام ایام ویژه تاریخ معاصر به صورت ماهانه به بررسی مهمترین اتفاقات تاریخ در دوره معاصر می پرداخت. بعد از انتشار این ضمیمه که از دی 1383 تا آبان 1393 در 81 شماره در اختیار مخاطبان قرار می گرفت. با توجه به حضور سایت های متعدد تاریخی در فضای مجازی و طیف گسترده مخاطبان آن،​ تصمیم گرفته شد که تارنمایی با عنوان ایام جام جم آنلاین ایجاد شود. تارنمای جدید، در مقایسه با سایت های مشابه دو ویژگی دارد. اول اینکه مانند سایر سایت ها،​ به صورت بخشی و مقطعی حوادث تاریخی را مرور نمی کند بلکه به همه ادوار تاریخ ایران می پردازد. دوم اینکه علاوه بر پرداختن به تاریخ سیاسی به بخش های مغفول و کمترگفته شده حیات مردم ایران از جمله تاریخ اجتماعی،​ تاریخ فرهنگی و تاریخ اقتصادی هم توجه دارد. گردانندگان ایام جام جم امیدوارند که آغاز فعالیت این سایت،​ مخاطبان بیشتر با مباحث و موضوعات تاریخی آشنا شوند. ایام جام جم این آمادگی را دارد که با حضور و همکاری کارشناسان و صاحبنظران تاریخ در ارائه هر بهتر محتوای سایت اقدام کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها